Gå til innhold

Løping eler trening generelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens et dumt spørsmål. Men er det sånn blodomløpet går bedre eller noe sånn.

En annen ting er at det virker som at folk som er god i form ofte ser "friskere" ut i ansiktet enn folk i dårlig form (meg)

Jeg prøver å løpe to ganger i uken men det blir mer to ganger i måneden ofte.

Kan noen med peiling avkrefte eller bekrefte dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg syns at huden min blir penere når jeg har svetta skikkelig, men jeg er ikke "noen med peiling". :)

Skrevet

Ofta är det väl också så att de som tränar också tänker mer på hälsan än de som inte gör det. Jag tänker att det är mindre vanligt med rökare bland "träningsfolk", kanske nyttigare mat och dryckesvanor (både läsk och alkohol) än bland "soffliggarna".

Själv tycker jag att träningen stimulerar hela min kropp, ger den endorfiner (lyckohormoner), och en fräsh look i ansiktet. Visst jag har också bleka dagar med påsar under ögonen och kviser på kinden.

Skrevet

Ja, de får penere hud og mer glød :)

Det er en av grunnene til at jeg nå seriøst prøver å komme meg i form, faktisk :sjenert:

Jeg vet ikke hva grunnen er, men tenker at det kanskje har med bedre blodsirkulasjon å gjøre? Pluss at naturens motto er use it or loose it... Man blir penere av å ha sex også, naturens måte å gjøre deg enda mer attraktiv på, så du får produsert barn :fnise:

Skrevet

Jeg får ihvertfall penere hud men er heller ingen ekspert.

Skrevet

Fysisk aktivitet øker sirkulasjonen i kroppen og sørger for at huden får utlevert de næringsstoffene den trenger for å holde seg ren og for å holde forurensende og andre ugunstige stoffer unna.

Og med mer oksygen i kroppen, øker den naturlige produksjonen av kollagen, et bindevev som er kjent for å gi huden styrke. Du vil også få en finere hudfarge ved å trene fordi blodsirkulasjonen øker.

Skrevet

I tillegg så tar vel svetten med seg dritt som tetter porene på vei ut?

Gjest Gjest_lilja
Skrevet

og jeg synes jeg har dårligere hud nå etter at jeg har trappet opp treninga.. hmm :(

Skrevet
og jeg synes jeg har dårligere hud nå etter at jeg har trappet opp treninga.. hmm :(

Varm, klam svette irriterer huden og gjør den rødskjoldet og prikket

Skrevet

Det kan være i en omstillingsfase, virker som kroppen skiller ut litt drit og kanskje må justere stoffskiftet over litt tid. Men på sikt tror jeg de fleste får penere hud av å trene, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...