Gjest Vanskelig å velge... Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg har et spørsmål til dere som har peiling; På min brudekjole ønsker jeg knapper bak. Men etter det jeg har hørt, er det best å ha glidelås under dette igjen. For meg virker det til å være litt mye med dobbelt. Men er det mye bedre? At den er kjappere å ta av/på betyr ikke noe, men er det lettere at den spretter opp, at det blir styggere, eller at ryggen synes med bare knapper? Noen med erfaring? Hvis bare knapper, hvordan skal jeg be dem sy dette? Setter pris på raskt svar, i morra skal jeg til salongen...
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 De fleste brudekjoler med knapperad i ryggen har bare "jukseknapper", det vil si at knapper er sydd oppå stoffet uten å ha en egentlig funksjon, og at det ligger glidelås under. Dette er muligens fordi det er tidkrevende (dvs. dyrere) å lage knappehull i stoffet, og også vanskelig til å få dem til å sitte pent i forhold til presset som blir lagt på denne delen av kjolen. Ønsker du allikevel ekte knapper/knappehull, så sørg for at det er et såkalt "modesty panel" under. Dette er laget av samme stoffet som kjolen, og ligger inntil huden og dekker over ev. glipper i åpningen. Kalles også "lacing guard", og er svært vanlig på korsetter med snøring, slik at størrelsen kan justeres flere centimeter. Korsett med "modesty panel": http://www.bhfdesigns.co.uk/images/pic0110.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå