Gjest Gjest_Line_* Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Jeg håper jeg kan få noen innspill fra hoder som ikke er like kaosfyllte som mitt eget. Hvis noen gidder å lese og komme med tilbakemeldinger blir jeg kjempeglad! Det er snart 4 år siden det ble slutt mellom meg og eksen, men det siste året har jeg savnet dypt. Vi var nok litt for unge da vi var sammen, og det skar seg (jeg er 25 nå, han 4 år eldre, da vi ble kjærester var jeg 18). Det tok lang tid for han å komme over meg, mens jeg i tiden etter bruddet synes det var spennende med singeltilværelse og andre forhold. Han gikk inn i en dyp sorg og ville mer enn noe annet ha meg tilbake. En venninne av meg som traff han mer enn ett år etter bruddet fortalte meg nettopp at han hadde sagt den gangen at han kom til å vente på meg til jeg var klar. Det gjør uendelig vondt å høre, for når jeg nå har tatt til fornuften og skjønner hvor bra det vi hadde sammen var, og hvor mye jeg elsker han fremdeles, har han omsider gått videre og har en ny samboer. Hun har et syndrom som gjør at hun kommer til å være ufruktbar om noen år, så jeg mistenker at det om ikke lenge blir snakk om barn for deres del. Vi har ingenting i våre liv som knytter oss sammen lenger, så det er vanskelig å gjenopprette kontakten. Jeg spurte han om han ville ta en kaffe med meg, men jeg forsto at det ikke var lett med tanke på kjæresten. Når vi omsider møttes var det kjempehyggelig, men rart med tanke på alt vi har hatt sammen. Jeg holdt en vennskapelig tone og fortalte han ingenting av dette jeg tenker på i frykt for å skremme han vekk (vi hadde ikke sett hverandre på flere år og det hadde blitt litt mye å kjøre på med "jeg elsker deg fremdeles" med en gang). Jeg er usikker på hva mitt neste skritt kan være. Han er en veldig trofast type og det sitter nok langt inne å gå fra kjæresten hvis han i det hele tatt fremdeles har følelser for meg. Særlig med tanke på at han da setter henne i den situasjonen at hun kaskje ikke rekker å treffe noen innen det er for sent for henne å få barn. Siden samboeren hans har gitt utrykk for at det er vanskelig for henne at vi treffes, er det liten sjanse for at jeg får ja neste gang jeg foreslår å møtes. Jeg tenker at han antakelig fremdeles har sterke følelser for meg, men han er jo tydlig glad i kjæresten sin og mener alvor med forholdet deres. Han er nok redd for å åpne opp gamle sår med meg og gir seg selv neppe sjansen til å tenke tanken på om han vil tilbake med meg (jeg har jo heller ikke gitt han inntrykket at at det er det jeg vil). Nå er jeg fortvilet. Hvordan skal jeg gå frem? Er det noen som har noen idéer eller tanker jeg kanskje ikke har kommet på selv? Er det noen gutter/menn som kan forholde seg til hvordan han kanskje har det og hva som eventuelt skal til? Håper noen vil hjelpe meg
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 La han være i fred, han har ny dame som han bor med. Det er selvfølgelig mulig at han fortsatt har noen følelser for deg, men eg syns ikkje du skal klusse det til for han og kjæresten ved å fortelle du elsker han og vil prøve igjen.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Det ble slutt mellom dere for 4 år siden fordi du ville det, det betyr ikke at du kan reversere det valget nå. Han er glad i en annen. Og du drømmer om det dere engang hadde, mens han har utviklet seg videre og nok ikke er akkurat den samme nå. Han skal ikke risikere deres forhold, til fordel for et eksperiment med en som han ikke var god nok for for 4 år siden. Det kan godt hende at ikke alle følelsene er borte, det blir de jo ikke alltid. Men ikke anta at følelsene er sterkere for deg enn for henne, eller at følelsene for henne nødvendigvis kan bli borte. Finn deg en ny kjæreste, du.
Piper Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 jeg vil snu det litt. Hva om du tenker på at du er samboeren hans, og exen hans får følelser for han igjen og vil ha han tilbake. Hvilke råd ville du ah gitt henne, om det var du som var samboeren? Ville du sagt at hun skulle fortsette å prøve å få han tilbake, eller ville du at hun skulle holdt seg unna? Jeg tror duv et svaret selv, og vil han noe så kommer han nok av seg selv. Gjør han ikke det, er han ikke interessert lengre. Men jeg synes ikke du skal prøve på noe, så lenge han har en ny samboer. Tenk på hennes følelser også, og det er kanskje elttere å tenke på de om du setter deg i hennes situasjon.
Gjest kvaren Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 du sier det jo selv, dere har ikke møtt hverandre på flere år. han er en annen person i dag, og det er du også. ergo dere vil ikke ha det samme grunnlaget dere faktisk ikke hadde før(ellers hadde det ikke blitt slutt). så selv om dere skulle finne sammen så ville det blitt under helt andre fortsetninger. dersom de får barn sammen så er det fordi de begge vil, og ikke fordi de "Må". hvis du virkelig er glad i ham, så lar du ham være ifred, og få oppleve lykken sammen med kjæresten sin. du må innse at uansett hvor bra eller dårlig dere ville fått det sammen, så er jo alle dine tanker om dette forholdet deres i dag oppkonstruerte tnaker som ikke er virkelige. sånn er det heldigvis, og noen ganger desverre med dagdrømming. let him be, og innse at noen ganger angrer man på valg - selv om de mest sannsynlig var riktige.
Gjest Logget ut for anledningen Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Gud nå ble jeg bekymret for at det er min kjæreste det er snakk om. Jeg vet at han har truffet "en gammel venninne" (jeg vet at hun er en eks, og det har han heller ikke forsøkt å legge skjul på) og jeg har også en sykdom som gjør at jeg nok kommer til å bli ufruktbar om ikke lenge. Kanskje det ikke er det, men jeg vil alikevel svare deg som om det var det. Så får du se det fra denne siden også. Jeg vet at du er ute etter han. Jeg har ikke sagt det til han, men jeg har sagt at jeg ikke helt er komfortabel med at deres møtes. Jeg tror ikke han skjønner det, jeg tror han tror du bare vil være venn. Dere var jo så nære en stund. Og selvsagt finnes det fremdeles noen følelser. Dere var jo, som sagt, så nære en stund. Men jeg er kjæresten hans. Han elsker meg. Jeg elsker han. Du forkastet han. Han er en fantastisk fyr, og jeg gjør han lykkelig. Han var ikke bra nok for deg, du ville heller være singel og leke. Han er ikke din, lenger. Jeg skjønner at du syns det er ille, for jeg vet hvor god og fin han er. Vær så snill. La kjæresten min være i fred. Finn deg din egen. Ikke ødelegge for oss, for du vil nemlig ødelegge for han også, fordi du angrer på en avgjørelse DU tok.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Om en jeg var sammen med for fire år siden, og ikke hadde noe særlig kontakt med, kom og sa at hun ville ha meg tilbake. Så hadde jeg ledd meg ihjel!
Miss moneypenny Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Hvorfor skal han fremdeles ha følelser for deg bare fordi han var knust da du gjorde det slutt? Han kan faktisk ha kommet seg videre.
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Glem han. Han har forandret seg og planlegger barn med sin samboer. Han har ikke gjort det slutt med henne på det tidspunktet da han fikk vite at hun kanskje aldri vil få barn. Da har han valgt henne og valgt med ekte følelser. Det er lett å fantasere og drømme om ekser og tenke på hva som var bra, og særlig om det var et forhold som varte en stund da man var ung.
leirbål Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Å legge seg etter en som har kjæreste er bare slemt. Hvordan ville du føle det om dere ble sammen, og en annen kom og forsøkte å ta ham fra deg? Du har gjort noe dumt, og nå må du ta følgene av det. Hvis du ikke vil gi ham opp, så får du vente og håpe at forholdet ryker. Men hold deg unna ham. Han er ikke din, og han har valgt denne kvinnen.
I Grosny Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 Hvis han er en mann av ære, så står han sammen med dama si uansett hva du eller andre fristerinner prøver på. Hvis han er en vinglepetter, så kan du kanskje vippe deg ned på pinnen, men da er det ikke sikkert du vil ha han, og kaster du han da , så har du knust han to ganger, og denne gangen har du knust hans samboer, og deres forhold også. Hvis du velger å ta han, så må du vite at du aldri kan kaste han igjen. Du må orke å stille opp for ham i gode og onde dager inntil døden skiller dere ad. Hvis du er glad i gutten , og vil stille opp for han, så lar du han være i fred med sin gode, kjære.
Gjest brutal_mann Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Hva skal du med en mann så er så veik at han tilgir at du en gang gikk fra han? Hadde fyren vert Mann hadde han ignorert deg fullstendig til evig tid! Men om du liker slike veike menn så er det jo bare til å stå på. Du er godt i gang og det er bare til å fortsette. Bare vis han hvor mye han tenner deg, så har du forført han før du får sagt kake. Der ifra og ut er det beine veien
LilleCanCan Skrevet 7. november 2009 #13 Skrevet 7. november 2009 Han lever et nytt liv, med ei han tydeligvis er veldig glad i. Spar deg selv og han (og samboeren hans) for alt det du vurderer. Please!!
Breakeven Skrevet 8. november 2009 #14 Skrevet 8. november 2009 Du gjorde det slutt, nå har han gått videre. La han være, det var et valg du gjorde og du forstod først 4 år etter at det var et feil valg, too bad. Det er ikke rettferdig ovenfor samboeren hans at du legger deg etter han, let it go.
Gjest jent20 Skrevet 8. november 2009 #15 Skrevet 8. november 2009 Jeg forstår TS. Hun gjorde en tabbe for 4 år siden og gikk i fra kjæresten sin. Hvorfor kan hun ikke bare prøve i alle fall å høre om han vil fortsette med henne? Dersom jeg var deg og virkelig ønsket han tilbake, da hadde jeg sendt han en sms og bedt han møte meg. Så hadde jeg møtt han og fortalt han på en fin måte at jeg vil fortsette med deg, og du trenger ikke svare på dette nå, bare tenk på det. Så kunne han tenkt på det i noen dager, så kunne han gitt deg svar tilbake. Ja eller nei. For alt vi vet kan det være at han fortsatt har sterke følelser for henne, og at forholdet med hun nå ikke er så bra. Kjemp for kjærligheten du
Gjest brutal_mann Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Skulle ønske mine ekser ville ta konatkt slik TS vil. Dæven som de skulle fått hørt det Og ja, TS kan kjempe for å få han tilbake. Men vil hun det? Vil hun ha en mann som er så lett å styre?
Rosalie Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 Jeg forstår TS. Hun gjorde en tabbe for 4 år siden og gikk i fra kjæresten sin. Hvorfor kan hun ikke bare prøve i alle fall å høre om han vil fortsette med henne? Dersom jeg var deg og virkelig ønsket han tilbake, da hadde jeg sendt han en sms og bedt han møte meg. Så hadde jeg møtt han og fortalt han på en fin måte at jeg vil fortsette med deg, og du trenger ikke svare på dette nå, bare tenk på det. Så kunne han tenkt på det i noen dager, så kunne han gitt deg svar tilbake. Ja eller nei. For alt vi vet kan det være at han fortsatt har sterke følelser for henne, og at forholdet med hun nå ikke er så bra. Kjemp for kjærligheten du Og dersom en av mine ekser hadde gjort noe slikt, hadde jeg ledd høyt og lenge og vist meldingen til samboer. Og deretter slettet meldingen. Uten å svare eller noe. For det der er umåtelig frekt!
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 En oppdatering fra *fristerinnen* og gud vet hva annet jeg har blitt kalt... Jeg ble utrolig trist av å lese innlegget til deg som tror det er din kjæreste det er snakk om. Det er det ikke, for hun som han bor sammen med er svensk og har ikke bodd her lenge nok til å skrive norsk. Nå har jeg lest svarene dere har kommet med de siste dagene tenkt mye over det hele. Jeg er klar over at dette fremstår som kynisk og slemt, det er jo det jeg har slitt med i meg selv. Men jeg ser når jeg leser innlegget mitt at det er mye forhistorie om omstendigheter som ikke kommer med, som antakelig setter ting i et annet lys for flere av dere. Blant annet at det var HAN som i utgangspunktet gikk fra meg, pga av et tillittsbrudd HAN hadde begått og ikke kunne leve med. For så ærlig og snill er han, at et (lite) tillittsbrudd jeg ikke hadde noe problem med å tilgi da det først kom frem, var noe som gnagde i han i lang tid. Uansett, jeg ble ristet litt tilbake til virkeligheten og innså det utrolig egoistiske ved å forsøke å ta en annens mann, særlig på en slu og utspekulert måte, når jeg fikk så overveldende negative kommentarer. Jeg kom frem til at å skulle legge en plan for å få han tilbake er kynisk og manipulerende. Jeg valgte allikevel å sende han en melding i går, for å legge alle kortene på bordet. Jeg forklarte hvordan sitasjonen var og at han aldri behøvde ta kontakt igjen hvis han ville bli latt i fred og var lykkelig der han var. Han ringte meg i dag morges og ville møtes for å prate, så dagen har vært utrolig rar for min del, full av snørr og tårer og intense følelser og håp og sorg og kjærlighet på en gang. Nå kan dere bare dømme meg alt dere vil for å ta en annens mann, men det er nå meg han vil ha. Han har følt helt siden bruddet at ting ble feil og at det var meningen at det skulle bli oss, og slik blir det. Jeg synes ufattelig synd på jenta han bor sammen med, men hadde det vært bedre om han etter 5/10/15 år og 3 unger fremdeles hadde følt at hun ikke var den rette og villet ut av det? Hvis vi begge hadde levd usikre på om vi hadde kunnet reparere det som vi hadde ødelagt? Nå får vi sjansen igjen og det er jeg uendelig glad for. Uff dette virket som en litt trist melding, og den er kanskje det, på hennes vegne, og fordi dette ikke er en god sitasjon, men jeg er utrolig lykkelig og ufattelig sliten etter alt dagen har inneholdt. Jeg tror at det er lett å se sort/hvitt på disse tingene, særlig fordi vi alle er redde selv for å bli bedratt og at noen (spesielt eksen) skal komme tilbake å forsøke ta vår kjære. Men noen ganger ligger det mer under overflaten til at det finnes riktige og gale svar.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. november 2009 #19 Skrevet 8. november 2009 Hm... Hun ville ha han tross alt Sagt det før, og sier det igjen. Skarpe albuer og den sterkeste sin rett, det er det "kjærlighet" handler om
Gjest Balla Skrevet 8. november 2009 #20 Skrevet 8. november 2009 Jeg tror at det er lett å se sort/hvitt på disse tingene, særlig fordi vi alle er redde selv for å bli bedratt og at noen (spesielt eksen) skal komme tilbake å forsøke ta vår kjære. Men noen ganger ligger det mer under overflaten til at det finnes riktige og gale svar. Vettu hvis mannen min hadde dumpet meg på flekken hvis eksen plystra på han. hadde han ikke vært et stort tap i mine øyne.... Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor enkelte synes det er så negativt å ta kontakt og prøve seg på en eks. Gratulerer HI! i mine øyne gjorde du det eneste rette. Hun som er lei seg og dumpet nå fortjener å være sammen med en som virkelig elsker henne høyest og som ikke kan forkaste henne så lett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå