Gå til innhold

Registrere mobbeskoler

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.stoppmobbingen.net/26952512

Det er ei side som blant annet registrer skoler med mye mobbing.

Er visst flere skoler som har blitt hengt ut der som rektorene for de skolene reager på og vil ha seg fjernet.

Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet
http://www.stoppmobbingen.net/26952512

Det er ei side som blant annet registrer skoler med mye mobbing.

Er visst flere skoler som har blitt hengt ut der som rektorene for de skolene reager på og vil ha seg fjernet.

Hva synes dere om dette?

Jeg synes det er tåpelig. Mobbing finnes på ALLE skoler. Kanskje - men bare kanskje - med unntak av et par små bygdeskoler der det bare finnes fem elever og alle er bestevenner. Det blir helt feil å skulle registrere skoler der det foregår mobbing. Det impliserer jo at de skolene som ikke er nevnt på lista IKKE har mobbeproblemer. Og det blir jo helt mot aksjonens hensikt, blir det ikke?

Skrevet

Det er strålende!! Da blir jo på en måte de skolene som blir hengt ut nødt til å gjøre noe med det! Og da er det mere sannsynlig for at mobbingen blir redusert :)

Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet
Det er strålende!! Da blir jo på en måte de skolene som blir hengt ut nødt til å gjøre noe med det! Og da er det mere sannsynlig for at mobbingen blir redusert :)

Men hva er poenget med å henge ut noen utvalgte når det er et problem på alle skoler? Jeg tror ikke dette er veien å gå. Tvert imot kan det gi negative ringvirkninger og dårlig stemning på hele skolen når den blir stemplet som mobbeskole. Har sett det skje før. Jeg tror man må gå helt andre veier, og da ta tak i alle skoler.

Skrevet (endret)

Så lett er det ikke, noen skoler er verre enn andre.

Jeg syntes det er litt bra fordi så lite andre tiltak blir gjort med det enda, man er på bakfot fortsatt. Mobbing er psykisk vold og veldig alvorlig. Fysiske sår gror mye lettere.

Barn har gjerne ingen anelse hvorfor de blir mishandlet, og det er gjerne ingen spesiell grunn for det.

Jeg har gjort en ting jeg vet var dumt, og fått vold mot meg. Og jeg har blitt mobbet.

Det sistnevnte har vært mye værre.

Endret av pace
Gjest Gjest_November_*
Skrevet
...

Mobbing er psykisk vold og veldig alvorlig. Fysiske sår gror mye lettere.

...

Jeg har gjort en ting jeg vet var dumt, og fått vold mot meg. Og jeg har blitt mobbet.

Det sistnevnte har vært mye værre.

Mobbing kan være både fysisk og psykisk. Det er ikke sikkert alle mobbeofre er enige om hva som er verst. Smerte oppleves forskjellig.

Skrevet

Dette er et nødvendig onde når ingentin annet hjelper. Så jeg synes at det er greit, jeg.

Jeg ble skuffet over de dårlige skriveferdighetene til enkelte av rektorene.

Skrevet

Jeg er litt delt. På en måte synes jeg det er veldig bra, som en annen skrev blir skolene da tvunget til å ta tak i problemet. De trenger en "realitetsorientering", de må våkne og skjønne hva elevene går gjennom. Men samtidig er jeg litt skeptisk med tanke på elevene. Er bekymret for at det kanskje blir vanskeligere for mobbeofrene, tviler på at det er vanskelig for mobberne å skjønne hvem som har "sladret". Da har de enda en ting å ta ofrene sine på.

Skrevet (endret)
Mobbing kan være både fysisk og psykisk. Det er ikke sikkert alle mobbeofre er enige om hva som er verst. Smerte oppleves forskjellig.

Enig. Men Målet med mobbing er uansett psykisk skade, enten den er utført fysisk eller psykisk.

Endret av pace
Skrevet

Syns det er veldig bra at mobbeskolene henges ut. Håper mange leser det og tar det innover seg!

Skrevet

Det er ikke bare skolens problem. Såkalte problembarn, som ofte mobber, har dessverre ofte fraværende foreldre som ikke engasjerer seg i barna sine. Møter aldri opp til samtaler og er heller ikke interessert i kontakt med skolen. SÅ lenge enkelte elever ikke har gode forbilder hjemme vil slike problemer oppstå. Det er altså ikke bar skolens ansvar. Nettopp derfor er det så vanskelig å gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...