Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 En i familien min har to sorte skinnsofaer, 3+2, i enkelt skandinavisk stil. Jeg har alltid likt disse sofaene veldig godt, og nå skal de flytte og har spurt om jeg har lyst å kjøpe de. Og det har jeg virkelig. "problemet" mitt er bare om de kommer til å passe inn her, eller rettere sagt, om det blir for "tungt" med to sorte sofaer. Jeg har middels stor stue, hvite vegger og mye lys inn fra store vinduer, men jeg har to gamle møbler som er malt sorte (kan jo selvsagt males om...men jeg liker de veldig godt slik som de er nå) Jeg liker IKKE den stilen som noen har med store volumiøse skinnsofaer, sorte/mørke møbler, litt sånn unkarsstil. Nå har jeg en ganske så annen stil enn det i utgangspunktet, men jeg er likevel litt redd for at to sorte sofaer i skinn blir tungt. Noen som har lyst å mene noe? Evt. noen som har sofaer i sort skinn?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Jeg ville gått for det hvis du virkelig liker sofaen. Når du har hvite vegger, så har du råd til å ha mørke møbler, bare å sprite opp med fargerike pynteputer og fargerike bilder på veggene Tilbehør til interiøret er nesten alt når det kommer til innredning, så her kan du prøve deg fram. Hvis det gjøres riktig, så kan det bli svært så fint. Jeg er veldig glad i kontraster da...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Det er jo ikke bare fargen som avgjør hvor tungt det virker, formen har også veldig mye å si. Dersom designet er rent, "lett" og enkelt kan det godt hende sofaen ikke virker tung og mørk i det hele tatt sammenliknet med for eksempel en rød mot-i-brøstet-sofa (ikke at jeg tror du har det, men). Også kan du ha lysere pledd, puter etc.
Gjest Maria TS Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Takk for innspill. Jeg er egentlig veldig glad i farger og kan gjerne like litt rare farger sammen, som lilla og rødt for eksempel, men det må være i små doser og så må det ikke matche så veldig. Sånn i bunn er jeg glad i sort-hvitt, men "skrekken" er unkarssleilighetsstil; sort skinnsofa, sorte møbler, flatskjerm og stereoanlegg. Er litt redd for at endel av stuen kan bli litt slik...hmm. Men mye kan kanskje gjøres med små grep. Ahhhhh. Liker å tenke lenge på slikt jeg, men dette var et godt og fristende tilbud og jeg må bestemme meg kjapt.
Klematis Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Slå til! Prøv og se om du ikke liker de. Hvis ikke er det helt sikkert ikke noe problem å få dem solgt på finn.no.
Gjest Elastica Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Jeg har to sorte sofaer, riktignok i hvert sitt rom, men liker det veldig godt. Sofaene er enkle, og da synes jeg ikke det gjør noe at de er sorte. Disse har jeg: http://www.mh-moebler.dk/modeller/212.html
stjernekyss Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Så lenge du ikke slenger inn noe med dyreprint i tillegg tror jeg du er good to go i forhold til skrekken for ungkarsstil Høres kjempefint ut med hvite vegger, svarte sofaer og røde og lilla pynteputer/stæsj
Gjest Maria TS Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Vel, nå er avgjørelsen tatt, jeg slo til! Ikke typisk meg å være så impulsiv når det gjelder møbler, jeg er en skikkelig grubler egentlig, men jeg har en god følelse. Får de levert til uken, men da er jeg bortreist, så jeg får ikke sett hvordan det blir før til helgen igjen! Kommer til å ligge søvnløs. @Elastica; De jeg har kjøpt er faktisk ganske like på dine, men det er ikke Mogens Hansen da. Takk for svar! Noen ganger er det rett og slett behov for å lufte tanker litt med andre, og mannnen min går lei sånne diskusjoner etter ca fire minutter, eller egentlig så lang tid som det tar å si: "Fine de, vi kjøper de". Så kommer mine kvaler og tusen spm, og da sier han: "Okei, men da kjøper vi de ikke da". Og sånn fortsetter det i en evig ring.
Gjest Maria TS Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Så lenge du ikke slenger inn noe med dyreprint i tillegg tror jeg du er good to go i forhold til skrekken for ungkarsstil
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 Vel, nå er avgjørelsen tatt, jeg slo til! Ikke typisk meg å være så impulsiv når det gjelder møbler, jeg er en skikkelig grubler egentlig, men jeg har en god følelse. Får de levert til uken, men da er jeg bortreist, så jeg får ikke sett hvordan det blir før til helgen igjen! Kommer til å ligge søvnløs. @Elastica; De jeg har kjøpt er faktisk ganske like på dine, men det er ikke Mogens Hansen da. Takk for svar! Noen ganger er det rett og slett behov for å lufte tanker litt med andre, og mannnen min går lei sånne diskusjoner etter ca fire minutter, eller egentlig så lang tid som det tar å si: "Fine de, vi kjøper de". Så kommer mine kvaler og tusen spm, og da sier han: "Okei, men da kjøper vi de ikke da". Og sånn fortsetter det i en evig ring. Ikke sant, du hører jo ikke på ham... Min samboer sier at det ikke spiller noen rolle hva han sier, for jeg har bestemt meg på forhånd uansett. Og det er nok langt på vei riktig, men ikke i alle tilfeller. Gratulerer med nye møbler, da!
Anaconda Skrevet 13. november 2009 #11 Skrevet 13. november 2009 Så lenge du ikke slenger inn noe med dyreprint i tillegg tror jeg du er good to go i forhold til skrekken for ungkarsstil Høres kjempefint ut med hvite vegger, svarte sofaer og røde og lilla pynteputer/stæsj ....ja, og for å ikke snakke om gardiner/puter/duker med kinategn!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 En i familien min har to sorte skinnsofaer, 3+2, i enkelt skandinavisk stil. Jeg har alltid likt disse sofaene veldig godt, og nå skal de flytte og har spurt om jeg har lyst å kjøpe de. Og det har jeg virkelig. "problemet" mitt er bare om de kommer til å passe inn her, eller rettere sagt, om det blir for "tungt" med to sorte sofaer. Jeg har middels stor stue, hvite vegger og mye lys inn fra store vinduer, men jeg har to gamle møbler som er malt sorte (kan jo selvsagt males om...men jeg liker de veldig godt slik som de er nå) Jeg liker IKKE den stilen som noen har med store volumiøse skinnsofaer, sorte/mørke møbler, litt sånn unkarsstil. Nå har jeg en ganske så annen stil enn det i utgangspunktet, men jeg er likevel litt redd for at to sorte sofaer i skinn blir tungt. Noen som har lyst å mene noe? Evt. noen som har sofaer i sort skinn? Kan du ike få røve de hjeme hos deg da`? da vi kjøpte noen møbler så fikk vi en slik avtale med butikken. Vanskelig å vurdere i en butikk pga størrelse av lokalet osv. Nå passet det perfekt hos oss, så det er sikkert enklere å spørre privat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå