DCFC Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg trener ti ganger i uka, er aktiv kickbokser, trener på treningsstudio, pluss egentrening som feks. jogging hjemme. Jeg er derfor i ganske så bra form, MEN jeg har et problem med løping. Jeg får hold med en gang, og det gjør så vondt at jeg til slutt ikke får puste, og jeg er på randen til å begynne å gråte hver gang. Det gjør helt ubeskrivelig vondt! Jeg har aldri problemer med dette ellers, selv om jeg trener veldig hardt. Det er bare når jeg skal løpe at dette skjer. Hver gang jeg får hold setter jeg ned farten og løper på hælene på joggeskoene for at skrittene mine skal bli dempet litt, og dette hjelper, men jeg får ikke noe ut av dette!! Jeg må løpe intervaller minst to ganger i uka, og da skal jeg spurte i to minutter, men holdet ødelegger dette veldig. Før løping prøver jeg å bare spise en frukt eller noe, og drikke noen slurker vann, ca. en time før jeg skal løpe, og under løpingen prøver jeg å bygge meg opp, slik at jeg starter i et ganske lavt tempo, også bygger jeg opp tempoet til jeg har et jevnt raskt tempo. Vet noen hva jeg gjør feil, har dere tips til hva jeg kan spise/drikke før løping, hva jeg kan gjøre når jeg får hold etc? Blir veldig glad for svar!
superior Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Kanskje du finner noen tips her? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=26564
h/k Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Har slitt med det selv, men noe som hjelper meg er å holde en stein i hånda som man klemmer hardt på. Veit ikke om det er psykisk eller ikke, men det hjelper meg i hvertfall
DCFC Skrevet 8. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2009 Er hold det samme som sting? Jepp
DCFC Skrevet 8. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2009 Kanskje du finner noen tips her? http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=26564 Takk, skal prøve noe av dette!
Wiggins Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Jeg trener ti ganger i uka, er aktiv kickbokser, trener på treningsstudio, pluss egentrening som feks. jogging hjemme. Jeg er derfor i ganske så bra form, MEN jeg har et problem med løping. Jeg får hold med en gang, og det gjør så vondt at jeg til slutt ikke får puste, og jeg er på randen til å begynne å gråte hver gang. Det gjør helt ubeskrivelig vondt! Jeg har aldri problemer med dette ellers, selv om jeg trener veldig hardt. Det er bare når jeg skal løpe at dette skjer. Hver gang jeg får hold setter jeg ned farten og løper på hælene på joggeskoene for at skrittene mine skal bli dempet litt, og dette hjelper, men jeg får ikke noe ut av dette!! Jeg må løpe intervaller minst to ganger i uka, og da skal jeg spurte i to minutter, men holdet ødelegger dette veldig. Før løping prøver jeg å bare spise en frukt eller noe, og drikke noen slurker vann, ca. en time før jeg skal løpe, og under løpingen prøver jeg å bygge meg opp, slik at jeg starter i et ganske lavt tempo, også bygger jeg opp tempoet til jeg har et jevnt raskt tempo. Vet noen hva jeg gjør feil, har dere tips til hva jeg kan spise/drikke før løping, hva jeg kan gjøre når jeg får hold etc? Blir veldig glad for svar! Siden du er i god form og trener mye annet uten problemer, så er det nok bevegelsen, nærmere bestemt humpebevegelsen, i jogging som skaper problemer. Jeg hadde det likedan da jeg drev med jogging for noen år siden. Siste matbit ble inntatt minst to timer før jeg dro ut på løpetur, jeg prøvde alt mulig rart, men ingenting hjalp. Til slutt gikk jeg over til sykling og har ikke angret et sekund. Sykling gir ikke noen ristebevegelse, jeg kan spise så mye jeg vil og dra ut på sykkeltur et kvarter etterpå, og får aldri hold. Nå er det ikke helt årstiden for å sykle, men det er heller ikke nok snø til å gå på ski med mindre du bor høyt oppi en fjellgrend. Det går jo an å sykle på ergometersykkel, men jeg tolker det sånn at du jogger de dagene du ikke er på studio, så da blir det kanskje litt vanskelig. Jaja, det er heldigvis ikke noe stort eksistensielt problem du har.
Vektarm Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Jeg trener ti ganger i uka, er aktiv kickbokser, trener på treningsstudio, pluss egentrening som feks. jogging hjemme. Jeg er derfor i ganske så bra form, MEN jeg har et problem med løping. Jeg får hold med en gang, og det gjør så vondt at jeg til slutt ikke får puste, og jeg er på randen til å begynne å gråte hver gang. Det gjør helt ubeskrivelig vondt! Jeg har aldri problemer med dette ellers, selv om jeg trener veldig hardt. Det er bare når jeg skal løpe at dette skjer. Hver gang jeg får hold setter jeg ned farten og løper på hælene på joggeskoene for at skrittene mine skal bli dempet litt, og dette hjelper, men jeg får ikke noe ut av dette!! Jeg må løpe intervaller minst to ganger i uka, og da skal jeg spurte i to minutter, men holdet ødelegger dette veldig. Før løping prøver jeg å bare spise en frukt eller noe, og drikke noen slurker vann, ca. en time før jeg skal løpe, og under løpingen prøver jeg å bygge meg opp, slik at jeg starter i et ganske lavt tempo, også bygger jeg opp tempoet til jeg har et jevnt raskt tempo. Vet noen hva jeg gjør feil, har dere tips til hva jeg kan spise/drikke før løping, hva jeg kan gjøre når jeg får hold etc? Blir veldig glad for svar! Oppvarming og lett tøying hjelper på meg ihvertfall.
DCFC Skrevet 9. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2009 Siden du er i god form og trener mye annet uten problemer, så er det nok bevegelsen, nærmere bestemt humpebevegelsen, i jogging som skaper problemer. Jeg hadde det likedan da jeg drev med jogging for noen år siden. Siste matbit ble inntatt minst to timer før jeg dro ut på løpetur, jeg prøvde alt mulig rart, men ingenting hjalp. Til slutt gikk jeg over til sykling og har ikke angret et sekund. Sykling gir ikke noen ristebevegelse, jeg kan spise så mye jeg vil og dra ut på sykkeltur et kvarter etterpå, og får aldri hold. Nå er det ikke helt årstiden for å sykle, men det er heller ikke nok snø til å gå på ski med mindre du bor høyt oppi en fjellgrend. Det går jo an å sykle på ergometersykkel, men jeg tolker det sånn at du jogger de dagene du ikke er på studio, så da blir det kanskje litt vanskelig. Jaja, det er heldigvis ikke noe stort eksistensielt problem du har. Jeg er med på spinningtreninger de dagene jeg er på treningsstudio, og dette får jeg ikke hold av. Grunnen til at jeg løper er fordi jeg trenger den type trening for å opprettholde kondisjonen mtp. at jeg driver med kickboxing. Spinnning er jo veldig bra kondisjonstrening også, men man får korte muskler av det om man ikke tøyer godt osv, og i kickboksing skal du helst ha lange muskler for å gjøre det lettere for deg selv! Hehe, problemer problemer... Du har nok rett i at det er på grunn av bevelgelsen når jeg løper, for det hender at jeg får hold når jeg bare går også. Ikke noe fælt hold, men slik at jeg såvidt kjenner det.
superior Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Siden jeg er langrennsfrelst må jeg reklamere for rulleski... Det er moro og et fint alternativ når det ikke er snø. I tillegg kan du jo prøve litt "klyving" i bratte motbakker, selv om det kanskje ikke gir deg så mye når du er såpass sprek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå