Gå til innhold

Malesaker til små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å kjøpe litt malesaker til sønnen min 1,5. Hvilke typer er anbefalt og trygge til så små? Det må være noe som er lett å vaske bort, både av bord, klær og hud, og noe som er trygt at han kanskje får i munnen. Har vært og sett litt i butikken, men på alle står det "fra 3 år".

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kjøp noe vannbasert, som er lett å vaske vekk. De fleste malinger for små barn er også giftfrie, så det burde være trygt.

Gå en i bokhandel og kjøp noe som er litt mer skikkelig enn et vanlig maleskrin.

Hva med fingermaling? Det syns de jo er kjempegøy i den alderen. Og enklere enn å håndtere enn pensel.

Skrevet

Jeg har fortsatt til gode å se maling til barn som det ikke står "fra 3 år" på, jeg også... Jeg har kjøpt Pebeo fingermaling til lillejenta (har brukt den til å ta hånd- og fotavtrykk), og kommer nok til å la henne få lov til å leke seg med den når hun er 1,5 år eller deromkring, selv om det står 3 år på den også. :Nikke: Jeg vil jo sitte sammen med henne uansett, malingen er giftfri og jeg kan ikke skjønne at det skal være noe i veien for å la henne prøve seg da. Pebeo får du kjøpt på bl.a. Panduro.

Forøvrig har jeg kjøpt Stockmar "fargekubber" til henne, men det er jo tegnestifter, ikke maling. (Iom at de ikke er i blyantform er de lette å håndtere for små barn.) De er også giftfrie. Kommer nok til å kjøpe maling også fra det merket, som selges på helsekost (Helios), når hun blir litt eldre. Dette merket bruker de bl.a. på Steinerskolen - eller de gjorde ihvertfall det tidligere. Veldig gode produkter, jeg vokste opp med tegnesaker fra Stockmar selv og kan absolutt gå god for det. :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...