Gjest Marlo Skrevet 8. november 2009 #21 Skrevet 8. november 2009 La oss si at i fremtiden en gang så vil abort være på den måten at de fjerner fosteret, men i stedenfor at det dør så flytter de det inn i en maskin som fungerer som moras mage. Fosteret utvikler seg der og blir adoptert bort ved fødsel. Hva synes du? Støtter du det? Håper du at det blir slik en gang i fremtiden, eller vil du heller gå for dagens abortmetode? Hvis det ble slik i fremtiden, ville du da at det skulle være den eneste muligheten eller ville du at dagens abortmetode skulle fortsette å være? Nei uff! Som om ikke det er nok mennesker på jorda, så skal man også holde alle uönskede forstere i live også.
Elisabeth82 Skrevet 8. november 2009 #22 Skrevet 8. november 2009 Leke Gud? Når man blir gravid, så vokser en liten spire i din kropp, min kropp, altså en kvinnes kropp. Kvinnen eier denne kroppen og alt liv i denne. Fra mitt synspunkt kan jeg ikke se at det er galt å ta abort, med tanke på at man selv bestemmer over sin egen kropp. Og hvorfor tror du Gud ikke hadde likt dette? For det insinuerer du jo... Hva Gud liker eller ikke liker skal/kan jeg ikke uttale meg om. Mener at det å bestemme over liv og død på en slik måte er å leke Gud. Noe bredere enn det går jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå