Strawberrygirl Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 hva gjør man? Jeg bor i et kollektiv, hvor folk stjeler av maten min hele tiden! Sykt irriterende!! Noen forslag til hva man kan gjøre? (uten om å flytte?)
Minttu Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Ha et minikjøleskap på rommet ditt? Kjefte som bare det på de du bor sammen med? Skrive navnet ditt på det som er ditt? Jeg skal aldri i hele mitt liv bo sånn, jeg takler ikke ukjente folk, og tviler på at jeg hadde klart å bodd sammen med randoms.. Bodde en kar hos kjæresten min en liten stund, han tok av maten og brusen min, jeg ble så forbanna at jeg kunne slått ned karen.. Så jeg skrev navnet mitt stort på alt som var mitt
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Den modige måten: Kall inn til allmøte, og si i fra om det. Den feige måten: Kjøp noen skikkelige godsaker og stapp dem fulle av lakserende midler
Minttu Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Den feige måten: Kjøp noen skikkelige godsaker og stapp dem fulle av lakserende midler Det er den morsomme måten Og hvis de spør hva det var med kaken eller hva det var, så kan man si at den var gammel og at man glemmer å kaste mat og sånn. Tar de av deg da eller?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Den modige måten: Kall inn til allmøte, og si i fra om det. Den feige måten: Kjøp noen skikkelige godsaker og stapp dem fulle av lakserende midler det burde skremme dem fra å prøve å stjele igjen!
Strawberrygirl Skrevet 7. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2009 det burde skremme dem fra å prøve å stjele igjen! haha, takk for tips! allmøtte blir nok vanskelig, for bor sykt mange her..henger lapper overalt på kjøkkenet at man skal slutte med stjeling (fra han som eier plassen..) får snakke med han tenker jeg.. Sykt irriterende!!
Gjest megvel Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Den modige måten: Kall inn til allmøte, og si i fra om det. Den feige måten: Kjøp noen skikkelige godsaker og stapp dem fulle av lakserende midler Da finner man hvertfall fort ut hvem synderne er!
Gjest Blondie65 Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Enda mer effektivt: finn et eller annet fargemiddel som ikke viser før man har klint inn hendene med det. Ha det på all innpakket mat, bruk hansker selv. Da får du jo tatt den skyldige. Uansett: du blir nødt til å ta dette opp med dine samboere.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Nei, seriøst. Jeg skjønner ikke at folk er så frekke at de tør en gang jeg! Hva er det de står og tenker, egentlig? "Hello, her var det mange godsaker.. Beste av alt, de ble ikke betalt av MIN lommebok nam nam!!". Nei ærlig talt, for noen nasty personligheter de som stjeler maten din altså! Håper du kommer på noe lurt som tar dem så det spraker og gnistrer etter så de aldri stjeler fra deg igjen!
Pingting Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Ta det opp, på en eller annen måte. Snakk med alle, heng opp lapper, begynn å ha all maten din i en egen boks. Har bodd på slike steder selv, og om du lar dem fortsette blir de som regel bare frekkere og frekkere. Jeg skjønner ikke at det går an, jeg. Folk er så frekke!
Lille Lea Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 Foreslå egne hyller i kjøleskapet? Hvis du har skinke og ost i tupperwarebokser kan du gjemme lapper i dem, skrive "HAHA- jeg vet du-stjeler-maten-min-lapper" inni dem, som også kan være på en morsom måte:)Da blir du kke sett på som rar/prippen som å lage ett møte om det.. selvom jeg skjønner deg utrolig godt!! INGEN liker å bli stjelt fra og skjønner ikke hvordan folk kan være så frekke!
Miss moneypenny Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Den feige måten: Kjøp noen skikkelige godsaker og stapp dem fulle av lakserende midler Akkurat det jeg tenkte og
Strawberrygirl Skrevet 7. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 7. november 2009 jeg har allerede en boks i kjøleskapet, som det faktisk er lås på!! men ting som ikke får plass i den boksen, stjeles med en gang!! faens irriterende!! sette opp skjult kamera kanskje? (ikke helt lovlig juridisk ..?)
Gjest Cipheria Skrevet 7. november 2009 #14 Skrevet 7. november 2009 Den feige måten: Kjøp noen skikkelige godsaker og stapp dem fulle av lakserende midler Så finner dei ut at dei skal ta igjen...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #15 Skrevet 8. november 2009 jeg har allerede en boks i kjøleskapet, som det faktisk er lås på!! men ting som ikke får plass i den boksen, stjeles med en gang!! faens irriterende!! sette opp skjult kamera kanskje? (ikke helt lovlig juridisk ..?) IKKE lov i det hele tatt, de kan faktisk saksøke deg for at du innstallerte kamera der uten å si i fra om det og blabla.. Og tapen kan ikke en gang brukes som bevis etterpå ettersom den var ulovlig. Men fy faderrullan så frekke dem er, når man har maten sin i boks så bør man skjønne at det som ikke passer ned i ikke er fritt frem heller.
Pingting Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Er det noen som vet hva utleier sitt ansvar er i alt dette? Jeg skjønner jo at han ikke kan stå ved kjøleskapet og passe på alle sammen, men når noen av hans leietagere bryter husreglene må det jo følges opp...? Ihvertfall om man har bevis på hvem det er som stjeler, men det kan jo være vanskeligere å skaffe.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 sette opp kamera for å se hvem som stjeler pålegget ditt..........................???!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 Vi har kjøleskap på spiserommet på jobb og alle har hver sin boks med navn på til disposisjon. Dessverre forsvinner det stadig mat fra folk. Eksempel: For en tid siden hadde jeg et par dager fri og da jeg kom tilbake på jobb hadde noen forsynt seg av en pakke med kjøttpålegg dom var uåpnet da jeg tok fri og spist opp gulosten min. Jeg merker at maten forsvinner fortere enn jeg spiser den, så det er ingen tvil om at det er noen som forsyner seg fra lasset. Det er ikke bare jeg som merker at ting forsvinner og det har vært tema på flere personalmøter, ting har blitt bedre en kort periode etter møtene og så begynner det å forsvinne mat igjen. Jeg har ingen tips for hvordan du kan få slutt på det - enkelte synes tydeligvis det er greit å forsyne seg av andres mat og det er lite å gjøre med det.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. november 2009 #19 Skrevet 8. november 2009 Først tar man det opp med sine samboere. Deretter tar man det med husvert. Jeg har bodd i kollektiv selv, og da jeg flyttet tok jeg opp problemene jeg hadde med en av de jeg delte kjøkken med med husverten. Husverten ble sur for at jeg ikke hadde tatt det opp før og da sa jeg bare at når det er 3 som deler kjøkken og 1 som lager problemer så blir det ubehagelig å ta det opp, men at jeg nå tok det opp for at de skulle være oppmerksom på det i forhold til nye leieboere. Når det gjelder kolleger som stjeler så tar man det med ledelsen og gjør det umulig å stjele i fremtiden. Akkurat hvordan man gjør det umulig eller vanskelig må man ta i den enkelte bedrift. Det forundrer meg at noen kan være så vanvittig egoistiske at de stjeler fra folk de ser i øynene daglig, men jeg antar at deres gnitenskap og egoisme og manglende empati går foran alt annet. Det verste er at de fortsetter å stjele selv om alle rundt vet at det er de som stjeler selv om de ikke er tatt på fersken. Motivet må være at så lenge de ikke kan ta meg for det er det greit at jeg stjeler da jeg er viktigere enn alle rundt, husfred og kollegialt samhold. Hull i hodet, og helt utrolig.
Snasen Skrevet 8. november 2009 #20 Skrevet 8. november 2009 Si det. Burde ikke være så vanskelig...??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå