Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Saken er : Er 27 år, ingen barn fra før (og er rimelig skeptisk til hele vaksinen). På grunn av jobbsituasjon får alle tilbud om vaksinen i mrg. Jeg tenker at jeg ikke har lyst å ta den, men pga at jeg kanskje blir gravid en gang før jul hellerjeg litt for fordi da slipper jeg å ta den når jeg har et foster i magen. Har vært røver i 2 år så sannsynligheten er liten for at jeg først blir gravid nå men; hadde dere tatt den når dere er prøvere og får tilbud fra jobb?? Hærer så mye rart om vaksinen og i utgangspunktet har jeg valgt å ikke ta den. Lurer bare på om det er smart å ta den FØR eventuell en graviditet (siden vi har bestemt oss for å prøve ekstra nå frem mot jul)
Gjest ja Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 hei! ja, jeg ville uten tvil tatt den! blir du gravid er du jo anbefalt å ta den uansett, så hvorfor ikke få det unna? lykke til med valget!
Phobaeticus Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Hei. Jeg hadde kommet til å ta den, jeg kommer også til å få tilbud gjennom jobben og da skal jeg ta den, men venter til jeg får TR med å ta den nå, så jeg er sikker på at jeg ikke er gravid når jeg tar den. En får vel ikke vaksinen hvis en er i første trimester?
Urge Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Jeg håper å bli gravid så ingen kommer og pusher på meg en vaksine jeg ikke vil ha. Og så satser jeg på at influensassesongen er over innen det er aktuelt å vaksinere meg. Men hadde heller tatt vaksinen før jeg ble gravid, enn mens jeg var gravid. (Bare ha i bakhodet at vaksinen bruker de første 3 ukene på å aktivere seg, så det er kanskje dumt å bli gravid da? Og hva med dose 2?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå