Gå til innhold

Shopping i Praha

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har noe gode tips om hvor shoppe i Praha? :)

Har lest gjennom gamle tråder, men finner lite spesifike tips om butikker ol.

Endret av BlackBerry
Skrevet
Noen som har noe gode tips om hvor shoppe i Praha? :)

Har lest gjennom gamle tråder, men finner lite spesifike tips om butikker ol.

Det er masse bra butikker i Praha :-) Vi fant et flott shoppingsenter like ved gamlebyen (nedover fra hovedgata, der det for øvrig også er mye bra) Husker ikke hva det heter, men. I Praha har de bla Topshop, Zara og parfymeriet Sephora (disse butikkene finnes jo også så mange andre steder, men jeg elsker de). Og en del østeuropeiske kjedebutikker spm også har fine klær :-) Promod, tor jeg en av de heter.

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke du trenger noen spesifikke tips, om det da ikke er spesielle ting du er ute etter, det er jo massevis av butikker for enhver smak i Praha. Herlig by...........

Skrevet
Det er masse bra butikker i Praha :-) Vi fant et flott shoppingsenter like ved gamlebyen (nedover fra hovedgata, der det for øvrig også er mye bra) Husker ikke hva det heter, men. I Praha har de bla Topshop, Zara og parfymeriet Sephora (disse butikkene finnes jo også så mange andre steder, men jeg elsker de). Og en del østeuropeiske kjedebutikker spm også har fine klær :-) Promod, tor jeg en av de heter.

Lurer på om senteret heter Palladium, jeg synes også det var bra :jepp:

Centrum Chodov i utkanten av byen (rød metrolinje til stasjon Chodov) er også temmelig innholdsrikt, tror det er Tsjekkias største eller noe. I farta kommer jeg på at de har Zara, New Yorker, Replay, Body Shop, Marks&Spencer, Pull and bear, Puma, Umbro, osv.

Ifht butikker så er utvalget bra over hele byen egentlig, jeg trivdes spesielt godt på New Yorker, husker jeg, kom hjem med en halv koffert derfra :rødme:

Skrevet

Ja, på New Yoker la jeg igjen stort sett alle pengene mine... Hvorfor finnes ikke den butikken i Norge, sukk.

Skrevet
Ja, på New Yoker la jeg igjen stort sett alle pengene mine... Hvorfor finnes ikke den butikken i Norge, sukk.

Jeg også elsker den butikken. De har ikke i Norge, men de har derimot i både København og på Nordbyn senter i Sverige! Blir nok en tur dit snart ja.

Skrevet

Måtte lete lenge før vi fant noen bra butikker i Praha, bortsett fra New Yorker, men fant til slutt ett ok kjøpesenter. Billigere enn Norge, men ikke det helt store!

Skrevet

Takk for gode tips :) Noen som har noen tips om hvor man bør spise da? Tsjekkisk mat er vel ikke helt det store...

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei,

Det er litt billigere for helsekost også :) Te, aromaterapi etc også.

Ellers fant vi en veldig bra Cubansk restaurant og bar med levende musikk der -storartet! Den er i de byguidene som ligger på hotell etc.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var på en restaurant der, husker ikke hva den heter i farta, men det var absolutt verdt et besøk. En middelalderrestaurant. Man fikk tsjekkisk mat(så mye man orka, de fylte på hele tida, så sørg for å være sulten når du kommer dit!) servitørene gikk i middelalderkostymer, og så var det show mellom bordene. De spilte musikk, og det kom noen magedansere som hadde med slanger man kunne få holde, og hadde show med flammer, og mus. Det var skikkelig gøy. Kosta ca 3-400 nok per pers, men det var det absolutt verdt! Søkte kjapt på google og kom fram til en side som sier dette: "For de av dere som vil nyte middelalderatmosfæren fullt og helt, har vi forberedt en ekte herrefest i kroa vår. Hver fredag kveld, etter kl. 19:30 kan du oppleve en festmåltid med et dusin utvalgte retter og så mye øl, vin og alkoholfrie drikkevarer du kan bare drikke, samt et middelalderprogram. Du kommer til å beundre yndige middelalder- og sigøynerdanserinner og være forundret over modige ildspytter og -slukere. For bare CZK 980,- (EUR 35,-) per person (barn fra 10 til 15 til halv pris) opplever du tre uforglemmelige timer i middelalderen med alt som hører til. NB! Reservasjon er nødvendig!" fant det på denne siden: http://www.svabove.cz/web/index.php?lang=nor (søkte på middelalder restaurant praha)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...