Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer med id-sminke! Både gode og dårlige opplevelser.

Har nemlig bestilt foundation:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er mange som ikke tåler ID-foundation (den som ikke er matt). Jeg tålte den fint, men den var litt "shiny" etter min smak, selv etter å ha bøttet på med Mineral Veil for å matte ned. Jeg kjøpte heldigvis ikke stor størrelse, men startpakke med diverse produkter i mindre størrelse. De andre produktene var fine (warmth og veil), så da har jeg ikke tapt noe særlig med penger :) Men heretter vet jeg at jeg aldri kjøper slike ting uten å få vareprøve på det først. Så ser jeg om det faller i smak. For selv om noen andre har god eller dårlig erfaring med et produkt, så kan det være helt annerledes på din hud.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg synes overhodet ikke den var shiny, men den la seg utenpå huden min (jeg har tørr hud) - så det var totalt uaktuelt å bruke den. Den dekket i hvert fall ikke mitt behov.

Skrevet

Jeg er superfornøyd jeg! :)

Nå skal det sies at jeg har bare prøvd ID sin mineralfoundation, så jeg har ikke noe å sammenligne med. (har hørt mange skryter av everyday minerals f.eks). Men jeg hadde aldri i livet orket å gå tilbake til flytende foundation fra loreal etc..nå kjennes det ut som om huden puster- det gjorde det ikke da! Og ikke minst ser den naturlig ut (om man ikke bøtter på med tykke lag seff...). Det mest naturlige resultatet av sminke jeg har kommet over så langt.

Jeg ble mye mindre shiny av ID enn av vanlig foundation jeg brukte før. Men jeg har (hadde) ganske fet hud, derfor ble det jo uansett shiny utover dagen. Men det var nok huden sin skyld. For nå som jeg går på roaccutan (kur mot kviser) har huden blitt helt fri for overflødig fett og ID sitter som et skudd dagen lang! :jepp: finnes ikke shiny lenger.

Men det er nok veldig individuelt hvordan ID oppleves, nettopp pga hudtypen. Har også hørt at enkelte ikke tåler et stoff som er i ID, men det må man bare finne ut selv, ved å prøve :) jeg har ikke reagert på det iallfall. Jeg har brukt ID i over 1 år nå og er fornøyd :)

Gjest Gjest_blemma_*
Skrevet

Hvordan blir de som ikke tåler id sin sminke i huden?

Jeg har brukt id sin mineral foundation pudder i mange år nå, i lag med dermalogica sine produkter.

Men da jeg åpnet en ny boks før helgen med id pudder foundation ble jeg helt stappfull av kviser/ blemmer i hele ansiktet!! :(

Det kom bare flere og flere og det svei skikkelig!

Og de er her ennå, ser skikkelig stygt ut!

Hva kan jeg gjøre med de?

Kan dette være en reaksjon på jeg plutselig ikke tåler det lengre, noen som vet??

Skrevet

Inneholder mineral veil, radiance og rougen til bareminerals også bismuth? Eller er det bare foundation deres?

Så etter på siden til Dermanor, men det var bare foundation som hadde ingrediensene listet opp.

Skrevet

Jeg liker den veldig godt. Den gir et fint naturlig resultat (på meg). Jeg har en litt egen metode å legge den på: jeg jobber pulveret inn i kosten også 'stipler' jeg den over ansiktet...

Det eneste jeg syns er at den ikke egner seg for tørr hud, i perioder hvor jeg er tørr i huden gjør den det bare enda verre.

Jeg har et par øyenskygger også, og jeg syns de er veldig glitrete, mulig det bare er akkurat disse nyansene.

@du blemma.. det høres ut som en allergisk reaksjon. Det kan godt være noe i id, men det kan også være andre ting du har opparbeidet reaksjon mot. Jeg vil anbefale deg å gå på apoteket og be om en prøve på en krem som heter la Roche Possay: effaclare K, du får en 5 ml tube som varer noen dager. Se om den hjelper. Og bruk milde renseprodukter, faktisk på apoteket kjøp en babysåpe og vask ansiktet med om kvelden (babyline bad f.eks). Den er kjempegod som dusjsåpe uansett (hvis du ikke liker den i ansiktet).

Skrevet
Inneholder mineral veil, radiance og rougen til bareminerals også bismuth? Eller er det bare foundation deres?

Så etter på siden til Dermanor, men det var bare foundation som hadde ingrediensene listet opp.

Hvis du går inn på den offisielle siden http://bareescentuals.com/on/demandware.st...Show?brandId=BE så står det ingredienser helt nederst på siden på hver produktside. Flere av produktene inneholder Bismuth, men ikke veil. De andre du nevner, inneholder Bismuth.

Gjest Gjest_blemma_*
Skrevet
@du blemma.. det høres ut som en allergisk reaksjon. Det kan godt være noe i id, men det kan også være andre ting du har opparbeidet reaksjon mot. Jeg vil anbefale deg å gå på apoteket og be om en prøve på en krem som heter la Roche Possay: effaclare K, du får en 5 ml tube som varer noen dager. Se om den hjelper. Og bruk milde renseprodukter, faktisk på apoteket kjøp en babysåpe og vask ansiktet med om kvelden (babyline bad f.eks). Den er kjempegod som dusjsåpe uansett (hvis du ikke liker den i ansiktet).

Takk for svar! Men jeg bruker dermalogica produkter og det har jeg gjort i mange år nå. Er det så lurt å smøre på med en annen produktserie da?

Det svir noe voldsomt nå, spesielt rundt øynene.

Skikkelig ekkelt å se på, fullt i kviser, røde sår og blemmer hele ansiktet her nå!

Skrevet

@blemma,

Du kan godt begynne å reagere på noe du ikke har reagert på før. Blir det verre? Hvis jeg var deg ville jeg ikke bruke dermalogica, kun vann evt en mild såpe, og se hva som skjer. Den kremen jeg anbefalte er veldig god, men det er kanskje best å la huden få ro...

Det høres ut som en kraftig allergisk reaksjon, og det må jo være noe du har smurt /hatt på huden... har du farget håret eller noe?

Gjest Gjest_blemma_*
Skrevet
@blemma,

Du kan godt begynne å reagere på noe du ikke har reagert på før. Blir det verre? Hvis jeg var deg ville jeg ikke bruke dermalogica, kun vann evt en mild såpe, og se hva som skjer. Den kremen jeg anbefalte er veldig god, men det er kanskje best å la huden få ro...

Det høres ut som en kraftig allergisk reaksjon, og det må jo være noe du har smurt /hatt på huden... har du farget håret eller noe?

Ja, er verre. Er nå begynnt å flasse i tillegg til å være kvisete. :tristbla: Ekkelt!!

J, får prøve å kutte ut dermalogica også da. Det kom etter jeg tok på meg id mineral pudder, en helt ny boks som jeg nett har åpnet.

Men ja, jeg farget håret i sist uke....

Kan det være det da? Men jeg fikk ikke noe i ansiktet da.

Skrevet

Det kan være hårfargen. Selv om du ikke fikk noe i ansiktet. Det er vanskelig å si noe når jeg ikke ser hvordan du ser ut. Er du hoven (rundt øynene f.eks)?

Tror kanskje du bør ta deg en tur til legen... Så får du noe medisin som demper ned reaksjonen.

Håper det blir bedre.

Gjest Gjest_blemma_*
Skrevet
Det kan være hårfargen. Selv om du ikke fikk noe i ansiktet. Det er vanskelig å si noe når jeg ikke ser hvordan du ser ut. Er du hoven (rundt øynene f.eks)?

Tror kanskje du bør ta deg en tur til legen... Så får du noe medisin som demper ned reaksjonen.

Håper det blir bedre.

Ja, forstår det blir vanskelig for deg! :)

Var verre rundt øynene i går, for da var det hovent og rødt, nå er det bare litt stivt og rødt der.

Får vel bare ta tiden til hjelp, har prøvd å smurt litt med aloe vera.

Tusen takk for tips og gode råd Ella_Grey!! :klemmer:

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at du, blemma, plutselig skulle bli allergisk mot ID-foundation etter å ha byttet til ny boks. Du var vel nettopp ferdig med den gamle? Med mindre du samtidig har endret noe annet innen hudpleie, så ville jeg tenkt at det var noe feil med ID-foundation-boksen. Kanskje den var ødelagt? Gammel? Falsk? Endret ingredienser? Hvor har du kjøpt den? Kan du reklamere? Hvis du ikke har kastet den forrige boksen, så ville jeg testet ut den nye og den gamle på f.eks. armen for å se om du reagerte på den ene men ikke den gamle. Evt. få på en prøve på en hudpleiesalong/parfymeri som fører ID.

Skrevet
Tusen takk for tips og gode råd Ella_Grey!! :klemmer:

Bare hyggelig :)

:klem: tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...