Gjest emmeline Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Hva heter egentlig sånn slags kork til å ha på vinflaske om man har åpnet den, men ikke skal drikke alt på samme tid? Jeg har sett det flere steder, og ofte har de pynt på toppen, men kan virkelig ikke komme på hva det kalles. Kanskje noen kan hjelpe meg?
Pingting Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Det kalles ofte bare vinkork faktisk, men jeg mener jeg også har sett vinstopper bli brukt.
Cumulus Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Det finnes en kork med en vakuumpumpe til, som suger ut luften i flasken slik at vinen holder seg lenger. Den er ganske lur, men ikke pynt på toppen da..
Nilma Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 (endret) Enig med siste taler, vakumtopp er absolutt mye bedre enn sånne pyntedingser når det gjelder å beholde smaken på vinen. Endret 10. november 2009 av Nilma
Gjest emmeline Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Noen tips om hvor man kan få kjøpt disse?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå