Gjest Gjest_orsic_* Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg har et enkeltmannsforetak som er en designvirksomhet. Innen grafisk design. Jeg går på privat skole, på linjen Grafisk Design. Er det noen som vet om det går an å skrive av dette i regnskapet, da dette er relevant for firmaet mitt?
Gjest Regnskapsføring Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg har et enkeltmannsforetak som er en designvirksomhet. Innen grafisk design. Jeg går på privat skole, på linjen Grafisk Design. Er det noen som vet om det går an å skrive av dette i regnskapet, da dette er relevant for firmaet mitt? Generelt: Nei, ikke hvis dette er grunnutdanning eller videreutdanning. Du kan trekke det fra bare hvis det er vedlikehold av tidligere kunnskap, eller at kurset er en forutsetning for å forsette i yrket, dvs. at det har kommet regler om offentlig godkjenning e.l. Jeg understreker at dette svaret er veldig generelt og uforpliktende, ettersom jeg ikke vet alle detaljene. Du kan lese om reglene i Lignings-ABC som kan lastes ned som pdf-fil fra skatteetaten.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå