Gå til innhold

Stesøsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at en inviterer stesøsken når den eneste kontakten er f.eks. julekveld o.l.?

Hva gjør dere?

Og hvis en først inviterer de en ser en og annen julekveld, må en da invitere de på den andre siden som en ikke en gang har møt??

Og hva med stefar som nå har blitt eksmann, men er en mann en har hatt en del å gjøre med. Og som også er far til halvsøsken en ser på som helsøsken?

Akk, om foreldre bare kunne forbli gift!

Gjest Chiffon
Skrevet

Jeg ville invitert både stefar og stesøsken.

Skrevet

Inviter de som dere har lyst til!

Skrevet
Jeg ville invitert både stefar og stesøsken.

Også de stesøskene som jeg ikke har møtt?

Veldig usikker på dette med eksstefar, det er mye ondt blod mellom han og min mor.

Gjest Chiffon
Skrevet
Også de stesøskene som jeg ikke har møtt?

Veldig usikker på dette med eksstefar, det er mye ondt blod mellom han og min mor.

Beklager, jeg leste ikke eks, men enkestefar. Da ville jeg ikke invitert han, en eks er en eks. Stesøsken som enda er i familien ville jeg nok invitert, uansett om jeg hadde møtt dem. Selvfølgelig spørs det litt på hvor mange de er da.

Gjest Smaragd
Skrevet
Er det vanlig at en inviterer stesøsken når den eneste kontakten er f.eks. julekveld o.l.?

Hva gjør dere?

Og hvis en først inviterer de en ser en og annen julekveld, må en da invitere de på den andre siden som en ikke en gang har møt??

Og hva med stefar som nå har blitt eksmann, men er en mann en har hatt en del å gjøre med. Og som også er far til halvsøsken en ser på som helsøsken?

Akk, om foreldre bare kunne forbli gift!

Kjære deg, inviter de DU vil ha der på din store dag!

De som betyr noe for deg, og som du ikke kan tenke deg å ikke ha der!

SÅ enkelt er det faktisk, jeg tror nok din mor klarer å tåle din stefar der, om du virkelig ønsker det.

Men si ifra til henne, så hun er klar over ditt valg - for det er akkurat det det er - DITT valg!

Lykke til! :klemmer:

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Stesøsken er vel noen av de gjestene en strengt talt ikke bør droppe. Men når dere har så lite kontakt som du skisserer så kan du droppe de mener jeg.

Og når det gjelder de du ikke har møtt så antar jeg at dette er et nytt forhold, og da ville jeg ha droppet de.

Ekser synes jeg en skal droppe om de ikke har vært som en fars/morsfigur.

Lykke til med den vanskelige gjestelisten.

Skrevet

Jeg har fem stesøsken som kom inn i familien etter at jeg var 18 år. Jeg inviterte dem ikke. Jeg kjenner dem ikke. Ergo, jeg inviterer dem ikke. Min eksstemor som er mor til mine halvsøsken som jeg ser på som helssøsken inviterte jeg heller ikke. Dette fordi det hadde blitt helt feil å ha henne der. Inviter dem som du vil ha der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...