Gå til innhold

Er gutter mindre sosiale enn jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Jeg og sambo er vel veldig bra sammen, men på en ting er vi veldig forskjellige.. Han er veeeeldig lite sosial, mens jeg er veldig sosial. Dette løser vi med at jeg finner på ting med venninner og sånn, så gjør vi noen ting sammen. Vi bor på et lite sted så det er ikke så mye å gjøre annet enn at vi må ut å kjøre bil. Men det virker som om sambo trives veldig med å være hjemme å pulse i huset, spille data og se tv. Er det mange gutter som er på den måten? Det er ofte du hører om jenter som har jentekvelden o.l, men sjelden gutter har guttekvelder? Er det bare forskjell? Skulle ønske noen ganger at han var med sosial, men vi har det så godt ellers :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I snitt er nok menn mindre sosiale og mer individualister. For min egen del er det verste jeg vet å være på teselskap og sitte og spise småkaker om formiddagen i helgene. Det blir for passivt og kjedelig. Jeg tror menn i større grad møtes for å drive med fellesaktiviteter mens kvinner synes det er greit å møtes bare for å prate.

Skrevet
Jeg og sambo er vel veldig bra sammen, men på en ting er vi veldig forskjellige.. Han er veeeeldig lite sosial, mens jeg er veldig sosial. Dette løser vi med at jeg finner på ting med venninner og sånn, så gjør vi noen ting sammen. Vi bor på et lite sted så det er ikke så mye å gjøre annet enn at vi må ut å kjøre bil. Men det virker som om sambo trives veldig med å være hjemme å pulse i huset, spille data og se tv. Er det mange gutter som er på den måten? Det er ofte du hører om jenter som har jentekvelden o.l, men sjelden gutter har guttekvelder? Er det bare forskjell? Skulle ønske noen ganger at han var med sosial, men vi har det så godt ellers :jepp:

Petter Sprett har rett. Menn er individualister, kvinner er flokkdyr.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg trengte det, for jeg blir litt misunnelig på de jentene som har veldig sosiale gutter :sjenert:

Skrevet
I snitt er nok menn mindre sosiale og mer individualister. For min egen del er det verste jeg vet å være på teselskap og sitte og spise småkaker om formiddagen i helgene. Det blir for passivt og kjedelig.

Enig, og jeg er kvinne.

Gjest Jente 35
Skrevet
Skulle ønske noen ganger at han var med sosial, men vi har det så godt ellers :jepp:

Hvorfor det, stakkars mann....jeg ville ha blitt skikkelig stresset om jeg var i lag med en oversosial mann - som i tillegg ønsket at jeg skulle "finne på mer".

Skrevet
Takk for svar :) Jeg trengte det, for jeg blir litt misunnelig på de jentene som har veldig sosiale gutter :sjenert:

Hvorfor det? Kanskje du er blant dem som tror at det å være utadvendt og sosial er ensbetydende med høy sosial status? Det er mange som misforstår dette.

Skrevet
Hvorfor det, stakkars mann....jeg ville ha blitt skikkelig stresset om jeg var i lag med en oversosial mann - som i tillegg ønsket at jeg skulle "finne på mer".

Jeg sier jo ikke dette til han til en hver tid da.. Vi har funnet en middelvei, gitt og tatt litt begge to, men innimellom tenker jeg på det likevel...

Skrevet
Hvorfor det? Kanskje du er blant dem som tror at det å være utadvendt og sosial er ensbetydende med høy sosial status? Det er mange som misforstår dette.

Nei, jeg er ikke en av de. Jeg har bare alltid vært slik. Også når jeg bodde hjemme hos mor og far. Ofte ville jeg til en av naboene og besøke de istede for å være hjemme. Jeg har bare alltid vært veldig sosial!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...