Gjest TS Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Tenkte å ha en samletråd hvor vi kan tipse hverandre om hva som foregår i Trondheim i førjulstiden! Jeg personlig skal på Vømmølsjul i olavshallen 27.11 og Oslo Gospel Choir 14.12 Er student i Trondheim, og vet derfor ikke så mye annet om hva som skjer annet enn konserter. Noen som har tips til arrangementer osv som lager julestemning?
Karabista Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Lurer litt også på hva som skjer, bare funnet ut at det er julemarked i Røros 11-13 desember. Skulle gjerne dratt på julemarked eller messe i byen. Er det noen som vet?
suzie Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Var på Jul i Prøysenland på teateret i fjor, og det var en utrolig koselig juleforestilling - så den skal vi på i år også.
Kanutten Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 julegatene tennes i Trondheim 28.11. Det pleier jeg å dra på, er litt koselig, og da kommer julestemningen for min del. Man pleier å starte ved Olavshallen, i den veita der hvor 3B? ligger,og så gå rundt, hvor de tenner gatene en etter en. Så avsluttes hele greia med konsert øverst i Nordre. Ellers så er det sikkert en del julemesser man kan få med seg. Julegrantenning 1 søndag i Advent.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Jeg skal til Trondheim i desember. Hadde håpet å få med julemarkedet på torget, men det starter ikke så tidlig. Trodde de fleste julemarkeder startet i månedsskiftet senest, men ikke i Trondheim tydeligvis... Noen som vet om andre markeder i byen enn det på torget?
Gjest Gaby Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 julegatene tennes i Trondheim 28.11. Det pleier jeg å dra på, er litt koselig, og da kommer julestemningen for min del. Man pleier å starte ved Olavshallen, i den veita der hvor 3B? ligger,og så gå rundt, hvor de tenner gatene en etter en. Men.. De har jo allerede hengt opp (og slått på) masse lys i trærne i Nordre, og den gata hvor Nova ligger? Kommer det mere pynt? :klø:
Gjest addict Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 kommer mye mer! julepynt som henger på tvers av gatene med hjerter osv.. sååå nydelig!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Men.. De har jo allerede hengt opp (og slått på) masse lys i trærne i Nordre, og den gata hvor Nova ligger? Kommer det mere pynt? :klø: Det er ikke julelys, men mørketidslys Henger fra oktober til februar. Trærne i Nordre "adopteres" av forretningene de står ved siden av, som spanderer strømmen vinteren gjennom, såvidt jeg har forstått. Synes det er kjempefint jeg
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Julemarkedet åpner 11.desember. Og i den forbindelse kan det være verdt å ta en tur på torvet kl 16. Da er det grytekonserter. Programmet i år er ikke helt klart enda. Men det ser veldig bra ut.
Gjest gjest Skrevet 13. november 2010 #11 Skrevet 13. november 2010 Skal vi ta opp denne tråden igjen eller? Noen som vet tidspunkt for når ting skjer i år i trondheim by?
Gjest najki Skrevet 13. november 2010 #12 Skrevet 13. november 2010 Ja, denne tråden må vi ta opp! Jeg skal antakeligvis være i Trondheim hele jula i år og er veldig interessert i å vite hva som skjer! Vinterlysene i byen er forøvrig tent, og de er helt utrolig nydelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå