Gå til innhold

Uønsket romantisk interesse fra venner /kollega

Anbefalte innlegg

Gjest Puppetrollet
Skrevet

Det er kansje en klisje, men jeg strever litt.

Jeg er en jente i slutten av 20årene som til tider får beilere etter meg i venneflokken eller på jobb. Jeg har ved to tilfeller mistet gode venner fordi jeg blir så sjokkert over dem når de forteller meg om følelsene deres. Jeg friker ut og ja,,knuser egoet deres totalt ved å forklare meg klønete, bli frustrert og sinna når de blir sure og barnslige, og når de straffer meg for følelser som jeg ikke har, og som jeg ikke kan trylle frem.

Jeg ønsker å bli flinkere, og takle interessen deres på en måte som gagner både meg og dem, og jeg ønsker gjerne å bevare vennskapet og den gode tonen på jobben..Åh hvor den blir forsuret når man blir uvenner... :(

Jeg er en person som trivest godt med å være positiv, inkluderende og smiler MYE. Jeg har oppdaget at menn tolker 'hvordan går det' og 'hatt en bra helg' ol på en annen måte enn det jeg mente. Jeg ønsker bare å få nye venner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en frase som passer perfekt for ditt problem:

Du er en flott mann, men jeg vil ikke innlede noe romantisk med noen i vennekretsen/ på arbeidsplassen.

Beklager. Det er ikke pga. deg, men fordi jeg er så redd for at det skal bli vanskelig etterpå hvis det ikke skulle fungere.

Når det gjelder det at du blir misforstått, så hadde jeg sagt litt "tilfeldig" at: du virker som en snill og real venn. Med et fint smil.

Da har du fortalt dem at du ikke flørter, kun ser etter venner.

Om dette er nok vet jeg ikke. Jeg har mest venninder. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...