Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #1 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har et problem som jeg hittil ikke har funnet løsningen på; De aller fleste strømpebukser og tights har tendens til å skli ned når jeg bruker dem. Noen med en gang jeg rører meg, og noen andre etter en stund. Jeg opplever også at buksene mine også har tendens til å ville gjøre det, men da holder beltet buksa oppe. Det nye problemet er da at jeg får lovehandles Jeg er ganske slank, men har pærefigur, altså runde hofter og litt rundt magen. Noen som har erfaringer og råd? Er så slitsomt og flaut å alltid måtte dra opp tightsen/strømpebuksa! Har ikke prøvd bukseseler...kan se for meg at de blir litt upraktiske under festtopper, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #2 Del Skrevet 8. november 2009 Er du sikker på at strømpebuksene er lange nok? Det lønner seg nok å ha litt ekstra å gå på i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 8. november 2009 #3 Del Skrevet 8. november 2009 Ironisk nok så er problemet ofte at strømpebuksa eller tightsen er for liten. Jeg måtte smertelig svelge kamelen og gå opp en størrelse, men da slipper jeg å gå og heise hele tia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 8. november 2009 #4 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har også endel slike strømpebukser. Løsningen min er å ta en ekstra truse utenpå strømpebuksen .. da holder den seg på plass. Men jeg har funnet ut at det lønner seg å kjøpe kvalitet, så de strømpebuksene jeg har i merket, Wolford holder seg langt bedre på plass enn rimeligere fra Lindex ol .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pantyh-mann Skrevet 8. november 2009 #5 Del Skrevet 8. november 2009 Lønner seg å kjøpe en strøørelse sttørr samt at de biligste er værst til å sige. legg i noen kroner og kjøp Wolford, de er dyre, men varer mange ganger lenger og blir dermed billige. SiSi har også gode bukser Jeg har et problem som jeg hittil ikke har funnet løsningen på; De aller fleste strømpebukser og tights har tendens til å skli ned når jeg bruker dem. Noen med en gang jeg rører meg, og noen andre etter en stund. Jeg opplever også at buksene mine også har tendens til å ville gjøre det, men da holder beltet buksa oppe. Det nye problemet er da at jeg får lovehandles Jeg er ganske slank, men har pærefigur, altså runde hofter og litt rundt magen. Noen som har erfaringer og råd? Er så slitsomt og flaut å alltid måtte dra opp tightsen/strømpebuksa! Har ikke prøvd bukseseler...kan se for meg at de blir litt upraktiske under festtopper, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pantyh-mann Skrevet 8. november 2009 #6 Del Skrevet 8. november 2009 Lønner seg å kjøpe en strøørelse sttørr samt at de biligste er værst til å sige. legg i noen kroner og kjøp Wolford, de er dyre, men varer mange ganger lenger og blir dermed billige. SiSi har også gode bukser Tights fra B-young synes jeg fungere fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 8. november 2009 #7 Del Skrevet 8. november 2009 Men det er ikke alltid så lett å finne en som er lenger på lengden... Jeg er 1,80, med forholdsvis lange bein. Bra for meg, kanskje, men jeg har til gode å bruke strømpebukser som passer godt og ikke blir som en "hengekøye" mellom bena etter en time eller to. Alternativ én er å kjøpe en stor størrelse, da blir den for vid og siger raskt. Alternativ to er å kjøpe en mindre størrelse, den er gjerne riktig i forhold til vidde, men for kort i beina og siger ganske snart, den også... Tro meg, jeg har prøvd MANGE merker, men har tilgode å finne en som sitter på plass hele dagen. Til pentøy dropper jeg stort sett strømpebukse, det blir for mye flikking og draing i løpet av kvelden... Men om vinteren blir det jo kaldt uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. november 2009 #8 Del Skrevet 8. november 2009 Men jeg har funnet ut at det lønner seg å kjøpe kvalitet, så de strømpebuksene jeg har i merket, Wolford holder seg langt bedre på plass enn rimeligere fra Lindex ol .. Jeg er helt enig. Har en i medium fra Falke, og den er fin for meg i høyden (jeg er 1.74) og sitter godt. Vet ikke helt hva det er, men det er noe med høyden eller strikken i livet som gjør det. Nå er ts høyere enn meg da, men vil tro jeg kunne vært litt høyere og det ville forstatt gått fint. Jeg husker forresten at hun i butikken sa noe om størrelse og høyde da jeg skulle kjøpe, så det er tydelig at det er mer hjelp å få i slike butikker enn på Lindex også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. november 2009 #9 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg er 1,79, og elsker strømpebuksene fra Wolford. De er gode og lange, og de første strømpebuksene jeg har hatt som ikke siger. Den eldste ullstrømpebuksa mi derfra er 4 år gammel nå, og fortsatt hel (om enn litt nuppete), så du får mye for pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #10 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg pleier å bruke en truse eller bikinibukse sitter stramt utenpå. Det er vemmelig når strømpebuksa begynner å skli, jeg er bare 1.60 og det skjer med meg også. Den verste jeg har hatt var fra Max Mara og kostet 500 kr. Den var det lavt liv på, men det får være grenser for lavt. Det ble faktisk en litt komisk episode av den strømpebuksa, fordi jeg for en gangs skyld fant ut at jeg skulle ha skjørt på jobb. Det som skjer når jeg begynner og lange ut i gatene, er jo at strømpebuksa begynner og skli. Og den skled langt. Helt ned på låret. Jeg var ganske desperat og strøpebuksa var ved skjørtekanten i det jeg nådde Cubus og kunne stupe inn på et prøverom. Jeg måtte jo kjøpe nye strømper der, og kom for sent på jobben. Ja ja... Tror den beste jeg har er en fra Armani. Stiv pris ja, men den har hold seg like fint lenge. Men skal sies at jeg er litt gjerrig på bruken av den. Ellers er jo Wolford sine fine, men jeg liker dem best i 15 denier, og som oftest rekker jeg ikke bruke dem mer enn en gang før jeg finner sånne streker på dem. Og det er så stygt at da er den "gone". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #11 Del Skrevet 12. november 2009 Litt skliing må man vel tåle, men problemet er vel at strømpebukser sjelden sitter som støpt, og dermed sklir de. Det er sant at man betaler for kvaliteten, lindex, h&m og cubus har forferdelig dårlige strømpebukser. Jeg har hamstret det som er av pierre robert, bedre strømpebukser til rimelig pris skal man virkelig lete lenge etter. Men er du en str 40, ta 36-40 og ikke 40-44! For deg på 1.80, 40-44 har ben for ca tre meter lange damer, det er jeg sikker på. De rekker meg til brystet om jeg holder de ved siden av meg, og de er strengt tatt ikke veldig store på. Uno har og gode strømpebukser, i masse forskjellige farger. Disse er også noe lange, jeg er 170 og ikke lang eller kort, så jeg vet ikke helt. Tror det er veldig individuelt! Men lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillian_* Skrevet 12. november 2009 #12 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg er 1,69 høy og har funnet at Falke er det beste strømpebuksene, tett fulgt av Aristoc. Da bruker jeg størrelse xl og de sklir ikke ned og er veldig myke og behagelige. Jeg kjøper de på nettet fra mytights.com-anbefales, men de selges også i spesialbutikker også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 12. november 2009 #13 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg har hamstret det som er av pierre robert, bedre strømpebukser til rimelig pris skal man virkelig lete lenge etter. Men er du en str 40, ta 36-40 og ikke 40-44! For deg på 1.80, 40-44 har ben for ca tre meter lange damer, det er jeg sikker på. De rekker meg til brystet om jeg holder de ved siden av meg, og de er strengt tatt ikke veldig store på. Men mitt dilemma er at en mindre størrelse som oftest er for kort i utgangspunktet, får ikke trukket dem opp, mens større størrelser er for vide og siger etter få minutter. Blir hengekøye uansett... Æsj, er så lei. Men skal gi Pierre Robert sine et forsøk. Er desperat akkurat nå... Lei av å gå i bukse hver eneste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 12. november 2009 #14 Del Skrevet 12. november 2009 Litt skliing må man vel tåle, men problemet er vel at strømpebukser sjelden sitter som støpt, og dermed sklir de. Det er sant at man betaler for kvaliteten, lindex, h&m og cubus har forferdelig dårlige strømpebukser. Jeg har hamstret det som er av pierre robert, bedre strømpebukser til rimelig pris skal man virkelig lete lenge etter. Seriøst? Jeg syns de strømpebuksene er helt håpløse, både de tynne og de i ullblanding. De tynne får raknestriper bare jeg ser på dem, og de tykke blir tynnslitte under hælen nesten med en gang. Det er godt mulig høyden er ok på dem, men kvaliteten kan jeg ikke gå god for, altså. Men jeg har hørt flere her inne som syns PR har gode strømpebukser - det er bare et mysterium for meg. Jeg har vel kjøpt et titalls av de tynne (fordi de er så tilgjengelige i den lokale matbutikken, når man virkelig trenger dem) og har et par av de tykke. Kvalitetsmessig syns jeg faktisk HM sine er bedre. Men det er som sagt mulig at PR sine sitter bedre i livet likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. november 2009 #15 Del Skrevet 12. november 2009 Seriøst? Jeg syns de strømpebuksene er helt håpløse, både de tynne og de i ullblanding. De tynne får raknestriper bare jeg ser på dem, og de tykke blir tynnslitte under hælen nesten med en gang. Det er godt mulig høyden er ok på dem, men kvaliteten kan jeg ikke gå god for, altså. Men jeg har hørt flere her inne som syns PR har gode strømpebukser - det er bare et mysterium for meg. Jeg har vel kjøpt et titalls av de tynne (fordi de er så tilgjengelige i den lokale matbutikken, når man virkelig trenger dem) og har et par av de tykke. Kvalitetsmessig syns jeg faktisk HM sine er bedre. Men det er som sagt mulig at PR sine sitter bedre i livet likevel. Jeg kan heller ikke fordra PR-strømpebuksene. De er for korte til meg (har dog ikke fått tak i største størrelse av ullstrømpebuksene, så det kan hende den er lengre), og de tynne rakner i det jeg tar dem på. Synes ullstrømpebuksene klør, også. Wolford er og blir mitt merke når det gjelder strømpebukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helyn Skrevet 12. november 2009 #16 Del Skrevet 12. november 2009 *Joyce*: hvor kjøper du Wolford? Er de dyre? Hvørtes digg ut med strømpebukser som ikke går i stykker med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. november 2009 #17 Del Skrevet 12. november 2009 *Joyce*: hvor kjøper du Wolford? Er de dyre? Hvørtes digg ut med strømpebukser som ikke går i stykker med en gang! Jeg kjøper på GlasMagasinet eller på Steen&Strøm, som regel. Sistnevnte har best utvalg. Jeg tør ikke å gå inn i Wolford-butikkene (en i Lille Grensen og en oppe ved Hegdehaugsveien/Bogstadveien, mener jeg), for det er aldri andre kunder der og jeg hater å bli "angrepet" av ansatte. Ullstrømpebuksene koster 350 omtrent, og 60 den-strømpebuksene rundt 200, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 12. november 2009 #18 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg kan heller ikke fordra PR-strømpebuksene. De er for korte til meg (har dog ikke fått tak i største størrelse av ullstrømpebuksene, så det kan hende den er lengre), og de tynne rakner i det jeg tar dem på. Synes ullstrømpebuksene klør, også. Wolford er og blir mitt merke når det gjelder strømpebukser. Når jeg tenker meg om er de tynne fra Pierre Robert ganske korte, ja. Jeg på mine 1.74 må gå opp en størrelse for at de ikke skal bli dratt så mye i/sitte så stramt, sånn at de ikke rakner like lett (men rakne lett syns jeg de gjør uansett da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nicky_* Skrevet 15. november 2009 #19 Del Skrevet 15. november 2009 Pier Robert hold in er min favorett når det komme til strømpebukser:) de holder seg oppe hele dag, og det som er så deilig er at de gå langt opp i live å dermet god hjelp til å hjemme noen valker kjøpt gjerne en str større enn d du er, de er ganske trange å få på, men en drøm å gå med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #20 Del Skrevet 17. november 2009 Kjøp større størrelse. Jeg bruker str. 38 vanligvis, men i strømpebukser må jeg ha str. 44. Jeg har også pæreform/timeglassform. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå