Gå til innhold

Strikking!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Har nettopp lært å strikke! Hvertfall nesten ;) Prøver!

Bare lurer på hvor mye garn koster i butikk? er det billigere å bestille over nett? Har begynt på skjerf nå, hva er neste steg for meg etter det?

Har veldig lyst til å lære meg mønstre og strikke ullsokker etterhvert! men forstår at dette gjøres med fire pinner!

ser utrolig komplisert ut og vet ikke om jeg orker å sette meg inn i det :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fem pinner, faktisk, og det er ikke vanskelig i det hele tatt. :)

Garn er det like greit å kjøpe i butikk hvis du ikke skal ha noe veldig spesielt.

Gjest Raptuza
Skrevet

Kvalitetsgarn i alle prisklassar fins i garnforretningen. Ofte har dei og tilbodskorger med fint garn til ein billeg penge.

Skrevet

Garn kommer i alle varianter og prisklasser.På endel av de ekslusive typene kan det lønne seg sjekke priser på forskjellige butikker og på nett, menofte er det ikke så mye å spare. Helt greit sokkegarn får du i alle ganbutikker.

Det er ikke vanskelig å strikke med strømpepinner. Grunnen til at det går over flere pinner er at det går ikke å strikke så " trangt" på rundpinne. Men tråden går rundt på akkurat samme måte.

Det er mange måter å strikke hæl på, og etterhvert finner man " sin" metode som man trives med.

Skrevet

Vanlig strømpegarn kan du jo også få på nille, og de har også forskjellige typer garn på europris. Der er det veldig billig! (men kanskje ikke verdens beste kvalitet) Har også hørt at det er billig å kjøpe garn på sparkjøp, men jeg har aldrig gjort det selv :)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt garn på nille eller europris, men gått i en garnbutikk der de har kvalitetsgarn. Det må ikke nødvendigvis bli så dyrt, men du vil se en merkbar forskjell på det og såkalt billiggarn.

Skrevet

Nja, det kommer ann på.... Skal man tove fungerer f.eks Mor Åsa fra Rema helt utmerket. Et ganske rimelig garn som heter Ny Ull gjør også god nytte til en billig penge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...