Gå til innhold

Dansefilmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er veldig glad i dansefilmer, og lurer på om noen vet om noen bra! Hadde vært fint om dere kan skrive opp de dere vet om ;)

Disse har jeg sett:

- Dirty Dancing 1 & 2

- Fame

- Flashdance

- Hairspray

- Honney

- Save the Last Dance 1 & 2

- Step up 1 & 2

Så, hvilke andre dansefilmer finnes det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vaarsang
Skrevet

Du har da filmer med Fred Astaire og Gene Kelly.

Skrevet (endret)

Spørs litt hva slags dans du ser etter :)

Selv synes jeg "Centerstage" er veldig festlig. Det finnes en med Neve Campbell som handler om et dansekompani, men husker ikke hva den heter. Og Billy Elliott selvfølgelig :) "You got served", hip hop dansefilm. Tror det også er en jeg har sett på platekompaniet nylig som heter "how she move". Ellers er det noen platekompaniavdelinger som har f. eks. Svanesjøen og andre klassiske ballettforestillinger på film. "All that jazz" om den berømte koreografen Bob Fosse. Ellers er det også maaange musikaler med masse dans om du er glad i musikal :)

Selskapsdans/pardans har du bla Strictly Ballroom, og så er det en slags "dangerous minds" i danseversjon med Antonio Banderas, men husker ikke hva den heter heller, hehe..

Men sikkert mulig å finne mange fler ved å søke på imdb.com! :jepp:

Endret av Dansepiken
Skrevet

- Shall we dance

- footloose

- one last dance

Skrevet

En dansefilm fra åttitallet som sjelden blir nevnt er "Beat Street." Hip hop-film fra 1984, med det kjente sitatet "if art is a crime, may God forgive me." Husker jeg likte den godt. Den hadde noen riktig alvorlige innslag også. Flere som husker den?:)

Ellers elsket jeg både Flashdance og Footloose, men Dirty Dancing likte jeg av en eller annen grunn aldri.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Nyinnspillingen av Fame (tror den ennå går på kino). Den var mest dans for min del.

Skrevet

Dirty Dancing. Ingen over, ingen ved siden. Men Footlose er jo også bra, da.

Skrevet

Jeg kommer bare på disse:

Showgirls

A Chorus Line

Staying Alive

Moulin Rouge

Jeg er ikke helt sikker på hvor mye det danses i disse filmene, men du kan jo se dem og finne det ut... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...