Gå til innhold

Frokost på senga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost på senga skal være noe av det ypperste innen feiring.

trøtt, med morgen tryne, morgenånde og med en lodden følelse i munnen skal man sitte der i sengen med ett lite brett å balansere syltetøy og brødsmuler lengst mulig vekk fra dynen.

glo varm kaffe skal man også ha, som man må slurpe i seg før man setter det på brette å velter det over pga det ustø underlaget.

ikke er det noe å gjøre mens man sitter der heller, aviser kan ikke leses da det fører til at alt av glass ol velter og tv er det mange som ikke har på soverommet.

så jeg spør, er frokost på sengen virkelig SÅ bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det ikke!

Men det beste mamma og pappa vet, er å få frokost på sengen.. Dog uten brett, men de har hvert sitt nattbord. For pappa sin del er kanskje den beste delen at han slipper å lage frokosten selv, at den bare blir servert.. Hehe

Skrevet

Jeg har aldri skjønt dette med frokost på senga. Jeg har aldri fått det, eller servert det, eller vokst opp med at dette er vanlig. Smuler og jævelskap i senga? Nei, ellers takk!

Skrevet

Det er ok etter å ha koset sammen, i alle fall te eller kaffe. Kaffe er ok uansett, bare man er utsovet. Smuler i senga er ikke digg, men å komme til dekket bord er herlig.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har aldri likt det. Da ungene var små, fikk de for seg at de skulle være snille og gi meg frokost på senga. Fikk de svære blingsene som jeg knapt klarte bite over, med veldig fantasifulle påleggskombinasjoner :ler:

Som den gode mor man er, er man takknemlig og spiser :)

De eneste gangene jeg kan like frokost på senga, er hvis jeg er på hotell og ikke har lyst til å gå ned i spisesalen om morgenen.

Skrevet (endret)

haha...nei, jeg er ikke superfan av det. Har det vel litt fra min mor.. Jeg husker hun sa en gang;

"Alle blir så glad når den omtenksomme mannen sin overrasker med frokost på sengen, mens jeg får nesten litt småpanikk med tanke på alle smulene..." (Hvem må plukke opp de liksom...?!)

Det er ikke noe behagelig å ligge på smuler. Har prøvd! ;)

Endret av Anaconda
Skrevet

:ler: det er det vel ingen som har påstått? ;)

Nei, jeg synes ikke noe særlig om det. Takk og lov for late unger. :gjeiper:

Skrevet
Det er ok etter å ha koset sammen, i alle fall te eller kaffe. Kaffe er ok uansett, bare man er utsovet. Smuler i senga er ikke digg, men å komme til dekket bord er herlig.

Veldig enig angående å komme til dekket bord med nystekte rundstykker og egg :)

Skrevet

Jeg klarer jo ikke å spise frokost uansett hvor den serveres. Må ha vært våken en time eller to før tanken på mat begynner å friste.

Frokost på senga er jo ganske upraktisk, men også ganske hyggelig gjort :) Selv hadde jeg blitt utrolig glad for en kaffe på senga, men skjønner at brødsmuler og syltetøy ikke er det morsomste å sove på neste kveld ;)

Skrevet

Jeg er ikke glad for å bli vekket med frokost på sengen. Jeg er ikke sulten med en gang jeg våkner.

Skrevet

Det er blant de situasjonene der det er tanken som teller. Omtanken er bedre enn selve frokosten; og det er jo greit noen ganger det også.

Skrevet

Omtanke er koselig.. Så lag gjerne en sen lørdags- eller søndagsbrunsj med alt som hører til, da blir jeg glad.

Men frokost på sengen er straff. Ikke har jeg lyst på mat med en gang jeg våkner - og å sitte i sengen og spise gjør jeg bare når jeg er så syk at jeg ikke kan klare å komme meg ut av den.

Vet ikke om mange som synes det er stas .. tror faktisk jeg bare kjenner en, men hun står tom opp og lager seg frokost - for så å sette seg i sengen for å spise den ..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

trøtt, med morgen tryne, morgenånde og med en lodden følelse i munnen skal man sitte der i sengen med ett lite brett å balansere syltetøy og brødsmuler lengst mulig vekk fra dynen.

glo varm kaffe skal man også ha, som man må slurpe i seg før man setter det på brette å velter det over pga det ustø underlaget.

ikke er det noe å gjøre mens man sitter der heller, aviser kan ikke leses da det fører til at alt av glass ol velter og tv er det mange som ikke har på soverommet.

Supert å bli servert frokost på sengen, mens ektefelle driver med andre ting! Jeg flytter meg da over til min manns side av dobbeltsengen, og smuler og velter ting der, mens jeg uhemmet vifter rundt meg med avisene.

Skrevet
Supert å bli servert frokost på sengen, mens ektefelle driver med andre ting! Jeg flytter meg da over til min manns side av dobbeltsengen, og smuler og velter ting der, mens jeg uhemmet vifter rundt meg med avisene.

:skratte:

Jeg har ingen problemer med å se for meg dette!

Skrevet

:skratte:

Spiser ofte i sengen jeg, smuler jeg er det ikke verre enn å dra støvsugeren kjapt over lakenet.

Skrevet

Jeg har ikke noe sans for frokost på sengen. Delvis fordi jeg ikke er sulten med en gang jeg våkner, og dels fordi jeg liker å sitte godt når jeg skal spise. Det funger ikke for meg med utstrakte ben og puter i ryggen.

Skrevet

Jeg liker frokost på sengen! Litt fred og ro med mat, te og aviser mens mann og barn hoier rundt i stua - bliss :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg liker det -såfremt jeg har vært oppe på toalettet først+tatt en sigg ;)

I helgene lager jeg ofte frokost å tar med i sengen hvis jeg våkner tidlig, så koser jeg meg med frokost og en bok i senga, og sover gjerne litt til etterpå, herlig :jepp:

Skrevet

Jeg ELSKER tanken bak å servere frokost på sengen. At noen har giddet å lage frokost til meg, liksom.

Men liker best å faktisk spise den om jeg har fått stå opp, gått på do, pusse tennene, gredd meg og litt sånn først, og så heller krype tilbake i sengen for å spise :) For jeg er ikke sulten med en gang jeg våkner, må stå litt først

Skrevet

NEI,NEI NEI NEI. hlt motbydelig. Fått på sykehus,et helvete å få maten sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...