Gå til innhold

Samle alle forsikring - hva anbefaler dere som selskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av et år skal vi kjøpe hus. Trenger da forsikring på hus, innbo, bil og reise/ulykke.

Hva bør man velge og hvorfor...?

Åpen for alle tips og erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lag deg en oversikt over hva du har og hvilke forsikringer du trenger. Jeg hadde nylig en runde selv og de som pekte seg ut med best tilbud/betingelser ut fra hva jeg ba om var Frisk Forsikring (SpareBank1), Gjensidige og Liveo.

Endret av Miko
Skrevet

Få en oversikt over hvilke forsikringer du trenger og ta en runde til flere forsikringsselskap. Ikke se deg blind på pris. De billigeste er ikke nødvendigvis de beste. Det er hva de faktisk dekker som er det viktigste. Når uhellet først er ute hjelper det ikke mye om forsikringen var billig hvis den ikke dekker skaden.

Skrevet
Få en oversikt over hvilke forsikringer du trenger og ta en runde til flere forsikringsselskap.

Hvordan vet man hvilke forsikringer man trenger?

feks:

Hvis man er i 30 årene, har god helse, fast jobb, eier eget hus, har barn, har bil, ikke reiser lengre enn til hytta på ferie, ikke har dyre eiendeler som man ikke har råd til å erstatte om de skulle bli stjelt...

Hva slags forsikringer bør man da ha?

Skrevet
Ikke se deg blind på pris. De billigeste er ikke nødvendigvis de beste. Det er hva de faktisk dekker som er det viktigste. Når uhellet først er ute hjelper det ikke mye om forsikringen var billig hvis den ikke dekker skaden.

Nettopp! For min del holder jeg på mitt forsikringsselskap (Tryg-Vesta) ikke bare pga. pris, men fordi de har vært til god hjelp når skaden først har vært ute. Vital derimot, ville jeg holdt meg langt unna.

Skrevet

feks:

Hvis man er i 30 årene, har god helse, fast jobb, eier eget hus, har barn, har bil, ikke reiser lengre enn til hytta på ferie, ikke har dyre eiendeler som man ikke har råd til å erstatte om de skulle bli stjelt...

Hvis du eier egen bolig vil du trenge villa- og innboforsikring. Selv om dere ikke reiser lenger enn til hytta bør dere vurdere en reiseforsikring. Er hytta din vil du også trenge forsikring på denne. Du trenger også bilforsikring.

Dere har kanskje gjeld på boligen eller hytta? I tilfelle bør dere absolutt vurdere en gjeldsforsikring.

Du bør også vurdere å ha en barneforsikring.

Skrevet
Hvis du eier egen bolig vil du trenge villa- og innboforsikring. Selv om dere ikke reiser lenger enn til hytta bør dere vurdere en reiseforsikring. Er hytta din vil du også trenge forsikring på denne. Du trenger også bilforsikring.

Dere har kanskje gjeld på boligen eller hytta? I tilfelle bør dere absolutt vurdere en gjeldsforsikring.

Du bør også vurdere å ha en barneforsikring.

Det viktigste er vel livsforsikring?

Skrevet (endret)
Det viktigste er vel livsforsikring?

Joda, men nå fungerer gjeldsforsikringen ofte på noe samme måte. Gjeldsforsikring kan du få både for død og uførhet og den trenger ikke knyttes opp til et lån. Sjekk vilkårene for livsforsikring og gjeldsforsikring og velg den som passer deg best.

Edit: TS presiserer at h*n har god helse. Det er da det er viktig å tegne en livs- eller gjeldsforsikring. Når du har fått dårlig helse og virkelig trenger denne type forsikring vil det enten være for sent å tegne forsikring, eller den blir rett og slett for dyr til at det lønner seg.

Endret av Alison
Skrevet

feks:

Hus/innbo, reise helårs, bil, hytte/innbo, barneforsikring og uførepensjon/gjeldsforsikring.

Når det gjelder personforsikringene ville jeg pga dekninger ikke funnet på å ha dem andre steder enn i Gjensidige, resten kan man evt foreta en prisforespørsel på. Men som regel blir det mest gunstig (og mest praktisk) å ha alt samlet i et selskap.

Skrevet

Vi bruker Enter til alt (innbo, reise, bil osv) og er fornøyde med dem. Hvis vi lurer på noe bare ringer vi og spør, de forklarer alt for oss og er hyggelige og hjelpsomme. Samboeren min og hans familie har alle vært kunder der i endel år, så vi får gode priser (pakkepris).

Gjest Gjest_mee mee_*
Skrevet

Optimalt sett ville jeg lagt:

-barneforsikring

-livsforsikring død/uføre

-hus med innbo

-hytte med innbo

-reiseforsikring

-bilforsikring.

Jeg ville valgt Gjensidige, de kommer veldig bra ut i mange tester, og de er flinke når skaden først har skjedd. De har også markedets beste husforsikring! Og husk at det viktigste er ikke prisen, det er hvor mye du er dekket for! Og husk den lille skriften, spesielt hos iF!

Skrevet
Jeg ville valgt Gjensidige, de kommer veldig bra ut i mange tester, og de er flinke når skaden først har skjedd.
Vel, jeg venter fortsatt på svar på en skademelding jeg sendte Gjensidige for fire måneder siden. Jeg har ringt og sjekket at de har mottatt den og at det ikke er noen spesiell grunn til at det tar så lang tid, de har bare mye å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...