Gjest firedragon Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Når er det vel slikt at man kan få influensa i Norge likeså i utlandet men siden man oppholder seg mer ute blant folk i utlandet enn hjemme, så lurer jeg på om jeg bør ta svineinfluensa vaksinen siden jeg skal til Thailand? Er ikke blant risikogruppen..
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 FHI anbefaler at alle i Norge bør ta vaksinen. Du vil ikke ha krav på å få vaksinen før andre pga du skal ut og reise.
Gjest Gjest_line_* Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Nå er det vel slik at influensaen stort sett florerer i kaldere land som er på vei til vinter nå, akkurat som vanlig influensa. Jeg stilte meg selv det samme spørsmålet som deg når jeg skulle flytte til Argentina i høst, men etter å ha kommet ned til selve Agentina fant jeg ut at svineinfluensaen for lengst var glemt bort her, til tross for at landet hadde kommet seg opp på topplisten over dødsfall. Vet ikke om det er samme tilfelle i Thailand, altså at det ikke lengre er noen fare, men vil anta det.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 USA og Storbritannia er landene som er hardest rammet, så kaldere klimateorien er bare en teori. Vaksiner deg hvis du har muligheten hvis du ikke ønsker å risikere å ligge i respirator i Thailand.
Gjest Gjest_Arne_* Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 USA og Storbritannia er landene som er hardest rammet, så kaldere klimateorien er bare en teori. Vaksiner deg hvis du har muligheten hvis du ikke ønsker å risikere å ligge i respirator i Thailand. En annen sak er at det er satt ut varmesøkende kameraer på flyplassen i Bkk. Har Du feber, så får du ikke komme inn/ut av landet. Kom hjem nå på onsdag og en i reisefølget vårt ble igjen på flyplassen pga. feber. Han ble lagt på isolat og er på vei hjem nå. (Feberfri og smittefri). Svineinfluensaen finnes i alle land, og smittefaren er selvfølgelig større i metropoler og der hvor flere folk er samlet.
beccy Skrevet 20. januar 2010 #6 Skrevet 20. januar 2010 Vi feiret jul og nyttår der nede og valgte å ta svineinfluensa vaksine før vi dro. Man vet jo aldri. Litt kjedelig å få det på ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå