Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Et enkelt spørsmål: Er det selvsagt, at dere som par (og som IKKE bor sammen), er sammen hver fredag og lørdag, dersom den andre ikke har opplyst deg om andre planer?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Ikkje bor sammen, nei. Bor sammen, ja.
Elisabeth82 Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Ikkje bor sammen, nei. Bor sammen, ja. Signerer denne
Cata Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Ikke selvsagt nei (men vi er vel heller ikke offisielt par). Som regel har vi fredagen hver for oss, for å komme oss litt etter arbeidsuka. Så finner vi heller på noe sammen lørdag og/eller søndag. Men vi pleier nevne det for den andre hvis vi skal noe annet, f.eks, reise bort eller ut på noe festligheter.
Rosalie Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Da vi ikke bodde sammen: Nei. Nå som vi bor sammen: Nei.
Tante Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Ikkje bor sammen, nei. Bor sammen, ja. Helt omvendt for meg faktisk. Om vi bor sammen ser vi såpass mye til hverandre ellers at det må gå an å ta en shopping- og kafétur med venninner uten å ha ham med. Om man ikke bor sammen får man kanskje ikke så mye tid sammen i uka, og vil "ta det igjen" i helgene.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 I begynnelsen var det i alle fall ikke selvsagt, ikke begge dagene. Men kanskje en av dem... Om du mener det burde være selvsagt, kan du bli veldig skuffet. Det ble i alle fall jeg noen ganger når typen ikke hadde "prioritert"meg i helga. Men skjønte jo etter hvert at jeg ikke kunne forvente at vi tenkte helt likt om tingene. Å tenke at noe er selvsagt er ofte et godt utganspunkt for en krangel.hei Nå når vi bor sammen er det jo heller ikke selvsagt, men det blir mer naturlig å gå jo ut fra det med mindre noe annet er sagt. Synes forøvrig at det er lettere nå enn før at han gjør andre ting, for jeg er jo med ham hver eneste dag likevel.
Teriyaki Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Kan ikke huske at vi satt alene i helgene dersom ingen av oss hadde planer nei. Da var vi heller sammen. Men tiden før vi flyttet inn var vi jo nyforelsket, så da hadde vi ofte planlagte planer sammen i helgene. Men det er jo ingen selvfølge. Akkurat nå er han på fest, og jeg skal på fest om en time. Vi møtes sammen når vi skal hjem. Må jo ikke gjøre alt sammen kun pga. vi er sammen
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Min eks prioriterte ofte sin venn som han nå kaller for snupps i helgene. Han kunne gi beskjed 5 minutter (gjerne nå vi var på lørdagshandel)før han dro til sin arabiske snupps på 60 år...
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Da vi ikke bodde sammen var vi sammen som regel hver helg (med mindre en av oss måtte noe spesielt) Nå som vi bor sammen hender det at en av oss reiser bort en helg, feks på besøk til foreldrene våre(hjemstedet vårt) for å være med venner og få tid fra hverandre. Ellers blir vi fort litt lei hverandre
MissCoverdale Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 (endret) Nå er ikke jeg samboer, så vet ikke hvordan det blir da. Men som kjærester så er det på en måte blitt selvsagt å være med hverandre i helgene. Enten bare oss to, eller med venner. I og med at vi har felles vennekrets så er vi som regel invitert på de samme festene/vorsene. Men de gangene han ska ut med gutta/jeg med jentene så er det blitt selvsagt å treffes etter byn og gå hjem sammen. Og det funker veldig greit for oss. Å ha en lørdag med kafébesøk,middag og festing med jentene, for så å gå hjem med kjæresten er for meg helt perfekt Men hvis han kommer torsdagskveld og sier han skal vekk i helgen så er ikke det noe problem heller, med mindre vi hadde noen ekstraordinære planer for helgen selvsagt. For vår del så er det viktig å ha friheten til å gjøre omtrent som man vil, og det gjør at vi setter mer pris på hverandre. Endret 7. november 2009 av MissCoverdale
Gjest megvel Skrevet 8. november 2009 #13 Skrevet 8. november 2009 Før vi flyttet sammen bodde vi i hver vår by, og tilbrakte all fritid sammen. Begge har butikkjobber med forskjellige skift og mulighet for å bytte. Jeg byttet ofte litt rundt sånn at jeg sluttet tidlig på jobb ene dagen og begynte sent neste. Etter at vi flyttet sammen har vi tilbrakt det meste av helger sammen.
leirbål Skrevet 8. november 2009 #14 Skrevet 8. november 2009 Vi hadde avstandsforhold. Men vi hadde vært sammen hver helg om vi hadde kunnet. De eneste unntakene hadde vært om den ene hadde planer, eller gav utrykk for å trenge litt tid fra den andre. Det samme gjelder nå som vi er gift. Hvis dette er noe som plager deg, så snakk med kjæresten din om det.
MissStiles Skrevet 8. november 2009 #15 Skrevet 8. november 2009 Selvsagt vil jeg ikke si at det er men det kan ende at en av partene tenker det. Det er kanskje mer selvsagt når man bor sammen enn når man ikke gjør det. Vi bor ikke sammen og jeg merker at han tror ofte at jeg ikke legger planer med venner i helgene fordi da har vi mer tid til hverandre men jeg ser ikke vennene mine så ofte heller. Men søndagen har på en måte blitt en dag hvor han og jeg er sammen. Det liker jeg.
Gjest Mysticgirl Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Da vi ikke bodde sammen.JA Nå som vi bor sammen .JA
Gjest Jan erik Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 absolutt ikke. Henger bare med henne når hun trenger seg på eller når jeg tror det er sansynlig med sex. Ellers, nei
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 For oss (samboere) er det ikke selvsagt, men det kommer kanskje litt an på tolkningen. Jeg synes jo det er rimelig å informere hverandre om andre planer, og det er også greit at disse kan endres i løpet av helgen dersom vi ikke har avtalt å gjøre noe spesielt sammen e.l.
Gjest LonelyAngel Skrevet 8. november 2009 #19 Skrevet 8. november 2009 Vi bor ikke sammen, men vi tar det som en selvfølge at vi skal være sammen i helgene.
Gjest Gjest_jente18_* Skrevet 9. november 2009 #20 Skrevet 9. november 2009 Det er ikke selvsagt akkurat,men vi pleier å være sammen i alle fall en av dagene(fredag eller lørdag). Iblant er vi sammen begge dagene, og andre ganger finner vi på ting med venner hver for oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå