Gå til innhold

Stjeling i bokollektiv

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
hva gjør man?

Jeg bor i et kollektiv, hvor folk stjeler av maten min hele tiden! Sykt irriterende!! Noen forslag til hva man kan gjøre? (uten om å flytte?)

Har du en stikk-kontakt på rommet ditt, må det jo være mulig å kjøpe et eget minikjøleskap. For tørrvarer et eget lite skap på rommet ditt. Sørg for at begge skap er utstyrt med hengelås, og lås også døren til rommet ditt.

Dessuten er det vel ikke bare deg det stjeles fra: snakk med de andre. Tyven(e) vil vel bare jatte med og påstå at det stjeles fra dem også, men står dere sammen, blir nok tyven(e) snart røkt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sette opp kamera for å se hvem som stjeler pålegget ditt..........................???!

:skratte: Joa... hahahaa

Skrevet

Lek litt stalker en dag, og prøv å følg med på når noen går inn på kjøkkenet. Så føler du etter, og står i døråpningen eller noe, da har du jo hvertfall en slags mulighet til å ta noen på fersk gjerning...

Skrevet

Jeg hadde sennepp på shamopoen (som gikk fra full til halvtom på litt vel kort tid) og tran på colaen. Funket fint det, men hadde jeg hatt laksérolje e.l. hadde jeg lett brukt det etter første gangs advarsel.

Noe annet er det selvsagt om noen låner et egg eller 2 dl melk, selv uten å spørre, så lenge det ikke er konsekvent eller at det er siste egget.

Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet, men det skjedde på en militærkaserne i stedet for et bo-kollektiv. Der kjenner du navnet på alle som bor, og samholdet er tett.

Der ble det sagt i fra på oppstilling, under troppsmøter osv.

Folk skrev navn på maten sin.

Jeg skrev et passiv-aggressivt notat, og la den på fryseren.

Ingenting av det hjalp. Noen folk eier rett og slett ikke nok selvrespekt til å kjøpe maten sin selv når de har tilgang til andres.

Skrevet

bestemte meg for å flytte.. noen som vet om det går an å heve kontrakten uten oppsigelsestid pga stjeling (og andre mangler i kollektivet?)

Skrevet
bestemte meg for å flytte.. noen som vet om det går an å heve kontrakten uten oppsigelsestid pga stjeling (og andre mangler i kollektivet?)

Det vil jo bli en god grunn for at du flytter, du blir frastjålet din mat og drikke, og manglene du ellers selv vet om er en plage. Enten må huseier gjøre opp slik at kontrakten fullbyrdes fra HANS side, altså stjelingen og manglene opphører, ellers får han la de ggå. Noe annet er bare urett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...