Lumsk Skrevet 7. november 2009 #1 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg prøver å finne en oppskrift på pizzasaus som likner en jeg pleide å kjøpe på en kafe for noen år siden. Har ikke smakt/sett noe lignende verken før eller siden. Pizzaen på Sbarros i USA likner litt, men hadde ikke samme spesielle smak. Det som var spesielt var at den var veldig fet i forhold til sauser basert på tomatpure o.l. Samtidig som den hadde ganske sterk smak, muligens litt chili-aktig. Lurer på om det kan ha vært noe olivenolje eller liknende i den siden den var så fet? Huff, klarer nok ikke beskrive dette særlig bra, men synes det er verdt et forsøk. Alle tips mottas med takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 8. november 2009 #2 Del Skrevet 8. november 2009 Denne pizzasausen pleier jeg å lage. Den inneholder olivenolje, men kanskje ikke i slike mengder du tenker? Du kan forsøke å justere opp mengden olivenolje om du ikke synes den er fet nok. Pizzasaus 1 hvitløksfedd, finhakket 1 tørket chilli (juster etter hvor sterkt du vil ha det, og etter hvor sterk chillien er) 1 ts tørket oregano 1 boks med hakkede hermetiske tomater 1 ts balsamicoeddik 1 ss god olivenolje Hakket frisk basilikum, omtrent en neve med blader Salt og pepper evt litt sukker Surr hvitløk i litt olje i en kjel på medium varme i ett minutt. Pass på så den ikke blir brun. Ha oppi knust chilli (jeg bruker morter til å knuse chillien), oregano og tomater. Kok opp, og la det stå og putre uten lokk i en times tid. Lang koketid gjør at tomatsmaken blir rundere, og sausen fyldigere. Tilsett litt olivenolje, en ts balsamico, basilikum, salt og pepper. Smak deg frem til du får en smak du liker. Det er mulig at du må bruke litt sukker (ikke mye!) for å justere smaken, det avhenger av syrligheten på tomatene og balsamicoen. Om du ønsker en glatt saus, kjør sausen glatt med stavmikser. Dette er nok saus pluss litt til til en stor pizza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumsk Skrevet 8. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 8. november 2009 Denne så passe spennende ut:) Da blir det pizza i morgen! Er så lei pizzasaus fra glass... Etter å ha tenkt meg litt om husket jeg at det var litt smørsmak av den andre sausen, mulig det var det som gjorde den så fet. Uansett vil jeg prøve litt forskjellige oppskrifter for å se om jeg finner en ny favoritt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coronas Skrevet 15. november 2009 #4 Del Skrevet 15. november 2009 Bruker mange ganger Santa Maria Tikkimasala saus når jeg skal lage kyllingpizza. Super godt. Har over mais og champignon. Osten blir jarlsberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå