billie Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 (endret) whatever Endret 10. november 2009 av billie
Sheenaca Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Spør om det hos veterinæren i samme slengen som dere bestiller time til kastrering, så slipper både dere og katten flere tragedier. Kanskje kattemor var for ung, kanskje hun trengte hjelp fra dere, kanskje det var noe galt med kattungene. Uansett bør hun slippe å få flere når hun har vist seg så dårlig egnet som mor.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Så trist da. Er kattemor veldig ung? Katten min fikk et kull da hun var veldig ung og et kull som eldre. Det var stor forskjell. Under det første kullet kunne hun forlate ungene en god stund innimellom, selv om hun alltid kom tilbake. Mens under andre kullet var hun hos dem nesten hele tiden.
Gjest Katteelsker Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 På torsdag kveld fikk katten vår 5 nydelige unger. hun la seg til å die og alt var bare velstand. Så på fredag kveld gikk hun ut å ble borte et par timer.. dagen etter mistet hun helt interessen for ungene. Hun ville bare være for seg selv og leve som før hun fikk ungene. Dette endte med at de små døde en etter en.. hun nektet å ta vare på dem. Idag døde den siste lille. Eneste forklaringen vi har er at det kan ha vært noe hormonelle problemer. Hun fikk nemlig raskt mindre pupper.. Kanskje hun ikke hadde mer melk? jeg lurer på om noen har opplevd lignende? Finner ikke noe forklaring på nettet så jeg regner med at det er ganske spesiellt. :cry: Utrolig trist å miste de små.. Herregud...dette var grusomt å lese!! Og hvor var DU oppi alt dette? Det er DITT ansvar å ta vare på din katt og dens kattunger, og det er desverre DIN feil at kattungene døde! Det høres kanskje hardt ut, men jeg blir eitrende forbanna når jeg leser slikt som dette, og folks uvitenhet når det gjelder katter. I og med at DU har latt katten din bli drektig, ved å slippe den ut uten å tenke på konsekvensene, så er det også DITT ansvar å følge opp katten både under drektigheten og også etterpå, samt følge opp kattungene i oppveksten og sørge for at de får seg gode hjem når de er 12 uker gamle. Det er mange grunner til at kattemor avviser kattungene, men trolig er det fordi hun har vært veldig ung når hun har blitt drektig, og og slett ikke er moden nok til å få kattunger, og ja- det er mulig at hun ikke hadde melk til dem. Du burde heller ALDRI ha sluppet henne ut, det gjør man bare ikke med katter som nettopp har født. Når du så at kattemor ikke viste interesse for kattungene, så skulle DU ha startet med å håndmate dem med morsmelkerstatning. Grunnen til at kattungene døde, var at de sultet ihjel fordi du ikke ga dem mat. Det koster så lite å lese litt og sette seg inn i hvilket ansvar det er å ha en katt på forhånd, og det river meg i hjertet å lese om folks uvitenhet på denne måten. Det første du nå bør gjøre, er å dra til veterinæren og få kastrert katten din. Helst burde du omplassere den, fordi du er tydeligvis ikke moden nok til å ha katt. Jeg ønsker at innlegget mitt ikke blir slettet, for selv om mine ord kanskje virker harde, er det sant det jeg skriver!
NoAngel Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 jeg er helt enig i det gjest skriver, selv om det er hardt og brutalt. du var fullstendig klar over at de ikek fikk mat og omsorg!! du burde enten avlivet dem, eller flaske foret dem og skaffet en varmelampe!! ikke latt dem sulte ihjel!!! mulig du gjorde dette, da beklager jeg anklagene, men det du skriver tilsier at du ikke gjorde noe for å redde dem.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Men herregud da folkens, det der syns jeg var harskt og brutalt! "DIN feil at de døde!! DU skulle vært der! DU skulle ALDRI sluppet ut katta! DU skulle sørget for at de overlevde!!!" Herrefred, går da an å forklare ting litt annerledes enn å faktisk plage noen som HELT SIKKERT føler seg som most dritt allerede! Dere skjønner vel at TS har det ille selv nå, eller? Ja, sant. Så trengs ikke å gnis inn.
NoAngel Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 ja, det var kanskje litt brutalt. men du må være enig i at noe burde vært gjort?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 ja, det var kanskje litt brutalt. men du må være enig i at noe burde vært gjort? Ja, jeg er helt enig. Jeg har vokst opp med dyr og hatt dyr i alle år, helst dyr som trengte et godt hjem, eller som folk ikke ville ha. Tanta mi er dyrlege og har lært meg MAAAAAAAASSE om forskjellige tilfeller og hva jeg skal gjøre i dem. Jeg føler meg dødsheldig slik sett, for da vet jo JEG hva som skal gjøres. Tross alt, husker jo de gangene ting gikk altfor galt og pga MEG eller mennesker rundt meg var det for sent for å gjøre noe, det sved som en fakkel langt inn i brystet. SSå det var vel helst det jeg tenkte på da, og derfor skrev jeg også litt brutalt, kunne sagt i fra på annen måte.
billie Skrevet 10. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2009 (endret) .. Endret 10. november 2009 av billie
Megana Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Du skjønner sikkert at gjest reagerer som hun gjør når du skriver som du gjør? "Så på fredag kveld gikk hun ut å ble borte et par timer.. dagen etter mistet hun helt interessen for ungene. Hun ville bare være for seg selv og leve som før hun fikk ungene. Dette endte med at de små døde en etter en.. hun nektet å ta vare på dem. Idag døde den siste lille. Eneste forklaringen vi har er at det kan ha vært noe hormonelle problemer. Hun fikk nemlig raskt mindre pupper.. Kanskje hun ikke hadde mer melk?" Her høres det faktisk ut som dere sto ved siden av kassa og tenkte "hmm hvorfor tar ikke pus ansvar?" "jaja, kanskje hun bare trenger litt luft" Om dere faktisk gjorde det dere kunne får du skrive det da og ikke stusse over "saklig svar" når folk her reagerer. Jeg skjønner gjest utrolig godt og er helt enig, selv om ordene virker tøffe. Nå er faktisk 5 kattunger døde pga manglende oppfølging, det er ikke annet enn supertrist... Stakkars små, akkurat kommet til verden for å sulte ihjel
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 JØSS.. jeg tror desverre ikke det var MIN feil at ungene døde. Vi gjorde det vi kunne!jeg burde omplassere katten min fordi jeg ikke er moden nok til å ha katt? Takk for saklig svar. Jeg må si at jeg er sjokkert over at du slapp en katt med nyfødte unger ut. Det gjør man bare ikke! Siden alt var fint til å begynne med så var det nok noe med den turen ut som gjorde at hun mast interessen så ja det er din feil at de døde. Og dere gjorde ikke det dere kunne når dere bare lot de dø. Alle dyrebutikker har morsmelk erstatning til katt
Megana Skrevet 10. november 2009 #12 Skrevet 10. november 2009 Jaja, nok et tilfelle av "jeg får ikke de svarene jeg vil ha, så da vil jeg ikke være her mer" Voksent av deg TS å fjerne innleggene dine her, ta ansvar for det du har gjort/ikke gjort (alt ettersom hvordan du ser på det) Forhåpentligvis steriliserer du katten din så denne tragedien ikke gjentar seg!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Veldig voksent gjort, du! Ta til deg det folk har sagt til deg her, høres ut som du trenger det.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 Dette virket veldig merkelig. Hvorfor ga ikke ts kattungene morsmelkerstatning? Hvorfor ringte hun ikke en dyrlege i det minste? Er slike små liv så lite verdt for enkelte at de ikke kan ta en telefon? Jeg er sjokkert.
Gjest Sjokkert Skrevet 13. november 2009 #15 Skrevet 13. november 2009 Jeg tror at for TS er det jo "bare en katt" så det er ikke så farlig at man trenger å ringe dyrlege eller ta ansvar for pus-ungene. Jeg blir helt dårlig. Er det mulig!!!!!!! Håper du steriliserer katten så du ikke dreper fler små nøster med egoismen din.
Gjest Distiller Skrevet 13. november 2009 #17 Skrevet 13. november 2009 Dette virket veldig merkelig. Hvorfor ga ikke ts kattungene morsmelkerstatning? Hvorfor ringte hun ikke en dyrlege i det minste? Er slike små liv så lite verdt for enkelte at de ikke kan ta en telefon? Jeg er sjokkert. Jeg er også sjokkert, og jeg er så forbanna lei av slike holdninger enkelte har til dyr.
Gjest tilbillie Skrevet 13. november 2009 #18 Skrevet 13. november 2009 Billie, du kan gå til "Ris og ros"-delen på forumet og be de om å slette tråden din. Disse tilbakemeldingene er fæle å få, dette er tydeligvis en person som ikke visste bedre og selv om dette er tragisk så kunne noen ha fortalt hva som burde vært gjort på en litt penere måte. Når én person har fortalt at det var TS sin feil, og at TS er en morder, så kunne vel det vært nok.
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 13. november 2009 #19 Skrevet 13. november 2009 Billie, du kan gå til "Ris og ros"-delen på forumet og be de om å slette tråden din. Disse tilbakemeldingene er fæle å få, dette er tydeligvis en person som ikke visste bedre og selv om dette er tragisk så kunne noen ha fortalt hva som burde vært gjort på en litt penere måte. Når én person har fortalt at det var TS sin feil, og at TS er en morder, så kunne vel det vært nok. Nei, det kan hun ikke. For det står i KG`s regler at man må passe på hva man skriver, fordi de sletter ikke inlegg etter ønske av trådstarter Dersom moderatorne ser noen grunn selv for å slette denne tråden, så kan de gjøre det, men de sletter ikke tråden fordi TS ikke vil at folk skal tro hun er en morder.
Gjest Gjest_ylvina_* Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 Ja, det er nok hardt å få sannheten midt i fleisen. Greia er bare at så skjødesløs opptreden i behandling av levende vesener faktisk fortjener så harde ord! Jeg beklager, men ingen er så uvitende at de ikke skjønner at når kattemora gir opp, så må faktisk katteeieren trå til og ta ansvar! Det er TS sitt ansvar som katteeier å ta vare på både kattemora og kattungene! Og vet man ikke hvordan man skal gripe saken an, må man søke hjelp hos andre, f.eks. veterinær. Det er ingenting som kan forsvare å bare stå og stilltiende godta at kattunger dør av sult! Jeg blir helt rystet av at noe sånt er mulig...
Anbefalte innlegg