Gå til innhold

Dansemusikk

Miracl3

Anbefalte innlegg

Trenger forslag til dansemusikk.

Jeg tenkte jeg skulle laste ned en del mp3 , men siden jeg er nest inne i trance og spesiell rock vil det bli vansklig for meg å finne dansemusikk for andre.

Trenger eksepmpler på hva folk danser wals , swing , reilender etc. Syntes dette er litt vansklig også. Jeg vil tro gjennomsnittsaldren på gjestene min er rundt 45 , og jeg trenger musikk som de liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok tusen takk. Det sette jeg kjempe pris på. Vi har tenkt å mikse ganske mye nytt og gamelt til dansemusikk. Det viktigeste er at alle får en opplevelse de husker og at dansegulvet ikke blir tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du tenker på dette! Når jeg er bryllupsgjest er musikken kjempeviktig, for det er så gøy å danse!

Sving/60-tallsmusikk er alltid populær, 70- og 80-tallet også.

Masse nyere musikk slår an: Shania Twain, ....eh, kommer ikke på flere i farten :oops:

Det er veldig smart å mikse egen CD, da kan du få variasjon både i tempo og type musikk, slik at alle finner noe de liker - uten at man hele tiden må skifte CD.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et lite tips kan være å ikke mikse for mye. Det bør være et par tre sanger etter hverandre med f.eks. swing, slik at folk slipper å gå av og på dansegulvet hele tiden. Men det har dere sikkert tenkt på! :wink:

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miracle

Tusen takk for gode tips igjen.

Det å mikse for mye er et godt tips som jeg har tenkt på.

Vi vurderte i utganspunktet å leie et lite band som kunne spille , men siden vi skal gifte oss på nyttårsaften ble prisene deretter. Vi bor på et lite sted å utvalget er også ganske lite her. Et enmannsband ville komme på ca 8000 kr , så vi vil heller bruke de pengene på mer drikkevarer , mat og kos til gjestene våre.

Tror mp3 vil fungere perfekt. Skal lage en spilleliste på pc og kjøre det gjennom steroanlegg. Håper bare jeg finner noe norsk mp3 der ute noe sted , vet jeg har hatt litt problemer med det tildiggere.

ps dette er Miracl3 som er for lat til å logge inn :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med spillelisten i skrivende stund, og har også lagt inn litt Hellbillies og Too Far Gone på den. Flott norsk musikk å svinge seg til. Men om det er noen med flere tips så kom gjerne med dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Giftet oss 02.08 og lagde 4 cd'er på forhånd. Innholdet varierte, la opp til bolker på 3-4 lett dansbare låter avbrutt av 1 rolig låt. Innholder var f.eks Dire Straits, Carlene Carter, Abba, Vikingarna, en god del Grand Prix-musikk (lett å høre på å mye bra svingmusikk) pluss mange enkeltsanger av ulike artister (hadde over 5000 mp3-filer i samlingen å velge fra...).

Kan alltids være til hjelp å brenne mine utvalgte mp3-filer på 1 cd, med mindre du har fastpris på internett og god tid til å lete etter filer på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss 02.08 og lagde 4 cd'er på forhånd. Innholdet varierte, la opp til bolker på 3-4 lett dansbare låter avbrutt av 1 rolig låt. Innholder var f.eks Dire Straits, Carlene Carter, Abba, Vikingarna, en god del Grand Prix-musikk (lett å høre på å mye bra svingmusikk) pluss mange enkeltsanger av ulike artister (hadde over 5000 mp3-filer i samlingen å velge fra...).

Kan alltids være til hjelp å brenne mine utvalgte mp3-filer på 1 cd, med mindre du har fastpris på internett og god tid til å lete etter filer på nettet.

Det kunne ha vært kjempe fint. Men hvordan finner jeg deg igjen gjest :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ha vært kjempe fint. Men hvordan finner jeg deg igjen gjest :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...