Gå til innhold

Viktige personer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eva. Uten henne hadde Adam ikke kunnet formere seg. Hvor hadde alle disse betydningsfulle mennene vært da, da? ;)

Og uten Adam kunne ikke Eva forme seg så da er vi like langt

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tenker på alt mulig i grunnen, alle personer som historien husker navnet på.

Muhammed, Jesus, Isaac Newton, Buddha, st. Paul, Albert, Einstein, Aristotles, Darwin, Moses, Jomfru Maria, Julius Caesar, Karl Marx, Hitler, Beethoven, michelangelo, simon bolivar, Asoka, dronning Isabella og elizabeth den første, kennedy, peter den store, Francis Bacon, Mao, Ford, Jefferson,... OSV OSV OSV.

Buddha var kanskje en mann, men er ikke buddah noe du blir kalt når du har oppnådd nirvana? Både kvinner og menn kan oppnå dette

Skrevet
Nåja Kleopatra hadde bare makt fordi Romerene tillot det.

Ja, kanskje. Men jeg tror de lot henne styre fordi hun var meget flink til å bygge allianser.

Skrevet
Og uten Adam kunne ikke Eva forme seg så da er vi like langt

Spørsmålet var jo viktige KVINNER. Da er Adam et litt dustete svar. Hvis Eva er den viktigste kvinnen, er Adam den viktigste mannen. Og om de var skapt av Gud eller påfunn fra menneskeaper kan jo være det samme.

Det finnes mange viktige kvinner i historien. pga andre forutsetninger og roller, er de beskrevet på en annen måte enn menn. So what?

Skrevet
Spørsmålet var jo viktige KVINNER. Da er Adam et litt dustete svar. Hvis Eva er den viktigste kvinnen, er Adam den viktigste mannen. Og om de var skapt av Gud eller påfunn fra menneskeaper kan jo være det samme.

Du missforstår du tror at jeg bryr meg

Skrevet
Du missforstår du tror at jeg bryr meg

Hehe - jeg driter i om du bryr deg. Du svarer, og det gjør jeg også.

Skrevet
Hehe - jeg driter i om du bryr deg. Du svarer, og det gjør jeg også.

nemmen så søtt ble du sint nå

Skrevet
Nåja Kleopatra hadde bare makt fordi Romerene tillot det.

Og Jens Stoltenberh har bare makt fordi vi tillater det. Og det samme gjelder Obama. Og det samme gjelder alle i maktposisjoner som er valgt av folket.

Skrevet
Og Jens Stoltenberh har bare makt fordi vi tillater det. Og det samme gjelder Obama. Og det samme gjelder alle i maktposisjoner som er valgt av folket.

Det har du helt rett i.

Vi må jo ta innover oss at folk ikke ønsker kvinner i viktige maktposisjoner. Det er en grunn til det.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det har du helt rett i.

Vi må jo ta innover oss at folk ikke ønsker kvinner i viktige maktposisjoner. Det er en grunn til det.

vi er ikke vant til å ha det. usa fikk endelig en svart president. da tror jeg det neste gang blir en kvinne

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg forstår ikke spørsmålet ditt her.

Jeg kom med et synspunkt. Du er velkommen til å ikke være enig.

du formulerte det som at dette var viten du hadde og ikke som et personlig synspunkt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...