Gå til innhold

Vi får kritikk for at vi IKKE skal ha kaffegjester i bryllupet...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Mitt inntrykk etter å ha fulgt med på brullupsforumet på KG en stund er at kaffegjester og betal-bar er litt "fy-fy" og noe som mange mener man bør unngå. Det er en oppfatning forloveden min og jeg deler, og vi har trimmet gjestelisten vår for å unngå kaffegjester. Vi endte på å invitere 50 personer og i ukene etter at invitasjonene ble sendt ut har vi faktisk fått flere tilbakemeldinger på at folk er skuffet over at vi ikke har bedt kaffegjester så flere kan dele dagen med oss.

Vi kunne valgt å be kun familien (ca 30 personer) til middag og hatt ytterligere 50 stykker til kaffe, men etter å ha snakket om det ble vi enige om å heller ha færre gjester som får delta i hele selskapet og får fri bar og "full pakke". Ettersom invitasjonene allerede er sendt ut er det jo ikke noe vi kan gjøre noe med, men jeg blir litt lei meg over all kritikken og surmulingen til folk...

Er der noen som har opplevd der samme, og hvordan løste dere det?

Gjest Gjest_hmm_*
Skrevet

Hmm, skal snart gifte meg også, og det jeg tenker, er at de som gifter seg bestemmer. Hvis dere hadde bedt kaffegjester, er det sikkert mange som hadde klaget på forskjellige ting da også! Så bare stå på og gjør det til deres dag ;o)

Jeg har et spørsmål til dere som har peiling; På min brudekjole ønsker jeg knapper bak. Men etter det jeg har hørt, er det best å ha glidelås under dette igjen. For meg virker det til å være litt mye med dobbelt. Men er det mye bedre? At den er kjappere å ta av/på betyr ikke noe, men er det lettere at den spretter opp, at det blir styggere, eller at ryggen synes med bare knapper? Noen med erfaring? Hvis bare knapper, hvordan skal jeg be dem sy dette? Setter pris på raskt svar, i morra skal jeg til salongen...

Skrevet

Herregud gjest_hmm, lag deg din egen tråd for faen..

Skrevet

TS!

Da jeg giftet meg hadde vi kaffegjester, men hvis dere ikke vil, så må jo folk bare respektere det!

Dere kan ikke drive å endre på deres ønsker bare fordi noen forventet å bli bedt til kaffe.

Blir man ikke bedt så er det som regel en grunn, og det bør man akseptere.

Jeg hadde gitt blanke beng i det, og heller konsentrert meg om resten av forberedelsene.

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet fordi noen surumuler fordi dere ikke skal ha kaffegjester.

Vi skal heller ikke ha kaffegjester. Vi hadde egentlig planlagt 5 retters med noen til middag og en god del til kaffe og så betal bar.. meeeeen.. etter å ha snakket med litt folk fant vi raskt ut at folk ønsket heller noe enklere og det gjorde egentlig vi også.

Så nå skal vi ha en super heidundrende bryllupsfest med koldtbord, fri bar og live band. Tror nok dette blir bedre. Koldtbord er såpass billig at vi kan invitere mange flere til alt enn kun noen få til middag og "resten" til kaffe :ler::jepp:

Skrevet

Når dere allerede har invitert så synes jeg er det for sent å "snu". Dere er ikke alene om å ha fått negative kommenterar vedrørende manglende kaffegjester. Der jeg kommer fra er det vanlig at både naboer og venner av foreldre inviteres som kaffegjester.

Det er deres dag, og deres valg, så stå på det! Lykke til:)

Et lite hjertesukk, men jeg blir så lei av hele bryllupsplanleggingen. Alt handler om å ikke gjøre noen fornærmet, følge alle uskrevne regler osv. Er det ingen som har tenkt på at de fleste ikke har råd til/lyst på et bryllup i flere hundretusen kr klassen bare for å gjøre alle fornøyd?

Ei gleder jeg meg heller ikke til å måtte bruke bryllupsdagen på å konversere med ukjente mennesker som en "må" ha i bryllupet sitt.

Skulle ønsker jeg hadde en mann som ble med å en tur til utlandet hvor vi kunne giftet oss bare vi to.

Det er ikke bare bridezillas, det er også gjestzillas og familiezillaz.

Til gjest med spørsmål om brudekjolen, start en ny tråd. Da får du sikkert flere svar, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg.

Skrevet
Mitt inntrykk etter å ha fulgt med på brullupsforumet på KG en stund er at kaffegjester og betal-bar er litt "fy-fy" og noe som mange mener man bør unngå. Det er en oppfatning forloveden min og jeg deler, og vi har trimmet gjestelisten vår for å unngå kaffegjester. Vi endte på å invitere 50 personer og i ukene etter at invitasjonene ble sendt ut har vi faktisk fått flere tilbakemeldinger på at folk er skuffet over at vi ikke har bedt kaffegjester så flere kan dele dagen med oss.

Vi kunne valgt å be kun familien (ca 30 personer) til middag og hatt ytterligere 50 stykker til kaffe, men etter å ha snakket om det ble vi enige om å heller ha færre gjester som får delta i hele selskapet og får fri bar og "full pakke". Ettersom invitasjonene allerede er sendt ut er det jo ikke noe vi kan gjøre noe med, men jeg blir litt lei meg over all kritikken og surmulingen til folk...

Er der noen som har opplevd der samme, og hvordan løste dere det?

Ønsket faktisk kaffegjester, men foreldrene mine satt foten ned og mente alle gjester skulle ha full middag. Ville ikke ha halvveise gjester. ( de er med å betaler på bryllupet)

Skrevet (endret)

Vi skal ikke ha kaffegjester. Orker ikke styret med å måtte følge så stramt skjema sånn at gjestene slipper å vente og sånn, og dessuten er de få aktuelle nødt til å reise langt, og det tror jeg ikke de kommer til å gjøre "bare" for kaffe.

Men jeg er alltid av den oppfatning av at folk skal gjøre som de vil i sitt eget bryllup. Man kan godt ta imot råd og tips, men til syvende og sist skal man avgjøre selv.

Og nå har dere valgt og sendt ut og er ferdig med det. Skjønner veldig godt at surmuling og kritikk stikker godt, men da ville jeg faktisk forklart dem hvordan prosessen hadde vært og hvorfor dere gjorde det sånn. Hvis folk ikke kan respektere det, er de ikke verdt å lytte til uansett.

Endret av Tante
Gjest Snart frue
Skrevet

Vi skal heller ikke ha kaffegjester, men vi skal bruke bekjente til å servere under middagen, og disse er selvfølgelig bedt til kake og kaffe (fest) etter middagen. :)

Gjest Pippelipp
Skrevet

"Et lite hjertesukk, men jeg blir så lei av hele bryllupsplanleggingen. Alt handler om å ikke gjøre noen fornærmet, følge alle uskrevne regler osv. Er det ingen som har tenkt på at de fleste ikke har råd til/lyst på et bryllup i flere hundretusen kr klassen bare for å gjøre alle fornøyd?

Ei gleder jeg meg heller ikke til å måtte bruke bryllupsdagen på å konversere med ukjente mennesker som en "må" ha i bryllupet sitt. "

Jeg er sååå enig! Det er helt tydelig at det ikke er mulig å gjøre alle fornøyde, men jeg blir så lei meg når folk klager. Vi gjøre så godt vi kan, og det er ikke akkurat sånn at vi har gjort dette før.

Vi har forresten løst det sånn at vi inviterer bare våre nermeste i bryllupet og så har vi kurvfest for alle venner og bekjente etterpå. Det virker det som om alle er fornøyde med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...