Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Kan noen hjelpe meg litt.... Hvor finner jeg et skikkelig korsett som ikke kneppes igjen foran? Ønsker helst tips om butikk, slik at jeg kan prøve.
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Kan noen hjelpe meg litt.... Hvor finner jeg et skikkelig korsett som ikke kneppes igjen foran? Ønsker helst tips om butikk, slik at jeg kan prøve. Et skikkelig korsett SKAL faktisk kneppes igjen foran, helst med metallhekter.... Ihvertfall hvis du tenker viktoriansk timeglass-silhuett. Men i tillegg skal det ha snøring bak, så du har mulighet for å justere størrelsen. Korsett fra før 1800 er en annen historie, de har en rett kjegleform som flater ut magen og dytter brystene oppover. Det er liten markering av midjen i forhold til viktorianske korsetter, og gir en annen form enn det folk i dag forbinder med korsett. Der er det ikke alltid snøring/hekter foran (men ofte finner man det). Viktoriansk korsett: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Corset18...e46_300gram.png 1700-talls-korsett: http://laracorsets.com/images/Corset_Histo...n_mfa119854.jpg Om du søker et såkalt "skikkelig" korsett, må du nesten få sydd et av en som kan det. Ev. kan du prøve kostymeutsalg (eller leie) hos NRK, operaen, filmstudio etc. Mesteparten av det som selges kommersielt, er knapt stivet, og laget av svake stoffer. De er ment for pynt på slanke damer som ikke trenger noen form for korsettering.
Gjest ts Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Takk for svar. Finnes det virkelig ingen som en bare snører bak? Min bestemor har et slik. Problemet er at jeg har en tynn slikekjole og da ser en den lille forhøyningen som det bli over kneppingen gjennom kjolen.....
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Joda, alt finnes. Korsetter med kun snøring bak, korsetter som snøres i sidene, korsetter med kun hekter foran... Det jeg skisserte ovenfor, var hvordan de typisk ble laget. Om det er snakk om din bestemor, så lurer jeg på om hun har en såkalt "korselett", som er en slags light-utgave av korsett. De kan ofte være laget av elastiske stoffer, og har som oftest kun lukning bak. Det finnes mange versjoner; nyere varianter ser ut som en body uten ermer, type: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...234849_1975.gif Eldre varianter minner mer om vanlige korsetter, men uten fullt så mange spiler, og ofte laget av mykere stoffer.
Gjest ts Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Noen som vet hvor jeg finner et slikt korsett som jeg er ute etter? Blir veldig glad for hjelp
Christal Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Har du vært på brudesalonger og hørt der? Min brudesalong har slike i sitt utvalgt av det lille under kjolen
Gjest ts Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Har du vært på brudesalonger og hørt der? Min brudesalong har slike i sitt utvalgt av det lille under kjolen Takk for tips. De salongene jeg har hørt med har kun torsoletter, som ikke kneppes foran. Skal ta en runde til
Lilith Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Ser det er butikk du er ute etter, men jeg vil gjerne anbefale What Katie Did. Veldig bra service, og masse lekkert. Her er et utvalg av deres korsetter: Katies korsetter
Trønderveitja Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Jeg har tenkt til å kjøpe korsett fra England.Nettbutikken heter Axfords.De har forskjellige typer,og dette er kvalitetskorsett som er stive nok til å gjøre jobben... Mitt kommer på ca 1.200,- med frakt/toll.
Furstina Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Gjest Problematique Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Sjekk Vollers, What Katie Did og Fairygothmother 3 leverandører med gode korsetter. Jeg er ikke sikker i farta på om noen har det du ønsker, men du får titte
intellekt Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 (endret) http://draculaclothing.com/index.php/cPath...verbust-corsets edit: rettet på linken Endret 12. november 2009 av intellekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå