Gjest Gjest_melissa_* Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Hei alle sammen:) Jeg skal gifte meg om et halvt år og må begynne med planleggingen av hår og make up nå.Er det noen her som har erfaringer med noen bra frisører her i oslo som også er flinke til å sminke? Vil gjerne få gjort begge deler på samme sted slik at jeg ikke trenger å stresse med å gå fra et sted til et annet. Pris har ingen ting å si for meg så lenge de er flinke og hører på mine ønsker:) Er det noen som har tips til noen frisører? Takk for svar folkens:)
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jeg giftet med i Spania, men da jeg skulle gjøre avtale med frisøren ble jeg spurt om jeg ville ha "brudepakken". Frisørsalongen hadde en hudpleisalong som nærmeste nabo, og de samarbeidet.Dette kostet 200 euro og innebar at jeg møtte opp 2 dager før for å få hudpleie, farging av vipper og bryn. (Det beste resultatet kommer etter 2 dager etter farging av brynene)Og manikyr. Fikset at på neglene slik at det kun gjensto det siste laget med neglelakk. På selve bryllupsdagen møtte jeg klokken 11.00 til tross for at vielsen ikke var før kl 16.00. Først bar det i sminken, og vi snakket litt om hvilken look som passeet best til kjolen, som hun hadde sett. Etter det bar det inn til frisøren som kom ilende til og hadde laget en liten koselig krok til oss. Tok fram champis, og en kurv med noe som var utrolig godt og som passet til drikken. Og de var nøye på at jeg spiste, og ikke bare drakk. Ja, i det hele tatt så slo det meg at det må være slik det er å være kongelig. Jeg hadde på forhånd hatt prøvetime, så det bare og fullføre det vi var enige om. Alt i alt var det en flott formiddag. De hjalp meg med alt, tilogmed og holde styr på hvor jeg hadde tampongene mine, og om det var på tide og bytte slik at ikke noe skulle gå galt med undertøyet. Så hvis du snakker med frisøren om de har noen de samarbeider med, så kan det hende at du får samme kongelige behandling.
Gjest vmbarbie Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Jeg kan på det varmeste anbefale Anette Hansen på Tone Lise salongen i Akersgaten. For både prøvetime og hår og sminke på bryllupsdagen betalte jeg kr 2.500,-. Og det beste av alt... hun kom hjem til meg! Det var utrolig deilig å ikke måtte reise noen steder den morgenen :o)
Gjest innom Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Det viktigste tror jeg er at du forsikrer deg om at de kan begge deler.Det er mange frisør salonger som sminker men som overhode ikke KAN det. Uff har sett så mange tragiske bruder sminke messig sett. Kommer inn i vielsen og alt vi ser er en knall RØD munn, og det er ikke fordi bruden har noe spesielle ønsker om det, eller liker det. Har sett noen med nesten svart øyenskygge, hun var rimelig fortvila... men håret er nydelig:) Bare forhør deg litt om utdannelse på sminke fronten;)
Gjest Gjest_melissa_* Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Takk for svar folkens. Jeg er kjempe nervøs. Vil jo helst at alt skal gå bra. En vennine av meg sminket seg og ordnet håret på samme sted, og sminken ble ikke fint og hun fikk heller ikke håret slik hun ville . Hun var så lei seg p.g.a det og vil ikke se på bryllupsbildene sine engang, og etter det har jeg blitt redd om noe slik skulle skje meg. Værste var at folk begynte å si det til hun, noe jeg syntes var unødvendig. Det er nok viktig at de kan begge deler for at det skal bli fint. Men hvis dere kommer med forslag til frisører så gjerne skriv. Blir kjempe takknemlig for all svar
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Jeg giftet med i Spania, men da jeg skulle gjøre avtale med frisøren ble jeg spurt om jeg ville ha "brudepakken". Frisørsalongen hadde en hudpleisalong som nærmeste nabo, og de samarbeidet.Dette kostet 200 euro og innebar at jeg møtte opp 2 dager før for å få hudpleie, farging av vipper og bryn. (Det beste resultatet kommer etter 2 dager etter farging av brynene)Og manikyr. Fikset at på neglene slik at det kun gjensto det siste laget med neglelakk. På selve bryllupsdagen møtte jeg klokken 11.00 til tross for at vielsen ikke var før kl 16.00. Først bar det i sminken, og vi snakket litt om hvilken look som passeet best til kjolen, som hun hadde sett. Etter det bar det inn til frisøren som kom ilende til og hadde laget en liten koselig krok til oss. Tok fram champis, og en kurv med noe som var utrolig godt og som passet til drikken. Og de var nøye på at jeg spiste, og ikke bare drakk. Ja, i det hele tatt så slo det meg at det må være slik det er å være kongelig. Jeg hadde på forhånd hatt prøvetime, så det bare og fullføre det vi var enige om. Alt i alt var det en flott formiddag. De hjalp meg med alt, tilogmed og holde styr på hvor jeg hadde tampongene mine, og om det var på tide og bytte slik at ikke noe skulle gå galt med undertøyet. Så hvis du snakker med frisøren om de har noen de samarbeider med, så kan det hende at du får samme kongelige behandling. Åå du hørtes kjempe heldig ut. Høres ut som alt gikk perfekt Håper jeg kan finne noe lignende i Oslo. Det er noe slikt jeg ønsker meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 For alt jeg vet så er dette helt vanlig her hjemme også, men print ut innlegget så får de forståelse av hva du er ute etter. Men når det gjelder sminken, så er det viktig og sette av god tid til dette. Om du har noen "ting" du IKKE vil ha, f.eks sotede øyne, så gjør dette klart. Ellers er det en fordel om hun har sett hvordan du skal ha håret, det kan du evetuelt ta bilde av fra prøvetimen hvis hun eller han (mange menn der ute som jobber med sminke)ikke kan se deg. Og vis dem kjolen. Og sett av god tid, slik at om du er ikke er helt fornøyd, kan man rekke å gjøre det på nytt. Selv endte jeg opp med et "tema" som ble 60-tallet siden kjole og hår var inspirert av det. Dermed ble jeg sminket som Jackie Onansis. Ble kjempefint. Men leppestiften hadde jeg kjøpt selv, siden man jo trenger påfyll. Men det går an og vente med, og hvis det er en salong med respekt for seg selv, så selger de leppestifter der også. Jeg gjorde et søk, og fant denne. Men hvis de hører litt rundt om i de større frisørkjedene, så kanskje flere har slike pakkeløsninger. http://www.esthetique.no/Esthetique/Vakker...en-store-dagen/
Frk. Belle Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 Jeg har intrykk av at Ski Brudesalong og bli ny senter er veldig bra (www.brudogbliny.no). Der får du full pakke med både frisør og sminke. Virker som de har flinke folk både på hår, hund, make-up, fargeanalyse og negler. Har ikke prøvd selv, men noe å sjekke ut?
Gjest Gjest_Sølvi_* Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Hit skal jeg: http://frisor-huset.no/Frisorer/frisorene.html Av en eller annen grunn har jeg begynt å lure litt siden frisøren ser så ung ut, men tenker at om jeg ikke er fornøyd på prøvetimen, så tar kanskje en av de mer erfarne over? hadde så utrolig lyst til å bli sminket et spesielt annet sted enn frisørsalongen, men nå ser det ut til at jeg tar både hår og sminke der..
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Jeg vil anbefale Beths Beauty på frogner på det varmeste.
Gjest Gjest_Katrine_* Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Jeg vil anbefale Beths Beauty på frogner på det varmeste. Hvilke av de to salongene anbefaler du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå