Gå til innhold

Hvor sunt er det for hunden å ha to hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Hei

Jeg er midt i et samlivsbrudd og vi har barn å hund sammen.

Barna er greie å fordele seg i mellom, men hunden vil han ikke ha/dele.

Jeg ser at det blir for mye arbeid å være alene med hunden i tilleg til alt annet, da han er en aktiv hund som er vant til at jeg har god tid med han.

Han er veldig avhengig av meg, da det er jeg som gjør absolutt alt med han...vi har et bånd som jeg ikke trodde var mulig med en hund.

De andre i familien er helt grei for han, men det er meg han er i nærheten hele tiden, øynene hans følger meg hvert skritt å han bryr seg fint lite om de andre når jeg beveger meg, skal noen ting o.l

Nå som jeg blir alene, må jeg bruke mer tid på andre ting og føler jeg ikke strekker til med alt hunden trenger.

Jeg har ikke lyst til å gi han fra meg da han er som et familiemedlem,men ser at jeg må hvis jeg ikke strekker til med alt.

Alternativet jeg har tenkt på er et "avlastningshjem" der han kan være, så kan jeg ha han i perioder (ferier o.l)

Jeg er usikker på om dette er bra for han, da han er såpass avhengig av meg som han er.(jeg vet jo at det ikke er bra at han er så avhengig av meg da..men det har bare blitt sånn..)

Kan han bli deprimert, føle sorg o.l eller har han bare godt av det?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er veldig avhengig av deg, så vil han nok bli deprimert ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...