Gå til innhold

Kjøpe leilighet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Erika_*
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe leilighet i sentrum av Oslo. Har funnet en leilighet jeg er interessert i. "Problemet" er bare at den ligger i nærheten av Blitzhuset... Jeg er ikke veldig kjent i Oslo, men har hørt litt av hvert i media som gjør at jeg er skeptisk. Så jeg lurer på om noen kan fortelle meg litt om dette området. Kanskje noen har bodd eller bor i nærheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mye som ligger i nærheten av Blitzhuset. Slottet for eksempel.

Jeg ville ikke vært spesielt bekrymret for akkurat dette hvis jeg var deg.

Skrevet

Det er alt for mye fordommer mot Blitzere.

Det er da ikke sånn at de kommer til å bryte seg inn og voldta deg hver gang det er et arangemang der. Slapp helt av, ville ikke tenkt på det :) Er farlige å være homofil på grønland liksom. :)

Skrevet

Rett til venstre for Blitz-huset ligger Oslo's største studentby i sentrum, du finner også Holbergsplass tre minutter unna, med koselige kafeer og en av Oslo's største hoteller (Radisson SAS Scandinavia) og en rekke koselige utesteder. I området mellom Pilestredet (der Blitz-huset har inngang)og Ullevålsveien (oppe ved Vår Frelsers gravlund) er det gamle bygårder, med hele spekteret av barnefamilier, eldre og unge/studenter. Byens beste kebab ligger jo også her (i Langes.gt.) nemlig Sonnys. :rødme:

Jeg og mange av mine venner har bodd i hele dette området og det er så absolutt ikke mer skummelt enn hva du ellers tenker om Oslo. Jeg er ingen blitzer -men har spist mange gode og billige middager på Blitzhuset, tror ikke de serverer mer, så det er litt trist.

Men uansett, området er like rolig som det du kan forvente av et sentrumsnært område ellers i byen. Det skjer alltid noe, men ikke mer pga. Blitz-huset! ;)

Skrevet

Om du er redd for Blitzere så burde du virkelig ta turen nedom og bli kjent med dem.

Mange år siden, når jeg var lutfattig, sleit innmari med diverse ting m.m. Blitzerne tok meg inn og ga meg mat og drikke, og fikk bomme en röyk for så å slappe litt av. Så at de gjorde det med mange andre også, de passet på oss som ikke hadde det så bra. Kom alltid med fordomsfrie smil og ekte empati.

Har ikke värt der på MANGE år, men skulle gjerne värt der og takket en del av dem om de fortsatt hadde värt der.

Skrevet

Jeg bor i nærheten av Blitzhuset og det er definitivt ikke noe problem. Tvert imot :) Det er et veldig bra område og bo i synes jeg, og jeg føler meg alltid trygg her. Anbefaller deg og ta en tur innom blitz og :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg ville ikke vært spesielt bekrymret for akkurat dette hvis jeg var deg.

Og hvordan står det til med deg og Oslos geografi?

Skrevet (endret)

Og hvordan står det til med deg og Oslos geografi?

Ehm, tror nok heller det er dine kunnskaper om Oslo det skorter litt på!

Gule Sider -kart

Om du klarer å bruke mer en fem minutter på å gå fra Slottet til Blitz, så er du nok på vei hjem fra byen med ølbrillene på! ;)

Endret av Colargol
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ehm, tror nok heller det er dine kunnskaper om Oslo det skorter litt på!

Gule Sider -kart

Om du klarer å bruke mer en fem minutter på å gå fra Slottet til Blitz, så er du nok på vei hjem fra byen med ølbrillene på! ;)

Hvis jeg var på vei hjem fra byen, hadde jeg vel neppe gått omveien via Slottet for å komme til Blitz i Pilestredet.

Men, samme det: Jeg nekter for at noen i nomalt gangtempo går fra Blitz-huset til Slottet på fem minutter. At det lar seg gjøre hvis man spurter, er en annen sak.

Skrevet
Hvis jeg var på vei hjem fra byen, hadde jeg vel neppe gått omveien via Slottet for å komme til Blitz i Pilestredet.

"Byen" finnes vest for Nationaltheatret også vet du :)

Skrevet

Men, samme det: Jeg nekter for at noen i nomalt gangtempo går fra Blitz-huset til Slottet på fem minutter. At det lar seg gjøre hvis man spurter, er en annen sak.

"Byen" finnes vest for Nationaltheatret også vet du :)

Hehe, ja det gjør den faktisk også! ;)

Men jeg prøvde egentlig å si på en litt mer forum-vennlig måte at man må være drita for å bruke mer en 5.min fra Blitz til Slottet. Vi snakker 600m her om du ikke skal opp å hilse på gardistene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...