Gå til innhold

Ting jeg har lært av Kvinneguiden

Zealuu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Jeg har lært at en bitteliten ring over a-en gjør Tabris' brukernavn mye morsommere. :fnise:

Og en bindestrek mellom tab og ris gjør navnet enda mer uforståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at jeg, som så mange andre brukere her inne burde være sperret inne for våre syke preferanser og tenningsmønster og at vi alle sammen er unormale. I allefall om vi sammenlignes med ca en håndfull personer på dette forumet.

jeg har også lært at normalen defineres ut i fra hvor få som gjør det, ikke hva flertallet gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg har lært at jeg, som så mange andre brukere her inne burde være sperret inne for våre syke preferanser og tenningsmønster og at vi alle sammen er unormale. I allefall om vi sammenlignes med ca en håndfull personer på dette forumet.

jeg har også lært at normalen defineres ut i fra hvor få som gjør det, ikke hva flertallet gjør.

Det er jo engang slik normalt defineres: Definisjonen er gjennomsnittlig, forventet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan trøste deg med at Steinar ikke er særlig populær, har rykte på bare 71. Men han er utrolig irriterende og ensporet. Hvis jeg skulle si min oppfatning av ham rett frem, ville jeg sikkert blitt ekskludert fra KG.

Nå er vel ikke tanken bak poengene at man skal stemme frem de som er "populære", men at man skal gi poeng til gode innlegg helt likegyldig hvem som skriver dem. Det er mange brukere jeg kan være enig med i en sak, men uenig med i en annen. Likevel kan jeg godt gi poeng til brukeren fordi jeg synes innlegget er velskrevet og gjennomtenkt, og selv om jeg ikke skulle være enig i absolutt alt som står der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at det finnes en helt egen energigruppe, nemlig den energien du får fra kjøttkalorier. Og at frokost er et magisk måltid; det spiller ingen rolle om om den er sunn, usunn, om du spiser mye mer enn du trenger, for den gjør at du legger på deg uansett. Fedme er frokost sin skyld.

Men ikke hvis den består av bacon, fløte og majones. Da er den sunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at det finnes en helt egen energigruppe, nemlig den energien du får fra kjøttkalorier. Og at frokost er et magisk måltid; det spiller ingen rolle om om den er sunn, usunn, om du spiser mye mer enn du trenger, for den gjør at du legger på deg uansett. Fedme er frokost sin skyld.

:skratte::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Det er nok mye som har forandret seg siden jeg hadde kostholdslære. Dengang var en kalori en kalori - men nå har tydeligvis forskningen vist at den kan differensieres i kategorier som er knyttet til de ulike matgruppene. Er en kjøttkalori mer enn en sjokoladekalori Bergans?

Unnskyld at jeg gikk off topic - klarte ikke å la være på fredagskvelden - sammen med hvitvinskaloriene. Men de er ikke så farlige som sjokoladekaloriene - dessuten er de flytende og da er de lettere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Unnskyld at jeg gikk off topic - klarte ikke å la være på fredagskvelden - sammen med hvitvinskaloriene. Men de er ikke så farlige som sjokoladekaloriene - dessuten er de flytende og da er de lettere :ler:

Jeg må bare fortsette avsporingen litt...

Før jul lærte jeg (på jobben, ikke på KG) at kalorier inntatt fra drikke var flytende, og ikke skulle medregnes i et evt kaloriregnskap av den grunn.

Heller ikke kalorier fra smågodt skulle telles med, fordi det var løs vekt...

Når jeg tenker meg om, lærte jeg visst i samme slengen at kalorier er små dyr som bor i klesskap, og som syr om klær om natten... :vetikke:

Ellers har jeg lært det samme som Bergans. :)

Endret av Rosemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til folk som lurer på hvorfor det er så mange anonyme:

Jeg har lært at trådene begynner å bli så lavt på treet at man ikke orker å bruke noe energi på svaret eller forumet, lenger.

Jeg har aldri brukt anonymknappen like mye som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lært at folk ofte ikke er som de fremstår i forumet - på godt og vondt. Jeg har lært at folk ikke nødvendigvis er så single som de skal ha det til heller.

Ergo - jeg har lært at hvis jeg hadde spilt kortene mine bedre, så hadde jeg kanskje levd "KG-livet" som en annen enn meg selv istedenfor å risikere og oute meg selv for resten av verden. Jeg klarer bare jævlig dårlig å ikke være meg.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har lært at trådene begynner å bli så lavt på treet at man ikke orker å bruke noe energi på svaret eller forumet, lenger.

Unnskyld for avsporing, men hva mener du egentlig med at trådene blir så lavt på treet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for avsporing, men hva mener du egentlig med at trådene blir så lavt på treet?

Da mener jeg at tråden ligger lavt.

Tråden handler om krangling og ukontrollerte hormoner eller trolling. Mulig det kommer en "penis" eller "vaginatråd" sånn innimellom, som setter standarden litt høyere på treet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Da mener jeg at tråden ligger lavt.

Tråden handler om krangling og ukontrollerte hormoner eller trolling. Mulig det kommer en "penis" eller "vaginatråd" sånn innimellom, som setter standarden litt høyere på treet.

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Det er nok mye som har forandret seg siden jeg hadde kostholdslære. Dengang var en kalori en kalori - men nå har tydeligvis forskningen vist at den kan differensieres i kategorier som er knyttet til de ulike matgruppene. Er en kjøttkalori mer enn en sjokoladekalori Bergans?

Lol, flytende energi ja! Den var ny. Tror jaggu lærebøkene mine trenger en omgang med blenda her, for de er visst fulle av feil, svart på hvitt ;) Må lage plass for ny kunnskap!

Nei en kcal som stammer fra karbohydrat, uansett i hvilken utgve, gir 4 kcal/17 kJ per gram vare, samma søttan. Protein, dvs kjøttkalorier, gir også 4 kcal/17 kJ per gram vare. Protein metter mer enn enkle karbohydrater, og det er mer krevende for kroppen å bruke protein og grove karbohydrater som primære energikilder enn fett og enkle karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen moderatorer er veldig hissig med redigeringene sine. Man må for all del ikke skrive noe negativt om HC

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da igjen lærer man også at HC-damen skal snakkes om i tråd etter tråd, og det ser ikke ut til at hennes forferdeligheter tar slutt. Det er ikke vanskelig å finne noe negativt å skrive om henne, tydligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...