Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 7. november 2009 #1 Del Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg er veldig usikker i hva jeg skal utdanne meg som.. Det står mellom så mye, og jeg vil gjerne vite litt om de forskjellige yrkene :-) Det jeg vil vite er: - Hva er ditt yrke? - Hva er dine arbeidsoppgaver? - Positive og negative sider? - Hvor mange års utdanning? - Hvor lett/vanskelig er det å skaffe seg jobb etter dette? Lønn er ikke særlig viktig. Kanskje jeg får litt inspirasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 9. november 2009 #2 Del Skrevet 9. november 2009 heihei Jeg jobber som kokkelærling nå. arbeidsoppgavene er produksjon av mat og under service legge opp mat til restauranten. Jeg vil si yrket er variert og til tider spennende og man får ikke følelsen av at alt er drevet av rutiner fordi menyen byttes ut osv. Om man er mer opptatt av mat enn andre kan dette være jobben. Men bortsett fra en stor matinteresse må man takle stress, være nøyaktig, og i min mening ha en sterk psyke. Man kan forvente kveldsskift, og en del helgejobbing. utdanningen som kokk tar 4 år, 2 år på VGS og 2 år i læra hvor man får lærlinglønn. Man kan videreutdanne seg innnen hotelledelse og generelt er videreutdanningene mange. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anéa_* Skrevet 9. november 2009 #3 Del Skrevet 9. november 2009 Hei! Jeg er veldig usikker i hva jeg skal utdanne meg som.. Det står mellom så mye, og jeg vil gjerne vite litt om de forskjellige yrkene :-) Det jeg vil vite er: - Hva er ditt yrke? - Hva er dine arbeidsoppgaver? - Positive og negative sider? - Hvor mange års utdanning? - Hvor lett/vanskelig er det å skaffe seg jobb etter dette? 1. Personlig assistent 2. Regnskap, innkjøp, kreativt arbeide, "løpepike", nettsideoppdatering 3. Opplever mest positivt med denne jobben. Stor frihet, god betaling, gøye oppgaver. Til gjengjelt er jeg flink til å stå standby og utføre oppgaver på kort varsel. Litt "give and take" 4. Har fem års utdanning til våren, ennå ikke ferdigutdannet, og på et annet felt enn nåværende jobb 5. Aner ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå