Gå til innhold

Småbarnsforeldre og tid til hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan andre småbarnsforeldre får til å gjøre ting sammen som kjærester.

Hvem passer barna?

Betaler dere for barnapass? I så fall, hvor mye?

Hvor ofte går dere ut sammen?

Hva finner dere på? Kino, restaurant e.l.?

Synes det er kjempevanskelig å få det til, og vi trenger det virkelig. Husker nesten ikke sist gang vi var ute sammen bare han og jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har en gutt på 1 år, og jeg kan tenke meg vi gjerne har fri sammen et par-tre ganger i måneden sånn i snitt. Da er det besteforeldre som passer barnet, og det har aldri vært snakk om noe betaling (det er første barnebarn på begge sider, og det er heller at de får være barnevakt for sjeldent som er problemet deres....). Vi har også to vennepar som har vært barnevakt en gang hver, de kjenner barnet godt siden vi går på svømming med deres barn.

Vi har ofte hatt barnevakt for å dra på fotballkamp eller ishockeykamp sammen, da er det jo gjerne snakk om et par-tre timer bare. Noen ganger har vi hatt barnevakt bare for å kunne dra ut og handle litt eller å fikse opp skikkelig i huset sammen, men i fred. Men vi har også vært ute og spist ganske mange ganger. Kino har vi vel bare vært på 1 gang, men det går vel på prioriteringer... når vi først har fri alene sammen så vil vi heller finne på noe der vi kan prate og tulle alene, enn å se film. Det kan vi gjøre hjemme i sofaen mens ungen sover - men det er jo vår greie :)

Min erfaring er at man ikke skal kvie seg sånn for å spørre folk om å være barnevakt - det gjelder både venner og familie. Jeg har selv blitt spurt om å være barnevakt av noen jeg ikke forventet det av, og syntes bare det var hyggelig at de faktisk spurte - noe som jo er en slags tillitserklæring. Og å passe et barn en dag/kveld er jo ikke en stor jobb som oftest - det blir jo heller stort sett bare hyggelig. Det ER viktig å gjøre ting sammen alene selv om man er foreldre.

Endret av MellonCollie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...