Gå til innhold

Ting jeg har lært av Kvinneguiden

Zealuu

Anbefalte innlegg

Hvis det står noe dumt på Facebook, så skal man ikke kontakte personen for å oppklare evt. misforståelser. Heller bare tro det verste og anta at forholdet/vennskapet er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver mye feil og driter i å rett feilene. Nettopp fordi jeg har vokst opp med en mor som re minst like nazi på rettskricing som du og Belladonna er. Ergo, hun drepte gleden og selvtillitten min i forhold til skriving lenge før jeg kunne alfbetet.

Resultatet er en gi fean holdning og total mangel på respekt for språknazier. Det blir nemlig aldri godt nok samma faen hva en gjør.

Enig i at det er mange språknazier på kvinneguiden, men det dreper ikke gleden min i å skrive. Jeg ler litt av det fordi jeg syns det er litt søtt at noen kan være så sinnsykt opptatt av rettskriving. :fnise:

Men har fått mye kritikk for det før.. men ikke så ofte i det siste kanskje de greide å hjernevaske meg til å skrive rett. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver mye feil og driter i å rett feilene. Nettopp fordi jeg har vokst opp med en mor som re minst like nazi på rettskricing som du og Belladonna er. Ergo, hun drepte gleden og selvtillitten min i forhold til skriving lenge før jeg kunne alfbetet.

Resultatet er en gi fean holdning og total mangel på respekt for språknazier. Det blir nemlig aldri godt nok samma faen hva en gjør.

Og hvordan gikk det med skole og karakterer da mon tro?

Synes forøvrig du skriver meget bra til tross for noen tastefeil. Tastefeil og skrivefeil er ikke det samme, bare for å klare opp i evt. misfroståelser rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, så sint du er da, brutal mann. Synes du det er riktig å projisere dine vonde følelser på andre som du ikke kjenner, og kalle oss språknazier? Det skal mye til at jeg retter på noe her på KG, men hvis noen konsekvent skriver for eksempel "kjede" og mener "skjede", så opplyser jeg om det, men bare hvis jeg allikevel svarer på et innlegg.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Og hvordan gikk det med skole og karakterer da mon tro?

Godt under hva den mentale kapasiteten tilsier. Mitt møte md norsk skole var "Hvordan drepe all lærelyst". Skal jeg evne et stort lyspunkt så var et min engelsklærer på ungdomskolen. Hun har æren for at jeg gikk fra støttetimer høsten i 7 klasse, til klassens nest beste (og blant skolens 10 beste) elever i engelsk.

Synes forøvrig du skriver meget bra til tross for noen tastefeil. Tastefeil og skrivefeil er ikke det samme, bare for å klare opp i evt. misfroståelser rundt det.

Antar at du mener det du sier og takker for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At om en skriver i nøytrale ordelag, er en sint.

At om en sparer smiletryner til en festligere anledning, er en sint.

At flere motdebattanter enn motdebattonkler tror en er sint om det refereres til noe "ikke rosemalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

@Kamikatze

Du glemte at om en mann har noe negativt å påpeke hos kvinner som gruppe så er han bitter :opplyser:

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å pirke eller være slem Belladonna, men jeg har faktisk flere ganger observert at du har rettet på skriving uten å kommentere tråden.

Bare til info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kamikatze

Du glemte at om en mann har noe negativt å påpeke hos kvinner som gruppe så er han bitter :opplyser:

Så sant, så sant, det har jeg også lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kamikatze

Vel, der kan det faktisk være at de ofte treffer spikeren på hodet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lært at de som jobber med dit barn i barnehagen ikke har rett til ferie, stille krav til foreldre eller prøve og si at dit barn kansje kunne treng mer klær/ mat i matboksen/ ikke er klar for å slutte med bleier osv. du betaler tross alt 2500kr pr mnd!!!

menn som jobber med barn er pedofile innerst inne og vil forgripe seg en dag, bare vent og se.

en far er verdens beste og flinkeste med barna helt til dere flytter fra hverandre, da vil du ikke la far ha barne pga han er ikke til å stole på, han er ikke flink med de og du som mor vet best hva som er bra for barna og derfor har de det best hos mor.

at å være moderatot her inne er ofte noe du gjør for at dinne venner kan skrive så mye dritt de vil og om noen svarer ufordelaktig modereres de bort av deg.

skrivefeil er en alvårlig forbrytelse på linje med rassisme, mobbing og overgrep i mot barn.

at det ikke er så viktig å skrive gode forklaringer til et nytt emne, det holder lenge med overskrift som "WOW ALTSÅ" også bare klistre på en link uten å skrive noe om hva den handler om eller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at det å prompe foran kjæresten er en KJEMPEflause som man fortsatt bør skamme seg over flere år etterpå :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg har lært at dette muligens er den beste tråden her inne :hoho:

En diger :smilyblomst: til Zealuu som startet den.

For øvrig har jeg fått bekreftet i fullt monn at kvinner og menn tenker ulikt på mye. Min påstand om at genet som styrer eiertrang og ønsket om å oppdra er sterkere hos kvinner, uten at man skal se utelukkende negativt på det.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når noen ønsker å lese menns ærlige mening om noe, så auler det frem svar fra tiljugde damer som svarer på vegne av alle menn, og som ikke kvier seg for å (politisk) korrigere eller diskreditere hva forumets få mannfolk skriver. Ofte ved hjelp av hersketeknikker som latterliggjøring og tillegging av egenskaper som egentlig viser at de innerst inne har dannet seg et fiendebilde: sint, bitter, unormal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at anonymitet er på sin perfekte plass når man spør om napoleonskaker og boller er litt usunne, og at man har rett til å slenge ut oppgulp og dårlig skjult sarkasme over en lav sko som anonym. Det må jeg lære meg å godta, nuh!

Jeg har også lært at unge jenter blir maks lykkelige hvis de går ned tre kilo og legger inn silikon. Det er umulig å bli lykkelig uten silikon, og det er kun for at jenta selv skal nyte geleklumpene, ikke for noen andre sin skyld nei.

Jeg må også lære meg å akseptere påstander som absolutte sannheter når noen har lest noe et sted, selv om de aldri finner kilden/referansen. For de har lest det et sted altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt under hva den mentale kapasiteten tilsier. Mitt møte md norsk skole var "Hvordan drepe all lærelyst". Skal jeg evne et stort lyspunkt så var et min engelsklærer på ungdomskolen. Hun har æren for at jeg gikk fra støttetimer høsten i 7 klasse, til klassens nest beste (og blant skolens 10 beste) elever i engelsk.

Antar at du mener det du sier og takker for det :)

Klart jeg mener det!

Karakterer er ikke alltid en grad av evner, men kan vel så mye fortelle om grad av trivsel... Desverre er det ikke alltid så lett å skille ut hva som er hva... Desverre!

Mange som har dårlige karakterer fra barne-/ ungdomsskolen og utdanner seg i voksen alder og får strålende karakterer. Da handler det gjerne om trivsel ( og av og til modenhet) på b-/u-skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lært at om jeg skriver "jeg synes", så mener jeg egentlig at det bør lages en ny norsk lov om det og det skal gjelde alle!!!

(Tenk at man kan lære så mye om seg selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at anonymitet er på sin perfekte plass når man spør om napoleonskaker og boller er litt usunne, og at man har rett til å slenge ut oppgulp og dårlig skjult sarkasme over en lav sko som anonym. Det må jeg lære meg å godta, nuh!

Jeg har også lært at unge jenter blir maks lykkelige hvis de går ned tre kilo og legger inn silikon. Det er umulig å bli lykkelig uten silikon, og det er kun for at jenta selv skal nyte geleklumpene, ikke for noen andre sin skyld nei.

Jeg må også lære meg å akseptere påstander som absolutte sannheter når noen har lest noe et sted, selv om de aldri finner kilden/referansen. For de har lest det et sted altså.

(Jeg vet ting blir satt på spissen her i denne tråden, men måtte bare kommentere denne.)

Jeg ble iallefall langt mer fornøyd med min egen kropp og fikk mye bedre selvfølelse da jeg fikk silikon. Egentlig et helt nytt og bedre (følelses-) liv! Det var en avgjørelse som var godt overveid. Ønsket hadde vært der i ti år, men de tre siste årene leste jeg alt jeg kom over om emnet på nettet. Man MÅ tilegne seg kunnskap og man MÅ vite om alle risikoene.

Så hvis du har lært det her på KG, bør du lese mine innlegg om emnet. Eller dagboken min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært at alt i livet kan planlegges og hvis man gjør det kan ingenting gå galt. Hvis noe går galt har man ikke planlagt...og da får man :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært at alt i livet kan planlegges og hvis man gjør det kan ingenting gå galt. Hvis noe går galt har man ikke planlagt...og da får man :kjefte:

Akkurat som Egon Olsen: "Alt er taima og tilrettelagt!"

...Og hva skjer i hver eneste film? Hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...