Gå til innhold

Gutter som vil mer enn vennskap..

Anbefalte innlegg

Gjest the_girl
Skrevet

Noe som irriterer meg mer og mer er guttevenner som vil noe mer enn å være venner etter man har vært venner en god stund.

2 av dem har i det siste kommet med forslag om at vi skal ta vennskapet til neste steg, noe jeg absolutt ikke vil. Han ene mener at sex ikke er høytidelig og at vi kan ligge sammen og være fuckfriends. Jeg synes det er ekkelt med tanke på at jeg faktisk ikke er tiltrukket av han i det hele tatt, men jeg kan jo ikke si det til han, da vil han jo bli såra.

Jeg tar ikke sex høytidelig og hadde jeg vært tiltrukket av han så kunne jeg godt ha hatt et seksuelt forhold med han. Men jeg klarer bare ikke når jeg ikke synes han er kjekk! Men problemet er at han ikke gir seg, og jeg merker jeg bli irritert fordi han ikke tenker over at jeg faktisk ikke liker han på den måten, men at han bare tar det for gitt at jeg liksom synes han er tiltrekkende, noe jeg absolutt aldri har syntes.

Og han andre kompisen min, vil gå på date sammen nå og se om det kan bli noe mer, men jeg synes ikke han er noe kjekk overhodet! Men jeg kan jo ikke si det til han heller!

Jeg liker ikke være direkte og jeg regner med at folk har visse antenner og kanskje skjønner et hint når jeg hele tiden avviser, men nei.. ikke disse to! Og har hatt flere guttekompiser som har gjort noegelunde det samme.

Hva er det med dem egentlig?? Tror de at jeg automatisk liker dem på den måten bare fordi de er gutt og jeg er jente? Faen jeg er så drittlei! :kjefte:

Jeg synes det blir for dumt at de ikke har selvinnsikt nok til å skjønne at jeg ikke er interessert!Hadde jeg tilnærma meg en gutt hele tiden men alltid fått et avvisende svar så hadde jeg selvsagt tenkt at "hmmm,kanskje han faktisk ikke liker meg på den måten!!"

Jeg liker som sagt ikke å være så direkte og si at jeg ikke er tiltrukket av dem, så jeg sier heller at det er best vi beholder vennskapet og ikke setter det i fare - type ting.

Vet liksom ikke hva annet jeg kan si, vil jo ikke såre dem heller, men orker bare ikke å hele tiden måtte finne på et forsvar hver gang de tilnærmer seg liksom,..

noen som har noen tips eller noe om hva jeg kan si til dem neste gang de spør ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_halo_*
Skrevet

Kan du ikke si at du bare ser pa dem som kompiser ? og at du har gjort det hele tiden..

Gjest the_girl
Skrevet

Ja, jeg kan si det forsåvidt. Jeg sa det til han ene her om dagen at vi er jo venner og sånn og at vi måtte forbli venner. Men da ville han at vi skulle prøve noe mer enn det..

Uff, er så vanskelig å avvise.. Skulle liksom ønske at de skjønte litt selv også og ikke trengte å få det inn med teskje liksom,, Synes det blir litt for eplekjekt jeg, når de automatisk tror at jeg synes det er tiltrekkende.

Disse 2 kjenner hverandre ikke, men begge to maser. Blir bare så lei av dem.

Gjest Gjest_halo_*
Skrevet

Noen tror kanskje du har gitt dem tegn, i form av aa vaere hyggelig, og le og tulle. Slik gaar det ofte. Det er kjedelig naar det skjer, nar man kun tror man er gode venner og det er alt. Kan vaere vanskelig aa fortsette vennskapet.

Nei, for at det skal vaere noe mer enn venner sa ma det jo vaere en tiltrekning fra begge sider, ikke bare 1. Hvis de ikke vil vaere venner, sa far du jo si takk og farvel da.

Ikke noe vits aa lyve til dem heller, det er bedre aa vaere aerlig! :)

Skrevet

Hehe, det er sikkert kult å være kompis med en jente man er forelsket i, og vite at jenta puler tilfeldige ukjente og fremmede karer hun ikke kjenner. De vet jo hun ikke at hun ikke er seksuelt tiltrukket av, med mindre hun har drukket alkohol og kan ta livet litt mer som en lek..!

Gjest the_girl
Skrevet

Det blir bare så ekkelt å være sammen etter man har avvist en person, føler jeg.. At jeg da har avvsit en venn også skal man da ha det gøy sammen i ettertid og feste sammen og sånn, det blir så ubehagelig liksom..

For at jeg skal bli interessert så kan jeg ikke ha vært venner med han lang tid i forveien og jeg må synes han er kjekk.

Bare synes det er så rart... Greit nok jeg ansiktspen, men har ikke så veldig fin kropp at det gjør no. Føler liksom fra han ene at det blir litt sånn despo avgjørelse også, siden han heller ikek har utseende med seg og en flokk med damer etter seg, så skal liksom vi to holde på sammen siden vi ikke får noen andre.. Virker litt sånn..

Og han andre er jo bare snill og god, men ikke en jeg kan få sommerfugler for og holde på med.

Er det ikke slik at man også må tenke litt selv og ta hintet da? Eller må jeg faktisk si til dem orderett "jeg synes ikke du er noe kjekk, jeg liker deg ikke på den måten, jeg er ikke tiltrukket av deg" ? Det vil jeg jo ikke, for da sårer jeg dem jo.. Eller?

Skrevet
Det blir bare så ekkelt å være sammen etter man har avvist en person, føler jeg.. At jeg da har avvsit en venn også skal man da ha det gøy sammen i ettertid og feste sammen og sånn, det blir så ubehagelig liksom..

For at jeg skal bli interessert så kan jeg ikke ha vært venner med han lang tid i forveien og jeg må synes han er kjekk.

Bare synes det er så rart... Greit nok jeg ansiktspen, men har ikke så veldig fin kropp at det gjør no. Føler liksom fra han ene at det blir litt sånn despo avgjørelse også, siden han heller ikek har utseende med seg og en flokk med damer etter seg, så skal liksom vi to holde på sammen siden vi ikke får noen andre.. Virker litt sånn..

Og han andre er jo bare snill og god, men ikke en jeg kan få sommerfugler for og holde på med.

Er det ikke slik at man også må tenke litt selv og ta hintet da? Eller må jeg faktisk si til dem orderett "jeg synes ikke du er noe kjekk, jeg liker deg ikke på den måten, jeg er ikke tiltrukket av deg" ? Det vil jeg jo ikke, for da sårer jeg dem jo.. Eller?

Ha ha, nok ei jente som tydligvis ikke har skjønt det. Du er tydligvis ikke noe catch du heller da, så spørsmålet er jo - hvorfor er ikke de to like kravstore til valg av partner eller sexpartner som meg? Kanskje jeg bør modne meg litt?

Du må synes din partner er kjekk? Er det ikke da også naturlig at den du vil ha også må synes at hn skal være fin. Hvis du har dårlig kropp så hjelper ikke et pretty face. Så prøv å forstå det så blir det noe på deg også )

Gjest the_girl
Skrevet

Er det ditt beste råd?

Jeg kan da ikke trykke på en bryter så skal jeg bli tiltrukket av dem, det har da faen ikke noe med modenhet å gjøre?? En person blir ikke noe kjekkere i mine øyne 3 år etterpå om jeg jobber med å bli mer moden vel?

Herregud..

Noen andre her som har et bedre forslag enn den fjotten over meg hadde?

Skrevet
Er det ditt beste råd?

Jeg kan da ikke trykke på en bryter så skal jeg bli tiltrukket av dem, det har da faen ikke noe med modenhet å gjøre?? En person blir ikke noe kjekkere i mine øyne 3 år etterpå om jeg jobber med å bli mer moden vel?

Herregud..

Noen andre her som har et bedre forslag enn den fjotten over meg hadde?

Du skal aldri gå til sengs med noen som helst hvis du ikke føler det er riktig, er ikke mer å diskutere en gang.

Vit hva du vil og ha tro på deg selv, egne grenser og intigritet- ikke la noen andre styre dine handlinger.

Skrevet

Dette beviser jo bare at gutter bør ligge med damer før de blir kjent med dem.

Gjest the_girl
Skrevet

vel, om jeg hadde synes dem var kjekk og attraktiv, så hadde jeg nok reagert annerledes og ikke blitt så oppgitt og irritert på den masinga dems. Jeg blir bare irritert når de ikke skjønner hintet og ihvertfall når det virker for dem som at de liksom bestemmer om det skal skj noe eller ikke, og når de da tilnærmer seg meg så tror de at jeg automatisk er tiltrukket av dem!?

Jeg hadde aldri turt å være så kjepphøy, synes det nesten blir frekt.

Han ene ville komme til meg neste lørdag, og jeg turte ikke si at jeg ikke hadde lyst at han skulle komme for jeg vil ikke ha noen sånn date atmosføre. Så jeg har nå fått hu andre venninna vår til å være her når han kommer.

Han kommer nok til å bli litt overrasket over at hun er her for han tror jo at vi skal være her alene. Men det vil ikke jeg!! Blir bare ekkelt..

Er det dumt av meg å be henne være her?

Skrevet

Er det venn altså? Du liker ham bare ikke, ellers er alt harmonisk og godt og kult og spennende og dere kan prate om alt mellom himmel og jord?

Skrevet

Jeg beklager, men du må si ting rett ut. Si at kjemien er feil. Du blir uansett aldri med på det. Disse gutta drømmer om heftig råklining med deg. Stopp drømmene nå.

Kom deg rundt og treff nye gutter. Selv tror jeg at sjansen for de fleste er ca 1:9. Først så liker du en av tre, og en av tre tenner på deg. 3x3 =9

Hvis denne brøken er sann, så må du treffe 7 gutter til, før ting klaffer. Eller kanskje bare en , siden du tydeligvis har draget.

Gjest Gjest_julia_*
Skrevet

Sær situasjon!

Ikke sært at guttevenner legger an på deg, det er jo ganske vanlig. Men at de ikke tar et nei?

Virker ikke som du har sendt blandede signaler heller, men det virker åpenbart som at du må gå lengre enn snille avvisninger.

Du trenger jo ikke si at de ikke er kjekke, men bare at du ikke tenner på dem seksuelt fordi du ser på dem som bare venner og vil alltid gjøre det.

For mange, meg selv inkludert egentlig, så virker det som et greit opplegg å pule en man ikke har romantiske følelser for. You're a boy, I'm a girl, lets do it. MEN det må jo være noe lidenskap og seksuell kjemi der. Du må bare si at du rett og slett ikke er KÅT på dem, og det er jo en viktig ting når man skal ha sex selv om den er "uten følelser".

Gjest the_girl
Skrevet
Er det venn altså? Du liker ham bare ikke, ellers er alt harmonisk og godt og kult og spennende og dere kan prate om alt mellom himmel og jord?

ja, begge guttene er jeg venn med, og kan prate med dem om det aller meste. Er ikke sånn kjempe ofte sammen med dem, men når vi er så er det på et bra vennskapelig plan.

Derfor synes jeg det blir så despo når man da skal begynne å ville være romantisk med hverandre. Og bare det at de tror at jeg synes de er attraktive synes jeg er helt utrolig hovent av dem. Jeg personlig er veldig var for å oppfatte om neon jeg liker, liker meg tilbake, jeg bruker tid på å føle meg frem. Men det virker som at de bare tenker på seg selv hva de vil og at jeg da automatisk liksom skal følge etter.. herregud så teit..

Jeg har ikke vært sånn veldig direkte, for jeg synes det er dritekkelt å være direkte. Men jeg synes ærlig talt at det blir for dumt at de skal måtte ha det rett ut! De må da skjønne litt de også?? Faen hvor kort går det an å bli liksom..? Her sitter jeg og alltid avviser hva de vil, men så gir dem seg faen ikke..!! Nå er jeg bare sur på hele situasjonen med dem begge..

Til og med når jeg sier "nei, vi er best som venner" så gir dem seg ikke, og prøver og prøver..

Han ene ville liksom at jeg plutselig etter å ha vært venner i 2 år, at jeg skulle komme hjem til han på kosekveld!! Bare ehhh, hallo!! Faen så ubehagelig det hadde vært! Kjente jeg fikk en sånn ekkel magefølelse at det hadde blitt så feil og følte meg neste tvunget. Men klarte å få frem et nei og sa at vi bare måtte være venner..

Og nå skal han andre komme hjem til meg ti lhelga, fikk sånn ekkel magefølelse da også, og derfor må jeg få venninna mi til å være her.. Æsj det kjennes bare ekkelt og ubehagelig ut..

Skrevet

Det positive med situasjonen. Du lærer å si nei. Det er utrolig viktig, for all framtid å bli god til dette. Når du blir voksen og gift, så må du klare å si nei hver gang andre kjekke menn prøver seg. Det er ikke hyggelig å si nei, men nå har du iallfall to gutter å øve deg på.

Du kan jo si til dem at hvis tiltrekningen hadde vært der, så ville du ha klint med dem første måneden dere så hverandre. De trenger å lære seg litt om hvordan kvinner reagerer de også.

Det å bli avvist av vakker jente er ikke noen stor sak for gutta. Det skjer hele tiden. Du sårer ingen ved å avvise, iallfall ikke sår av betydning.

Du kan også være streng, og si at de må kutte ut frieriene sine hvis dere skal være venner.

Du bør heller ha jentevenner, guttevenner er oftest sjenerte friere.

Og slutt å si de er høye på pæra eller innbilske. De gutta er tiltrekkende, men bare ikke for deg. De er også avhengig av å møte noen som også tiltrekkes av dem for å oppnå fullgod , deilig kos.

Gjest the_girl
Skrevet

Nei faktisk så synes jeg de er innbilske og høye på pæra altså. Ja, det er min smak at de ikke er tiltrekkende, men når de ikke skjønner eller merker at jeg ikke gir dem noe tilbake, så burde de få opp øya sine og skjønne at jeg faktisk ikke er tiltrukket av dem uten at jeg må si det rett ut.

Jeg vet at når folk er direkte mot meg og bare spytter ut ting, så blir jeg "skremt" og synes hele situasjonen blir ekkel. Og jeg føler meg slem om jeg skal måtte si at jeg ikke synes de er noe tiltrekkende.

Jeg har faktisk løyet til flere andre gutter om at jeg har kjæreste slik at de skal slutte å mase og prøve seg, men det kan jeg ikke nå for de 2 her vet jo at jeg er singel.

Ja, andre jenter kan godt like dem, men det skjer ikke veldig ofte for å si det sånn.. Og jeg skal faen ikke være noe pitty-fuck for dem.

Æsj, det å være sammen med en av dem hadde vært som å være med broren sin liksom.. Ekkelt og jævlig weird. Skjønner ikke at de ikke føler det samme.

Ja, jeg har vanskeligheter med å si nei, derimot har jeg god trening i å snakke og hinte rundt grøten slik at en oppegående person skjønner cluet. Men så finnes det vel folk som absolutt ikke vil skjønne det heller da.. Blir bare frustrert..

Skrevet

De trenger å være høye på pæra. Ikke bry deg om det.

Gutter er ikke som jenter. Gutter skjønner ingen verdens ting hvis de ikke får klare meldinger. Gjette og forstå, føle og sanse- det er ting gutter generellt er dårlige til.

Det er bare helt tydelig at du skal trene på å si nei. Du MÅ bli god til det. Gutter flest tenner på vakre ansikter, så du må bare venne deg til det. Jeg kan forresten diskutere problemet med min kjære, om hvordan hun takler det, for hun er fryktelig vakker og har nok hatt samme problemet i årevis.

Skrevet

ALLE menn vil prøve seg gitt sjansen. Uansett vennskap eller status forøvrig. At et par av dem ikke tar et nei for et nei tyder i tillegg på at man bør slutte å omgåes.

Skrevet

Du må være tydelig(ere).

Si at du ikke er interessert i noe annet enn vennskap, og at om vennskapet skal fungere, så må de respektere det.

Du har ingenting å tape, blir de fornærmet og vennskapet ødelagt, så var det lite å samle på uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...