Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg trenger virkelig hjelp. Har i mange år slitt med overvekt, dårlig kosthold og lite trening. Har på det meste veid over 100 kg, men er nå rundt 87 etter at jeg tok meg selv i nakken for noen år tilbake. Problemet er imidlertid at jeg nå er på vei oppover igjen og ikke eier noe motivasjon for å opprettholde et sunt kosthold samt reg.messig trening. Jeg spiser uusunt hver dag, ofte chips og sjokolade. Ofte usunne middager og lite fysisk aktivitet. Klarer ikke å ta meg selv i nakken og merker nå at kroppen begynner å forfalle. Må innrømme at det blir en del trøstespising-er utad en vellykket, høyt utdannet jente men har det ikke bra med meg selv og er nok litt smådeprimert. Ønsker å høre fra andre som har vært i samme situasjon og som klarte å snu trenden...
Gjest Bond Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Gjest LenaBeatrice Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg trenger virkelig hjelp. Har i mange år slitt med overvekt, dårlig kosthold og lite trening. Har på det meste veid over 100 kg, men er nå rundt 87 etter at jeg tok meg selv i nakken for noen år tilbake. Problemet er imidlertid at jeg nå er på vei oppover igjen og ikke eier noe motivasjon for å opprettholde et sunt kosthold samt reg.messig trening. Jeg spiser uusunt hver dag, ofte chips og sjokolade. Ofte usunne middager og lite fysisk aktivitet. Klarer ikke å ta meg selv i nakken og merker nå at kroppen begynner å forfalle. Må innrømme at det blir en del trøstespising-er utad en vellykket, høyt utdannet jente men har det ikke bra med meg selv og er nok litt smådeprimert. Ønsker å høre fra andre som har vært i samme situasjon og som klarte å snu trenden... Jeg hadde det som deg. Til slutt gikk vekta i taket....nesten 140 kilo. jeg hadde prøvd det mesten, men ikke lavkarbo. Nå har jeg slanket vekk 45 kilo, har litt igjen, men jeg stresser ikke. Jeg har hatt lange slankepauser etter de 45 kiloene, men det har ikke vært noe problem å holde vekta med dette kostholdet, lavkarbo altså. Jeg har fått et nytt liv. Jeg har en blogg, med bilder (før og etter), masse oppskrifter på god lavkarbomat + en del annet. Ta en titt og se om det er noe for deg: www.lenabeatrice.net Dette er ikke en link bare for å promotere bloggen min. Det er ikke en blogg jeg tjener penger på. Du må gjerne kontakte meg via kontaktskjema i bloggen, så kan jeg hjelpe deg hvis du har spørsmål. Før og etterbilde av meg: Som jeg så ut før Som jeg ser ut nå
Gjest strykebrett Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Kankje du trenger noe å finne på? Når man sitter og kjeder seg og ser på noe halvinteressangt på tv er det lett at man får lyst på noe og man blir sittende å stappe i seg. Hvis man er i aktivitet glemmer man jo fort det. Prøv å finne på ting utenom jobben, Det trenger ikke å være så fysisk krevende, men det kan være scrapbooking, spaserturer, håndarbeide eller slikt.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Jeg trenger virkelig hjelp. Har i mange år slitt med overvekt, dårlig kosthold og lite trening. Har på det meste veid over 100 kg, men er nå rundt 87 etter at jeg tok meg selv i nakken for noen år tilbake. Problemet er imidlertid at jeg nå er på vei oppover igjen og ikke eier noe motivasjon for å opprettholde et sunt kosthold samt reg.messig trening. Jeg spiser uusunt hver dag, ofte chips og sjokolade. Ofte usunne middager og lite fysisk aktivitet. Klarer ikke å ta meg selv i nakken og merker nå at kroppen begynner å forfalle. Må innrømme at det blir en del trøstespising-er utad en vellykket, høyt utdannet jente men har det ikke bra med meg selv og er nok litt smådeprimert. Ønsker å høre fra andre som har vært i samme situasjon og som klarte å snu trenden... Jeg ble faktisk veldig motivert da jeg begynte å bruke dagboken på www.diett.no På den siden der vi registrerer aktivitet, registrerer vi all aktivitet, inkludert soving, se på tv, lett rengjøring, lage mat, og selvfølgelig all trening vi gjør. Da jeg så svart på hvitt hvor mange inaktive timer jeg hadde i løpet av døgnet, ble jeg motivert til å gjøre noe med det. Jeg startet med å sette et mål for meg selv om å øke aktiviteten "cleaning, light/moderate effort" med 20 minutter om dagen. Dette var veldig enkelt... jeg la sammen, og la på plass klær, så var de 20 minuttene unnagjort. Da jeg noterte det, og så hvordan det påvirket energiforbruket mitt i løpet av dagen, ble jeg ivrig. Det var ikke så stor forskjell, men likevel nok til at jeg kunne ha spist en kokosbolle hvis jeg hadde lyst på, uten at det ville påvirket vekten min. (Jeg spiste den ikke, men jeg kunne ha gjort det hvis jeg hadde villet ) Så begynte jeg å se på andre områder hvor jeg kunne øke energiforbruket, for eksempel å gjøre papirarbeid mens jeg så på tv, gå en liten tur, stå i stedet for å sitte... "mange bekker små, gjør en stor å", og bare ved å gjøre noen små grep hadde jeg økt energiforbruket mitt, og blitt mere effektiv. Dette ga mersmak, jeg ble motivert til å gjøre mer... Mitt råd er altså å starte i det små, ved å endre små ting i hverdagen... bli gradvis mer aktiv. når ballen begynner å rulle, og du ser at dette går greit, øk så med litt til, og litt til, og litt til... gap ikke over for mye, da er det lett å føle at det er tungt, og dermed gi opp. Små seire i hverdagen oppmuntrer og gir motivasjon, små nederlag i hverdagen demotiverer...
Gjest Vettel Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 LenaB: De ostekjeksene var fantastiske!!
Gjest LenaBeatrice Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 LenaB: De ostekjeksene var fantastiske!! Ja ikke sant :-) De spiser jeg ofte, fant "oppskriften" på Lavkarbo.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå