Gå til innhold

Innspirert av tråden ang sosial vs usosial

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den tråden var som å lese om forholdet vårt! Jeg er veldig sosial, men det er ikke samboeren min. Han er ikke veldig usosial, han blir jo med på alt vi blir invitert på, men han kan fint sitte hjemme 2-3 helger både lørdag og søndag uten å gjøre annet enn å se på tv og spille data. Det funker ikke for meg. Men vi har funnet en løsning og det er at jeg drar ut å er sosial alene når han ikke vil være sosial så finner vi på ting sammen når han har lyst. Er ikke det en grei løsning? Er vel ikke noe vits å lage noe større problem ut av det?

Og en ting til, hvor ofte er dere andre inne her sosiale sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig? Jeg vet ikke.. Jeg er mann, og samboeren min (kvinne) er litt forskjellige, ikke veldig. Jeg koser meg godt i mitt eget selskap, og elsker rolige kvelder hjemme med playstation, en god film og god mat. Det gjør for såvidt samboeren min også, men hun er nok flinkere til å pleie sine vennskap og møter veninner oftere på cafe osv. Jeg er kanskje flinkere til å foreslå at vi skal gjøre ting, kino, byturer, skiturer, gåturer osv. Jeg orker ikke så mye besøk hjemme og ha folk rundt meg hele tiden, hun orker det litt mer, men ikke så mye at det oppstår noen stor kontrast.

Alt i alt får man respektere at man har forskjellige sosiale behov. Det eneste man burde være obs på er om han f.eks har vært ekstremt sosial før han ble sammen med deg, men nå "glemmer" eller "dumper" alle vennene sine. For mange menn tror jeg det kan bli slik at å være i lag med samboeren (bo sammen) på mange måter erstatter det sosiale livet. Menn har oftere mer behov for å være helt alene, og når man endelig får litt fri fra samboer, så er det deilig å være helt alene. Det som kan være farlig er vel om samboerskaper opphører, og mannen står igjen uten hverken samboer eller venner. Men om man i utgangspunktet aldri har vært så sosial, så er det jo ikke noe farlig. Da står man i verste fall (om forholdet ryker) der man stod i utgangspunktet.

Skrevet
Tror det er ganske vanlig? Jeg vet ikke.. Jeg er mann, og samboeren min (kvinne) er litt forskjellige, ikke veldig. Jeg koser meg godt i mitt eget selskap, og elsker rolige kvelder hjemme med playstation, en god film og god mat. Det gjør for såvidt samboeren min også, men hun er nok flinkere til å pleie sine vennskap og møter veninner oftere på cafe osv. Jeg er kanskje flinkere til å foreslå at vi skal gjøre ting, kino, byturer, skiturer, gåturer osv. Jeg orker ikke så mye besøk hjemme og ha folk rundt meg hele tiden, hun orker det litt mer, men ikke så mye at det oppstår noen stor kontrast.

Alt i alt får man respektere at man har forskjellige sosiale behov. Det eneste man burde være obs på er om han f.eks har vært ekstremt sosial før han ble sammen med deg, men nå "glemmer" eller "dumper" alle vennene sine. For mange menn tror jeg det kan bli slik at å være i lag med samboeren (bo sammen) på mange måter erstatter det sosiale livet. Menn har oftere mer behov for å være helt alene, og når man endelig får litt fri fra samboer, så er det deilig å være helt alene. Det som kan være farlig er vel om samboerskaper opphører, og mannen står igjen uten hverken samboer eller venner. Men om man i utgangspunktet aldri har vært så sosial, så er det jo ikke noe farlig. Da står man i verste fall (om forholdet ryker) der man stod i utgangspunktet.

Tusen takk for svaret fra deg gutt :) Det hjelper å høre ting fra andre, og da spesielt gutter sitt synspunkt :)Han var ikke veldig sosial fra før heller, så jeg har ikke "satt en stopper" for det. Og han er som deg, syns det er bedre å være borte for da kan man dra når man vil, for man kan ikke akkurat jage gjestene sine hvis man har besøk. Hvor ofte har dere besøk av vennepar da?

Skrevet

Ikke ofte i det hele tatt. Vi har vel omtrent bare ett vennepar som er på besøk i blandt.Men det skal nevnes at det ikke har noe med meg å gjøre. Hvis hun vil ha venner over så er jeg aldri negativ til det. Hun er bare ikke så interessert i å ha besøk ofte hun heller. Men hun har besøk av veninner iblandt, og da er jeg som regel til stede, i hvert fall fysisk :) Så blir det jo fest en gang i mnd kanskje (mer eller mindre) og da er jo ofte både hennes venner og mine venner til stede. Vi er nok generelt usosiale i forhold til mange andre. Vi trives i vårt eget selskap, og er hverandres beste venner også. Personlig treffer jeg vel venner på egen hånd veeeldig sjeldent, kanskje hver annen måned? Hvis man ikke regner med treningskompisen min som jeg treffer tre dager i uka.

Vi er vel ganske takknemmelige over at vi er såpass like på mange områder. Det gjøre samlivet veldig harmonisk :)

Skrevet

Jeg og samboeren ganske usosiale egentlig. Treffer masse folk på jobb og skole, og da er det godt å komme hjem og kose oss for oss selv. Finner på noe med andre på fritiden kanskje en eller to ganger i uka.

Synes det høres ut som dere har funnet en fin løsning :) alle er ulike, og noen trenger mer tid for seg selv.

Skrevet (endret)

Jeg er nok mer sosial enn samboeren. Når jeg faktisk tenker skikkelig hardt etter, er han aldri ute med noen! I sesongen trener han fotball 3 ganger i uken, nå er det 1 og det er 1 liten time med bedriften bare.

Jeg kan og godt like å sitte inne å surfe/se på tv/lese en god bok alene uten han. Men det blir til at det er jeg som drar ut på ettermiddagstid/kveldstid. Og da får jo han etterlengtet tid alene han og.

Det er jeg som har venner, det er jeg som trener, det er jeg som stikker ut en fredagkveld og tar et par øl. Det er uhyre sjelden at han drar ut med kompiser. Var nesten skremmende å se det så svart på hvitt, for han har sagt at han kjeder seg, men da må han jo få fingeren ut og ta ansvar selv. DET kan jeg ikke gjøre for han.

Endret av *appifany*
Skrevet
Jeg er nok mer sosial enn samboeren. Når jeg faktisk tenker skikkelig hardt etter, er han aldri ute med noen! I sesongen trener han fotball 3 ganger i uken, nå er det 1 og det er 1 liten time med bedriften bare.

Jeg kan og godt like å sitte inne å surfe/se på tv/lese en god bok alene uten han. Men det blir til at det er jeg som drar ut på ettermiddagstid/kveldstid. Og da får jo han etterlengtet tid alene han og.

Det er jeg som har venner, det er jeg som trener, det er jeg som stikker ut en fredagkveld og tar et par øl. Det er uhyre sjelden at han drar ut med kompiser. Var nesten skremmende å se det så svart på hvitt, for han har sagt at han kjeder seg, men da må han jo få fingeren ut og ta ansvar selv. DET kan jeg ikke gjøre for han.

Det var akkurat som å lese om oss!! Helt likt!! :) Hehe, men det viser kanskje at dette er jevnt over normalen hos folk :) Hvor ofte har dere vennepar på besøk eller er på besøk hos vennepar da?

Når vi snakker sosiale, regnes besøk hos foreldre og søsken som å være sosial?

Skrevet
Det var akkurat som å lese om oss!! Helt likt!! :) Hehe, men det viser kanskje at dette er jevnt over normalen hos folk :) Hvor ofte har dere vennepar på besøk eller er på besøk hos vennepar da?

Når vi snakker sosiale, regnes besøk hos foreldre og søsken som å være sosial?

Kanskje det er normalt? Vet ikke helt. Det er jo ting som kan være mulig å finne på, men når hverdagen henter oss inn så krever det nesten tiltak. T.o.m i helgen, iallefall de helgene han jobber!

Nå har han funnet ut at han skal ut å se kamp sammen med en kompis, og det er så behagelig å vite at jeg kan være hjemme alene i to timer :bolledeig:

Vi har flere vennepar, de fleste har barn, så der blir det lite av at 4 stk gjør noe. Men det venneparet vi har som er uten barn(sånn som oss) finner vi hvertfall ingenting på med.

Vi har "mye" av hans familie her, og der er vi innimellom ja og jeg vil si at det teller som å være sosial. Å det er jo som oftest han som tar initiativ til å dra til storesøstra og mora osv, og det setter jeg pris på. (selvfølgelig gjerne etter en invitasjon fra de :fnise: )

Godt at det hvertfall er et par til som oss. ;)

Skrevet

Vi er ganske asosiale begge to. Jeg vil gjerne være hjemme og slappe av hver helg :) Men jeg jobber mye helg også da. Han er litt mer sosial enn meg.

Mannen min drar på fredagspils på jobben ca annenhver fredeag. Og han har endel venner som han møter en ytterst sjelden gang. Er også på kino med kollegaer ca 1 gang i mnd.

Jeg er sammen med venninner max en gang i uka, og trener en gang i uka. Ellers er jeg hjemme og slapper av :)

Skrevet

Jeg har innsett at samboeren min er meget sosial i forhold til mannen i en annen tråd her :fnise: Han som ikke vil ha venner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...