Gå til innhold

Hjelp, har jeg blitt svindlet på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen her erfaring med nettbutikken Ladiesroom?

Eg har bestilt og betalt eit par sko på ladiesroom, 24 oktober, men har enda ikkje fått dei.

Eg har ringt og sendt to eposter, men ingen svar. Begynner å lure på om eg har blitt svindla.

er det nokon som har same erfaring frå dette nettstedet? Eller har dei lagt ned? Dette er surt for en fattig student :(

--------------------

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring. Men har du betalt med kredittkort eller paypal får du pengene tilbake.

Skrevet

Hei, takk for svar.

Jeg har betalt med kredittkort ja, betyr dette at jeg kan kreve pengene tilbake altså? Hvordan gjøres dette? Gjennom banken?

:)

Skrevet

Ja, kredittkortselkapet eller banken. Da får du igjen pengene. :)

Skrevet

Her er det også en fordel at man vet forskjellen på kredittkort og debetkort som ikke alle gjør.. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet
Her er det også en fordel at man vet forskjellen på kredittkort og debetkort som ikke alle gjør.. :sjenert:

Tenkte på akkurat det samme når jeg leste.

Men da vet vel ts det nå kanskje....

Gjest NovemberFisk
Skrevet

Hvis du har betalt med Visa, så får du pengene tilbake uansett om du har brukt kreditt eller debet. Det tar bare litt lenger tid med debet, fordi beløpet allerede er trekt fra kontoen.

Skrevet

Har du vært på posten og bedt dem spore pakken? Hør med nettbutikken om de har noe sendingsnr til deg. Posten kan eventuelt søke på navnet ditt.

Gjest Gjest_Mokki_*
Skrevet

Jeg gikk inn på nettsiden deres som jeg ser er norsk. Der står det at de pga sykdom har begrenset kapasitet for tiden og kan kun nås via e-post. Så kanskje du skal de det an ut i neste uke. Ser ut til at de har skikkelig betalingssystem, sikkert et en-manns foretak eller noe sånt.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Glemte og si at de har organisasjonsnummer så smør det med litt tålmodighet.

Gjest Gjest_Monica_*
Skrevet

Firmaet har revisor og er et Aksjeselskap, søkte på Brønnøysund med organisasjonnr. Så de har jo ting i orden sånn sett, men det kan være mange grunner til du ikke får svar.

• 4 uker senere...
Skrevet
Hei, har noen her erfaring med nettbutikken Ladiesroom?

Eg har bestilt og betalt eit par sko på ladiesroom, 24 oktober, men har enda ikkje fått dei.

Eg har ringt og sendt to eposter, men ingen svar. Begynner å lure på om eg har blitt svindla.

er det nokon som har same erfaring frå dette nettstedet? Eller har dei lagt ned? Dette er surt for en fattig student :(

--------------------

Jeg har akkurat samme erfaringen! Bestilte forøvrig den 27.oktober, og overførte pengene på nettbank. Jeg har bestilt hos dem før og har veldig god erfaring med dem! Men nå er det umulig å få kontakt. Hva har du gjort?

Gjest Catarina
Skrevet
Hvis du har betalt med Visa, så får du pengene tilbake uansett om du har brukt kreditt eller debet. Det tar bare litt lenger tid med debet, fordi beløpet allerede er trekt fra kontoen.

Og på hvilket grunnlag kan du si at hun får pengene tilbake av kredittselskapet eller banken?

Hun er ikke svindlet. Hun har lagt inn kort nummer og cvc kode..

Skrevet

Jeg handlet hos ladiesroom tidligere i høst. Jeg fikk varene, men det tok ganske lang tid. Mener å huske at de sendte ut en beklagelse på e-post mens jeg ventet på varene. Jeg fikk også et ekstra plagg med pakka som kompensasjon for lang leveringstid. Så jeg har ikke noe å si på det, selvom det tok lang tid!

Gjest NovemberFisk
Skrevet
Og på hvilket grunnlag kan du si at hun får pengene tilbake av kredittselskapet eller banken?

Hun er ikke svindlet. Hun har lagt inn kort nummer og cvc kode..

Så hvis du bruker visakortet ditt i en nettbutikk og blir svindlet, så kan du ikke kalle det svindel, fordi du brukte kortet frivillig? Hvilket parallelt univers spratt du ut av? Det er jo nettopp fordi så mange blir svindlet på nett, at det anbefales å bruke kredittkort.

• Liker 2
Gjest Catarina
Skrevet
Så hvis du bruker visakortet ditt i en nettbutikk og blir svindlet, så kan du ikke kalle det svindel, fordi du brukte kortet frivillig? Hvilket parallelt univers spratt du ut av? Det er jo nettopp fordi så mange blir svindlet på nett, at det anbefales å bruke kredittkort.

Banken dekker det ikke så lenge du har brukt kortet ditt selv. Du er lurt av butikken og ikke av banken!

Alle skjønner jo det!

Å bli svindlet på nett er ikke det hun her snakker om!

Hvilken verden lever du i?

:fnise:

Skrevet

Visa har nettsvindel forsikring, så kjøper du og betaler en vare med Visa kortet ditt, får du pengene tilbake, MEN du må først anmelde foholdet til politiet og levere papirer til Visa at dette er gjort. Ble svindlet for et år siden da jeg kjøpte mobiltelefon gjennom en nettside som bare var juks.

Etter 3 mnd hadde mine 4000kr dukket opp på konto igjen.

• Liker 1
Gjest Catarina
Skrevet

Det er anbefalt at du bruker kredittkort på nett fordi kredittkortselskapene er behjelpelig må å hjelpe deg å få pengene tilbake fra nettleverandøren når du ikke har mottatt en vare du har betalt for. Dette er ikke banken pliktig til på debetkort!

Det er ingen SELFØLGE at man får pengene tilbake fra bankene. Det kommer ann på hva som har skjedd!

Generelt bør folk være flinkere i bruk med kort en de er i dag, det er uhyre kjipt når man blir utsatt for svindel...

Skrevet

Ikke meningen med avsporing, men hva er et debetkort? og hva er forskjell på debet og kredittkort?

Skrevet

Man bruker jo automatisk VISA delen når man handler på nett!!

Kredittkort er kort du bruker penger av, og får regning i ettertid, med debetkort går pengene rett fra kontoen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...