Gå til innhold

Lillehammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har tenkt til å ta en helgetur til Lillehammer i slutten av november, og lurer på om noe her kan anbefale overnattingssteder og restauranter? (Vi ønsker å bruke så lite som mulig på overnatting, og heller satse på å bruke pengene på god mat) :)

Tips til severdingheter ol. innenfor rimelig kjøreavstand (med bil) er også meget velkomne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maihaugen (museum) er trivelig og spennende (nei, jeg er ingen museums-fan jeg heller :erter: )

Jeg har vel og merke bare vært der i sommerhalvåret. Det samme gjelder Hunderfossen. (Mulig der er vinterstengt også..)

Jeg vet lite om overnatting eller restauranter, men vi leigde hytter i Hafjell for noen år tilbake og dette var ok. Ligger jo litt utenfor Lilllehammer det da...

Koselig med helgeturer :) God tur!

Skrevet

Dere bør se vegmuseumet,hoppbakken og hafjell! Ellers så er det mye fine resturanter her! Som blåmann! Har ikke vært der selv! Men hører det er fint og har planer om å dra dit snart! Gleder meg!

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Er en del på Lillehammer i forbindelse med jobb og bor alltid på Breiseth

Det er koselig å spise på Paa Bordet

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Kommer an på hva dere synes er serverdig... Men:

Maihaugen er et deilig utendørsmuseum, med ulik norsk byggekultur fra middelalder og til 90-tall (de nyeste husene, som gjenskaper ulike epoker på 1900-tallet, er ganske festlig).

Om det klaffer med åpningstid, så er det gøy å prøvekjøre bob-banen!

Skrevet

Tusen takk for tips folkens! :) Alle forslag noteres!

Det er visst julearrangement på Maihaugen i slutten av november, noe som høres kjempekoselig ut, så vi skal definitivt innom der! :Nikke:

Bare å komme med fler forslag, dere!

Skrevet

Breiseth så veldig hyggelig ut! Hvor mye koster (dobbelt)rom der, sånn ca? Jeg kunne ikke se noen prisoversikt på nettsiden! :)

Og forresten, er Hafjell langt unna Lillehammer by? Er det noe å finne på der (café f.eks?) for en som ikke står på ski og slikt? :) Hadde vært deilig å kommet seg en tur opp i fjellet også!

Gjest Gjest_Anéa_*
Skrevet
Breiseth så veldig hyggelig ut! Hvor mye koster (dobbelt)rom der, sånn ca? Jeg kunne ikke se noen prisoversikt på nettsiden! :)

Og forresten, er Hafjell langt unna Lillehammer by? Er det noe å finne på der (café f.eks?) for en som ikke står på ski og slikt? :) Hadde vært deilig å kommet seg en tur opp i fjellet også!

Det er en stue på toppen av Hafjell (husker ikke hva den heter i farta), og også en midt i utforbakken (du kan ta skiheisen opp dit).

men er du i Lillehammer, vil jeg heller anbefale Nordseter (Nordsætra), ca. 15 minutter ovenfor sentrum. Etter sigende Lillehammers beste vafler. :)

Du har sikkert sjekket denne, men uansett: http://www.lillehammer.com/

Skrevet
Tusen takk for tips folkens! :) Alle forslag noteres!

Det er visst julearrangement på Maihaugen i slutten av november, noe som høres kjempekoselig ut, så vi skal definitivt innom der! :Nikke:

Bare å komme med fler forslag, dere!

Flaks! :)

-men der er et innedørs museum også (som jeg tror/trodde hørte til under Maihaugen, det er i alle fall rett ved siden av)

Det jeg husker fra dette er at man går inn i en tillaget isbre og så er der diverse utstillinger med blant annet Svartedauden som tema. Veldig stilig, og spennende!

Skrevet

Støtter forslaget om Maihaugen, ellers vil jeg tipse om Bjerkebæk, Sigrid Undsets hjem, som også er blitt museum og ligger rett i nærheten av Maihaugen. Spennende dersom man er interessert i litteratur.

Skrevet

Takker og bukker alle sammen! :) Litteratur og historie og slikt er midt i blinken, så vi må nok innom Bjerkebæk en liten tur ja! :Nikke:

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hvis dere er der første søndag i advent er det kjeeempekoselig med julegateåpning i gågata. Iallefall hvis det er snø. Mer julete by finns ikke. Jeg var der den helga i fjor og det var jo som å være i skomakergata ellernoe. helt fantastisk.

Det samme med julemarkedet på maihaugen - det er ute og består av masse boder og gløgg og alt :)

Det tar litt mer enn ti minutter til hafjell tror jeg.

Skrevet

Drar du i slutten av november, prøv å dra etter 28 november- da er det julegateåpning. Lillehammer er fantastisk i julen, helt som skomakergata!! Det er en utrolig koselig by, med masse hyggelige mennesker. Blåmann, som nevnt har utrolig god mat. Lundegården er også verdt ett besøk. I den første linken er det mange andre linker til steder og tips å finne på i Lillehammer.. Ha en riktig god tur!!!

Skrevet

Herlig! :) Tusen takk! Vi regner med å dra dit 28 november, så det passer jo helt perfekt! :nissevink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...