Gjest CookieMonster Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Dersom dere ble stoppet av en vilt fremmed dame(50-60 åra) som spør om hun kan fortelle deg noe. Du sier ja, og hun begynner å legge ut om at hun nettopp har hatt kreft og nå fått diabetes. Hun forteller deretter at pengene fra nav har kommet til kort og at hun enda ikke har fått alt hun har krav på til å dekke alle medisinene sine. Så spør hun om du ikke kan betale egenandel for alle medisinene hennes(det var mye medisiner). Dette skjedde med meg i dag. Jeg ble jo selvsagt sjokkert da jeg aldri har opplevd noe sånt før. Fikk jo fort sympati for damen, men sa at jeg dessverre ikke kunne betale for dette da jeg selv har det trangt økonomisk(student). Jeg må også legge til at damen ikke så akkurat fattig ut, hadde fine klær og sminket seg veldig. Hvordan hadde dere reagert? Hadde dere betalt!?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Sympati hadde hun fått, men ikke penger.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Nope, peng hadde ho ikkje fått.
Chiyo Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Jeg hadde nok vært hyggelig og sagt beklager jeg har ikke særlig penger til overs selv, men jeg ville blitt litt sint inni meg tror jeg. Hun kan ikke ha vært litt mentalt syk da? Jeg mener hva 50-60 årig gammel same spørr om likt bare sånn ? Kanskje hun var en narkis som desperat trengte penger. Virker litt vel rart spørr du meg
The Kitten Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Jeg tror jeg enten hadde blitt sint, eller begynt å le.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Dersom dere ble stoppet av en vilt fremmed dame(50-60 åra) som spør om hun kan fortelle deg noe. Du sier ja, og hun begynner å legge ut om at hun nettopp har hatt kreft og nå fått diabetes. Hun forteller deretter at pengene fra nav har kommet til kort og at hun enda ikke har fått alt hun har krav på til å dekke alle medisinene sine. Så spør hun om du ikke kan betale egenandel for alle medisinene hennes(det var mye medisiner). Dette skjedde med meg i dag. Jeg ble jo selvsagt sjokkert da jeg aldri har opplevd noe sånt før. Fikk jo fort sympati for damen, men sa at jeg dessverre ikke kunne betale for dette da jeg selv har det trangt økonomisk(student). Jeg må også legge til at damen ikke så akkurat fattig ut, hadde fine klær og sminket seg veldig. Hvordan hadde dere reagert? Hadde dere betalt!? Det finnes mange avanserte måter å tigge på hvis du er frekk nok, og penger å hente hvis folk er dumme nok.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Jeg hadde vel tenkt at dette var en ny vri på tigging, og hun hadde ikke fått noe penger av meg nei.
Tante Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Jeg hadde blitt satt ut, og følt meg utrolig ukomfortabel, funnet på en eller annen unnskyldning og sagt jeg måtte gå
Gjest salma Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Det var da veldig spesielt... Jeg hadde smilt, vært hyggelig og vridd meg ut av det så godt jeg kunne. Ville ikke betalt. Hadde nok vært temmelig irritert inni meg, men ikke vist det til damen.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Dersom dere ble stoppet av en vilt fremmed dame(50-60 åra) som spør om hun kan fortelle deg noe. Du sier ja, og hun begynner å legge ut om at hun nettopp har hatt kreft og nå fått diabetes. Hun forteller deretter at pengene fra nav har kommet til kort og at hun enda ikke har fått alt hun har krav på til å dekke alle medisinene sine. Så spør hun om du ikke kan betale egenandel for alle medisinene hennes(det var mye medisiner). Dette skjedde med meg i dag. Jeg ble jo selvsagt sjokkert da jeg aldri har opplevd noe sånt før. Fikk jo fort sympati for damen, men sa at jeg dessverre ikke kunne betale for dette da jeg selv har det trangt økonomisk(student). Jeg må også legge til at damen ikke så akkurat fattig ut, hadde fine klær og sminket seg veldig. Hvordan hadde dere reagert? Hadde dere betalt!? Hadde fine klær og sminket seg? det er det som avgjør om du er fattig? herregud.. dama ble sikkert ikke dårlig råd i dfag, kan hende hun har hatt god råd,og har klær liggende da. Er man syk,så er egenpleie veldig viktig. Kle seg pent,sminke seg. Slik man gjorde før,så man føler seg vel. Om det var kreftdiagnose eller diabetes,så er det medisin på blå resept. Du betaler egenandeen opp til et vist tak. Om jeg skjønte hun var utafor,så hadde jeg fulgt henne på apoteket. bedt henne levere resepten på livsviktig medisin,så ble det opp til apoteket. tror de kan avstå fra egneandelen om folk skal ha livsviktig medisin, tror ikke de kan nekte .
Thunderbat Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Jeg tror nok det er en form for tigging. Har hørt om folk som har hørt ganske kreative historier selv. Man må være ganske desperat for at det skal gå så langt. Er det viktig medisin så må hun ta kontakt med lege å få ordnet det på en skikkelig måte.
Leanne Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Jeg ville informert om at man kan få mastercard i banken til å betale medisinene frem til pengene fra nav kommer..... Hvis man er syk må man fremdeles betale ca. 1700 kr selv før man får frikort. Har man vært sykmeldt og pengene fra nav ikke kommer så kan man vel være i beit uansett hvor "rik" man så ut.... Men kan jo godt hende hun bare ville lure penger ut av de hun møtte...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå