Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I det siste har jeg vært plaget med blåskjerm på skolen. Det er i perioder, så noen ganger kan det gå laang tid uten problem. Men noen dager får jeg det hele tiden. I dag er det en slik dag..

Etter at pc'n har slått seg på igjen, er det ikke alltid jeg rekker å logge på en gang før det skjer på nytt.

Jeg prøver å få med meg hva som står på skjermen, men det er ikke enkelt. "Windsows har et problem og blir nå avsluttet" tror jeg det står i den første setninga iallefall.

Det rareste er at det kun er på skolen det skjer. Har aldri hatt dette problemet hjemme.

jeg har kjørt Ccleaner, oppdatert anitivirus, scannet pc'n, diskdefragmnetert og ryddet opp i diskene. Men det hjalp ikke vertfall.

I fjor hadde jeg samme problem. Men det var med en annen pc, og en annen skole. Da skyldtes det iallefall noe med nettverkskortet i min pc (HP) og routeren i klasserommet.. ifølge en "datanerd" jeg hadde i klassen.

Nå har jeg en packard bell dot, om det skulle ha noe betydning.

Håper noen vil hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har XP på maskinen og bruker Cisco VPN for å koble til skolens nett?

Skrevet
Du har XP på maskinen og bruker Cisco VPN for å koble til skolens nett?

Det er xp på pc'n ja.. Men hva i all verden er Cisco VPN? Jeg logger inn med eget brukernavn og passord på nettet da.. Er det det du mener kanskje? Det eneste jeg vet om det, er at det står noe "Hewlett Packard secury..." på den siden jeg logger inn på:P

Skrevet
Men hva i all verden er Cisco VPN? Jeg logger inn med eget brukernavn og passord på nettet da.. Er det det du mener kanskje?

Logger du inn på en side i nettleseren, eller må du først starte et lite program i Windows for å koble til? Cisco VPN er et slikt program, og såvidt jeg husker er det et problem med at den versjonen som er ny nok til å støtte både Vista og XP i noen tilfeller kan lage blåskjerm i XP, mens den gamle som kun støtter XP og eldre er stabil. Det ble et ras av blåskjermer hos oss da folk begynte å legge inn nyeste versjon i troen på at det var det beste.

Skrevet
I fjor hadde jeg samme problem. Men det var med en annen pc, og en annen skole. Da skyldtes det iallefall noe med nettverkskortet i min pc (HP) og routeren i klasserommet.. ifølge en "datanerd" jeg hadde i klassen.

Nå har jeg en packard bell dot, om det skulle ha noe betydning.

Det er mulig at datanerden hadde helt rett.

En av de store produsentene av trådløse nettverkskort, Intel, har hatt en feil i driveren til sitt utstyr som gjorde at maskiner med den driveren gikk i blåskjerm under visse omstendigheter. Løsningen var å oppdatere til en nyere versjon av driveren.

Se om det finnes en nyere driver til ditt trådløse nettverkskort. Du må nok sjekke på produsentens sider, for bare et lite utvalg utstyr har drivere som publiseres via Windows Update.

Skrevet

Hvorfor slutter hele operativsystemet å fungere når en vpn-løsning ikke funker som den skal? Når jeg har installert ustabil programvare på operativsystemet på laptopen min, så krasjer da ikke hele dritten for det. Er dette sånn typisk for windows eller? Er ikke noen windows poweruser, jeg bare spør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...