Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er jo selvsagt dama som har makt. Dama bruker seksualiteten sin til å oppnå fordeler andre menn ikke kan.

Tull. Ikke alle menn er hetero.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er sant, men selv om de kanskje ikke var personlige nazister, så var de okkupanter og derfor fiender av Norge.

Etter min mening er det forræderi (moralsk, ikke juridisk) å innlede et forhold med en okkupasjonssoldat. Og da må man tåle sosial fordømmelse.

Men barna deres er en annen ting; de er selvfølgelig helt uskyldige.

Jeg tror nok de fleste tyskertøsene var mer forelsket i hva tyskeren kunne gi dem av materielle ting i et land med knapphet og rasjonering, enn i tyskeren selv.

Klart tyskertøsene var landsforrædere.

Det er bare feigt. En okkupert befolkning burde være kalde og fiendtlige mot fienden. Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg hadde dratt til England for å få trening som soldat, eller bodd ute på skauen i flere år med gutta, bare for å komme hjem når krigen er slutt og finne ut at kvinnfolk syntes det ble for ille uten radio og kaffe. Når du ligger med okkupanter blir de bare mer motiverte og bestemte på å okkupere landet ditt, så den taktikken din med å skaffe en ynkelig radio falmer på en måte bort i alle de andre konsekvensene.

Herregud, her var det mye lurt. :filer:

Disse soldatene var unggutter som var sendt til Norge uansett hva de selv måtte ha ment om saken. Vi snakker 18-19 åringer her. Guttunger.

Samme stakkars aldresgruppe som de som ble sendt i land i Normandie under heftig ild fra tyskerne som lå på land og ventet på dem.

Dere burde snakke med noen som har levd en stund og kanskje har personlig erfaring fra krigstiden. Makan til uforstand.

Skrevet

En invasjon skal da for f ikke være en hyggelig opplevelse hvor du møter nye mennesker og forelsker deg! Det skal være surt og jævlig, og fienden skal angre på at de kom hit. Lokalbefolklningen bør skremme dem, og overbevise dem om at det absolutt ikke er noe som er verdt å finne her.

Jeg merker jeg blir sint på tyskertøsene selv, når de undergravde den norske motstanden på den måten.

Skrevet (endret)

Ja, for ungjenter har mye å stille opp med for å "skremme fienden"... :roll:

Endret av salma
Gjest Bianca26
Skrevet
Det var ikke det at hun fikk sex og å høre på radion? Lytte på radio luxenborg og de tyske sendingene? Den jevne nordmanns forståelse av engelsk under krigen var vel omtrent som nordmennes generelle forståelse av tysk i dag.

Selvsagt finnes det også idag narkomane jenter som suger en politmann for å slippe å bli ransaket. Men det er ikke noe kult om denne jenta tyster på ekstypen sin for at han skal få razzia, og hun slippe unna.

Alle vet jo at når kvinner har sex med menn de ikke er sammen med så handler det om at kvinnen viser makt.

hva om de var sammen med de da? hva hvis de hadde et kjæresteforhold?

Skrevet
Ja, for ungjenter har mye å stille opp med for å "skremme fienden"... :roll:

That's the fighting spirit! Yeah!

Gjest Bianca26
Skrevet
En invasjon skal da for f ikke være en hyggelig opplevelse hvor du møter nye mennesker og forelsker deg! Det skal være surt og jævlig, og fienden skal angre på at de kom hit. Lokalbefolklningen bør skremme dem, og overbevise dem om at det absolutt ikke er noe som er verdt å finne her.

Jeg merker jeg blir sint på tyskertøsene selv, når de undergravde den norske motstanden på den måten.

på lik linje med at det var guttunger på 18-19 så var det jenter på samme alder som falt for de. tror ikke de unge jentene tenkte så mye over det du skriver her nå. hvor reflektert er man når man er så ung da?

Skrevet

Når det er krig handler det om å overleve. Vil ikke akkurat si at man trenger å ligge med okkupasjonsmakten for å overleve. Men når man lever i en verden med tyske okkupanter på alle sider kan det jo få en til å tvile på at Norge skulle klare å slå Tyskland. Da er det vel like greit å menge seg litt med det man tror blir vinnerlaget? Vil jo ikke si at jeg tror at Norge mistet noe på at noen kvinner valgte sengehygge med tyskere. I verste fall virket det vanvittig provoserende. I beste fall fungerte noen av "tyskertøsene" som verdifulle informanter for motstandsbevegelsen. Menn røper vel gjerne litt mer når man tilfredstiller "gullbarren".

Hvem sier at man ikke hadde radio. Flere av mine familiemedlemmer gjemte radio. Trenger ikke å høre på alt fremmedmakter beordrer enn til vettu. Var kanskje det som gjorde at dem holdt bena lukket for tyskere? :gjeiper:

Skrevet
Disse soldatene var unggutter som var sendt til Norge uansett hva de selv måtte ha ment om saken. Vi snakker 18-19 åringer her. Guttunger.

Like fullt var de representanter for okkupasjonsmakten. Krig er ingen lek, og når man går til sengs med fienden er man ikke noe annet enn en forræder.

Jeg blir kvalm av sånne overløpere; de hadde ingen ære.

Skrevet
I verste fall virket det vanvittig provoserende. I beste fall fungerte noen av "tyskertøsene" som verdifulle informanter for motstandsbevegelsen. Menn røper vel gjerne litt mer når man tilfredstiller "gullbarren".

Tvert i mot. I verste fall virket de som angivere som røpet motstandsbevegelsen hemmeligheter. Det er mange eksempler på at tyskertøser anga motstandsmenn, med påfølgende tortur og konsentrasjonsleiropphold.

Skrevet
på lik linje med at det var guttunger på 18-19 så var det jenter på samme alder som falt for de. tror ikke de unge jentene tenkte så mye over det du skriver her nå. hvor reflektert er man når man er så ung da?

Man skal heller ikke glemme at flere steder i landet var det fredelige forhold, selv om det var krig. Det de merket krigen på var stort sett rasjoneringen og at det ikke var lov å høre på radio.

På sånne små steder var det kanskje utstasjonert en eller to tyske guttunger, som skled fint inn i lokalsamfunnet og brydde seg katta om hele krigen.

Skrevet

Stakkars jenter sier nå jeg. Herre gud de dro dem med seg og kuttet av dem håret i all offentlighet. Jeg skjønner at folk var sinte på tyskerene, men herre gud folk må da få lov til å ha sex med de de vil. Og de stakkars tyskerbarna :tristbla: Slikt gjør meg flau over mitt eget folk. At de kunne finne på å behandle folk på den måten.

Skrevet
Idag har det jo blitt så populært å si at tyskertøser var uskyldige ofre for sine egne hormoner.

Men helt ærlig, alle veit at det å være tyskertøs er like teit som at en hvilken som helst norsk jente skulle blitt gravid med en nynaziskt kar.

Så er det noen som sier da at de norske jentene som sugde de tyske soldtatene var forelsket i uskyldige meninger som hadde blitt tvangsendt fra tyskland.

Men er det sant da? Lå dem ikke med officerne, sjefene, gestapo, løytnanten, en eller annen leder, en topp, en ressursmann?

Å si noe annet blir jo like teit som at den norske jevne kvinne skulle blitt gravid med en gardist foran slottet bare fordi han var "tvangsendt" til å passe på kongen...

Jeg har lest en del om historiene til disse jentene. Straffen har forfulgt de hele livet. Det komer stadig frem opplysninger om hvor feil denne straffen kan bli.

Tror ikke du har satt deg inn i historiene som kan kome emed slike smakløse utsagn.

Det kan nok hende at noen var sammen med toppene, var på naziztenes side.

De aller fleste var unge jenter som kom sammen med en vanlg menig. Husk de unge guttene som var fra 17 år og oppover var tvangsendt til Norge, de hadde ikke valg.

Ser du for deg en uskyldig ungdom i den alderen? Så treffer han en jente i Norge på samme alder. Det var jo ikke under optimale forhold å treffes,men kjærligheten er nå sån.

Så skjedde det graviditeter. Og hvilke valg tror du ungdommen hadde den gangen.? tror du det bare var å gå på butikken å få fatt i prevansjon eks?

mange valgte kjærligheten og reiste til tyskland med sin kjære. Hva tror du møtte de der? Les historien....og lær

Hva med de som ble igjen i Norge, ja du kjenner vel historien? Mange av de fikk en behandling av folket og naboer,gikk spissrotgang skamklipt og utfryst. Og hva med barna? Mange av de hvnet på barnehjem. De ble mobbet igjennom hele oppveksten. Det er en grunn til at disse tyskerungene har fått oppreisning av staten.

Ikke nok med at de straffet mor,men de straffet barna også.

Om moren giftet seg senere med en Nordmann og var gift til de ble pensjonister ,så fikk de ikke pensjon etter han om de var krigsseilere. Dette er bare et eks.

Alt dette pga ung kjærlighet til en soldat.

Den gang fikk de ikke verden inn i stua på den måten vi gjør i dag. Nå får vi verden inn med et taateklikk,og kan orientere oss. De hadde jo ikke radio heller, for de ble tatt av tyskerne.

Verden har blitt minde,vi godtar kjærlighet på kryss av landegrensene.Og takk for det.

Skrevet
Jeg synes det er litt rart jeg at nordmenn alltid skal bli sett på som noen uskyldige som gjorde alt de kunne mot okkupasjonen.

De russiske jentene kastet håndgranater og skøyt mot tyskerne. Lot ikke tyskerne ta dem i doggystyle i bytte mot champagne og melkesjokolade slik som de norske jentene.

En annen ting er at det var bare nordmenn (det vil si norske menn og kvinner) som hentet jødene og leverte dem til tyskerne. Ikke som i andre land, hvor tyskerne selv måtte finne jødene.

Forteller ikke det litt om hvordan det egentlig var, og ikke hvordan vi i dag skulle ønske det hadde vært?

kan du henvise til noe litteratur ang det med at de lå seg til champange og melkesjokolade?

Kan du henvise til noe der det står at det var Norske menn og kvinner som overleverte jødene til tyskerne?

Skrevet
Tvert i mot. I verste fall virket de som angivere som røpet motstandsbevegelsen hemmeligheter. Det er mange eksempler på at tyskertøser anga motstandsmenn, med påfølgende tortur og konsentrasjonsleiropphold.

Ja, det er vel ikke så utenkelig da. Men tror ikke alle som rota med tyskere bare gjorde det, men også det motsatte.

Skrevet
Stakkars jenter sier nå jeg. Herre gud de dro dem med seg og kuttet av dem håret i all offentlighet. Jeg skjønner at folk var sinte på tyskerene, men herre gud folk må da få lov til å ha sex med de de vil. Og de stakkars tyskerbarna :tristbla: Slikt gjør meg flau over mitt eget folk. At de kunne finne på å behandle folk på den måten.

Var nok den beste måten for å avskrekke andre fra å drive på med fiender av nasjonen. Tror nok andre tenker seg om to ganger før de gjør noe lignende etter det.

Skrevet

Jeg tror det er mange her som ikke skjønner hvor dramatisk det føles å bli okkupert av en fremmed makt. Dette gjennomsyret folks liv fullstendig. Selvfølgelig føler man hat når en person man trodde man kunne stole på koser seg med den som gjør deg vondt.

Tenk deg at du blir voldtatt, og så blir søsteren din sammen med voldtektsmannen. Det er sånn det føltes. Et komplett svik.

Og det spiller faktisk ingen rolle om den tyske soldatan hadde en slik eller sånn personlig overbevisning. Når han hadde på seg den tyske uniformen var han et symbol på Tyskland og alt det de gjorde i Norge.

Skrevet
Var nok den beste måten for å avskrekke andre fra å drive på med fiender av nasjonen. Tror nok andre tenker seg om to ganger før de gjør noe lignende etter det.

Drive med sånnt igjen. Hadde det i dag vært krig i Norge og noen jenter hadde hatt sex med fienden hadde vi nok ikke mishandlet dem på den måten. Det håper jeg da virkelig ikke. Dessuten var det ikke alle tyske soldater som var slem på den tiden. Noen av dem ville vel egentlig ikke være med i krigen, men hadde ikke valg. :yvonne: Det var nok sikkert nok av unge uskyldige tysker gutter som ble forelsket i norske jenter. Det burde ikke jentene ha blitt straffet for. Jeg tror neppe at alle va slemme.

Skrevet
Drive med sånnt igjen. Hadde det i dag vært krig i Norge og noen jenter hadde hatt sex med fienden hadde vi nok ikke mishandlet dem på den måten. Det håper jeg da virkelig ikke. Dessuten var det ikke alle tyske soldater som var slem på den tiden. Noen av dem ville vel egentlig ikke være med i krigen, men hadde ikke valg. :yvonne: Det var nok sikkert nok av unge uskyldige tysker gutter som ble forelsket i norske jenter. Det burde ikke jentene ha blitt straffet for. Jeg tror neppe at alle va slemme.

Ingen bryr seg om "ikke de var slemme" når det gjelder sånne ting. Hadde det vært krig i Norge tror jeg de ville fått en verre behandling om kvinner gjorde sånt en gang til, tror jeg faktisk. De var snille med dem dengang i forhold til hva man ville gjort med dem i dag. Handler ikke om hvem som var slemme og snille. Handler om hvem som vant og hvem som tapte. Tror ikke så mange ville hatt sex med Hitler hvis han banka på døra? Død og greier...

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Det er jo selvsagt dama som har makt. Dama bruker seksualiteten sin til å oppnå fordeler andre menn ikke kan.

Hva er problemet ved det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...