Nemanja Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 (endret) Jeg har konkrete planer om å utdanne meg innen eiendomsmegling (henholdsvis BI i Bergen). I den anledning lurer jeg på om det hadde vært en ide å bli visningsassistent på et megler kontor får å få litt erfaring og skape kontakter! Men hvordan går jeg fram? Og hvor lett er det å få det? Lurer også på hvordan etterspørselen er etter fullutdannede meglere i Norge generelt? CAN ANYONE HELP ME :D ??? Endret 8. november 2009 av Nemanja
Ma03 Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Ta kontakt med et meglerkontor, de aller fleste i de kjente kjedene trenger nok hjelp, fordi det er en kjempestressende jobb!! Vet om flere som jobber som eiendomsmeglerassistenter mens de utdanner seg eller har latt være å tatt ferdig utdannelsen!
Ma03 Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Det kan også hende de betaler litt av utdannelsen din
Nemanja Skrevet 14. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2009 Takk for gode tips Skal sende inn en forsespørsel til noen meglerhus
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Jeg er en annen en trådstarter, men er det noen som vet hva man kan tjene som visningsassistent? Og kan man få andre oppgaver enn visninger? Jeg eeeelsker visninger og skulle likt å jobbe som det
Ma03 Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Jeg er en annen en trådstarter, men er det noen som vet hva man kan tjene som visningsassistent? Og kan man få andre oppgaver enn visninger? Jeg eeeelsker visninger og skulle likt å jobbe som det Min mor jobber ved et meglerkontor, i en forholdsvis liten by, jeg spurte henne litt. Lønnen var hun usikker på, men noe ala som sekretærer o.l. Så ikke så altfor lite Det er veldig stor etterspørsel etter meglere, det er alt for få og det er en veldig stressende jobb! Der hun er ansatt er det eiendomsmeglerassistent og ikke visningsassistent, men er nok ganske likt! Der har de arbeidsoppgaver som: å holde visninger(på egenhånd), lage og bestille prospekter samt ta i mot og veilede kunder som kommer innom for å se på boliger Og er det ekstra stressende kan du få mer ansvar i fht til en bolig osv. Håper det hjalp litt
Ma03 Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Jeg har konkrete planer om å utdanne meg innen eiendomsmegling (henholdsvis BI i Bergen). I den anledning lurer jeg på om det hadde vært en ide å bli visningsassistent på et megler kontor får å få litt erfaring og skape kontakter! Men hvordan går jeg fram? Og hvor lett er det å få det? Lurer også på hvordan etterspørselen er etter fullutdannede meglere i Norge generelt? CAN ANYONE HELP ME :D ??? Legger til litt jeg, svarte litt fort sist.. Etterspørselen er enorm!! Spesielt i litt mindre byer som fks Ålesund.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 16. november 2009 #8 Skrevet 16. november 2009 Min mor jobber ved et meglerkontor, i en forholdsvis liten by, jeg spurte henne litt. Lønnen var hun usikker på, men noe ala som sekretærer o.l. Så ikke så altfor lite Det er veldig stor etterspørsel etter meglere, det er alt for få og det er en veldig stressende jobb! Der hun er ansatt er det eiendomsmeglerassistent og ikke visningsassistent, men er nok ganske likt! Der har de arbeidsoppgaver som: å holde visninger(på egenhånd), lage og bestille prospekter samt ta i mot og veilede kunder som kommer innom for å se på boliger Og er det ekstra stressende kan du få mer ansvar i fht til en bolig osv. Håper det hjalp litt Tusen takk for svar igjen! Vet du om man kan få eiendomsmeglerassistent jobb som fulltid eller er det kun deltid? Jeg må nemlig tjene minst 280 000 i året for at ting skal gå rundt her
Sissan Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Med ny eiendomsmeglerlov, er det slik at fra 2011 må alle som jobber i meglerbutikker være enten fullt utdannet, eller ha jobbet i bransjen før 2008 og deretter ha bestått tre ulike eksamener. Dvs. at en del av de som jobber i bransjen uten utdannelse kommer til å bytte bransje i 2010. Det vil derfor bli enda større behov for utdannede meglere enn det allerede er, og det er stort behov allerede. Spesielt i mellomstore og små byer. Med ny lov er det er vanskeligere å komme inn i bransjen uten utdannelse nå, fordi du max kan jobbe ut 2010, deretter må du slutte frem til du har tatt full utdanning. Å bli visningsassistent ved siden av studiene kan sikkert være lurt for å skape kontakter. Visningsassistenter kan lønnes mellom 500 og 800 per visning tenker jeg. Å gå inn i fulltidsstilling som meglerassistent nå tror jeg kan bli vanskelig pga lovverket. Men hvis du skulle få en slik stilling, og bor i sentrale østlandsområdet, vil du sannsynligvis få lønn over 300 000 i en fulltidsstilling. Hvis du vil ha jobb først for å teste yrket, kan jeg forstå det, men om du er sikker på at du vil jobbe med dette, er det bare å kjøre igang på studiet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå