Nique88 Skrevet 14. november 2009 #121 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Grunnen til at kvinner minner mannen på å ta med lommeboka er fordi dere ønsker at mannen skal betale for shoppinga deres. Selv om dette høyst sannsynlig var bare tull, må jeg bare påpeke at det er fullstendig feil. Kjæresten min har betalt for klær til meg én gang, men det var da han som dro meg inn i butikken, fikk meg til å prøve og til slutt betalte. Ellers har jeg begynt å minne ham på sånt som lommeboka i seinere tid fordi han faktisk har blitt sur når jeg ikke minner ham på ting som jeg VET han glemmer. Jeg er også klar over at utsagnet ditt er svært generalisert, men jeg ville bare få frem at det kan finnes andre grunner til at kvinner minner mannen sin på dette. ____________________________________________________________ Tilbake til tema; Beste med kvinner: Omsorgsfulle. Evnen til å lytte. Reflekterte. Oppmerksomme. Flinke til å skape balanse mellom utdanning/jobb og hjemmet. Flinke til å ta vare på seg selv. Tålmodige. Verste med kvinner: Sjalusi. Usikkerhet. Materialistiske. Masete. Endret 14. november 2009 av Nique88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #122 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg og mannen har diskutert Best - skaper balanse på en arbeidsplass - søte - går i kjole - gjør det koselig hjemme - handler julegaver og julepynt - gjør at mannen kan føle seg stor og beskyttende - gir gode klemmer - er myke - lukter godt Verst: - drama, drama, drama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #123 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg kan faktisk forstå hvorfor dette er slitsomt. Det er ikke lett å måtte forklare for en person du er skikkelig glad i hvorfor du er så glad i denne personen nesten hver dag. Beklageligvis har det blitt slik for mange jenter (kanske for mannfolk også, hva vet jeg), og til og med jeg, som har en god "dæsj" med selvtillit når det gjelder alle andre aspekter ved livet, har skikkelig behov for bekreftelse i et forhold. Det er trist synes jeg! Det uthevede ovenfor er interessant. Kan du beskrive nærmere hvilke behov du har etc.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #124 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg er også klar over at utsagnet ditt er svært generalisert, men jeg ville bare få frem at det kan finnes andre grunner til at kvinner minner mannen sin på dette. Jeg satte det vel litt på spissen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #125 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Verst: - drama, drama, drama På den annen side kan det bli veldig kjedelig uten litt "drama" i et forhold. Det skaper litt temperatur i forholdet. Eller for å si det på en annen måte, det kan være sunt å krangle litt hehe Men for mye (som er individuelt) drama er selvfølgelig ikke positivt. Endret 14. november 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. november 2009 #126 Del Skrevet 14. november 2009 Så du tar da altså bare med lommeboka hans? NEI jeg tar med MIN lommebok med MINE penger som JEG har tjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. november 2009 #127 Del Skrevet 14. november 2009 NEI jeg tar med MIN lommebok med MINE penger som JEG har tjent Hurra for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #128 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av kvinner som mye drama. Er selv rolig, kjærlig, selvstendig og raus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #129 Del Skrevet 15. november 2009 Hva er så galt med at vi er usikre og har behov for bekreftelse? Stakkars redde gutt.Og du sier vi er usikre Vel, det måtte blitt stakkars redde mann isåfall. Altid gøy med nedtagelser som ikkje er basert på noe xD. Her har du et eksempel: Du bryr deg ikkje lengre!, eg trodde vi var vennar! Å få dette slengt i trynet er slitsomt når man i bunn og grunn ikkje har gjort noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #130 Del Skrevet 15. november 2009 Her har du et eksempel: Du bryr deg ikkje lengre!, eg trodde vi var vennar! Å få dette slengt i trynet er slitsomt når man i bunn og grunn ikkje har gjort noe galt. Det har vel også noe med at en del menn ikke skjønner helt hvordan de blir tolket. For eksempel dersom en dame har vært syk, bør mannen da spørre hvordan hun har det. Og dersom mannen ikke tar kontakt på to uker, tolker gjerne dama det som at han har kuttet henne ut. En del menn skjønner ikke at ved fravær av handling så sender man også ut et signal. Det er rett og slett en kortslutning i hodet på en del menn der, som jeg tror har å gjøre med ulik oppdragelse av jenter og gutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 #131 Del Skrevet 15. november 2009 Det har vel også noe med at en del menn ikke skjønner helt hvordan de blir tolket. For eksempel dersom en dame har vært syk, bør mannen da spørre hvordan hun har det. Og dersom mannen ikke tar kontakt på to uker, tolker gjerne dama det som at han har kuttet henne ut. En del menn skjønner ikke at ved fravær av handling så sender man også ut et signal. Det er rett og slett en kortslutning i hodet på en del menn der, som jeg tror har å gjøre med ulik oppdragelse av jenter og gutter. Eller så er det rett og slett bare sånn at menn har et generelt mindre sosialt behov enn det kvinner har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #132 Del Skrevet 15. november 2009 Det har vel også noe med at en del menn ikke skjønner helt hvordan de blir tolket. For eksempel dersom en dame har vært syk, bør mannen da spørre hvordan hun har det. Og dersom mannen ikke tar kontakt på to uker, tolker gjerne dama det som at han har kuttet henne ut. En del menn skjønner ikke at ved fravær av handling så sender man også ut et signal. Det er rett og slett en kortslutning i hodet på en del menn der, som jeg tror har å gjøre med ulik oppdragelse av jenter og gutter. Du har faktisk et poeng der. Behovet kommer av at vi menn ikkje er flink nokk til å gjøre de små tingene som gjør at hun ikkje vil føle seg kuttet ut, og derfor trenger en bekreftelse. Ulik oppdragelse og ikkje mist ulik sammensetning mellom menn og kvinner er grunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 15. november 2009 #133 Del Skrevet 15. november 2009 Det uthevede ovenfor er interessant. Kan du beskrive nærmere hvilke behov du har etc.? Tja, jeg har stort behov for å vite at personen jeg er sammen med synes at jeg er bra nok. For min del er det dette de fleste behovene mine er knyttet opp mot, mtp forhold og dette bekreftelsesbehovet jeg har. Jeg trenger å vite at jeg er en god nok person, god nok elsker, elskverdig nok, og ikke minst at det ikke bare er jeg som er heldig fordi han vil være sammen med meg, men også omvendt, at han er heldig for at jeg vil være med ham. Jeg liker at du spurte det spørsmålet. Det tvinger mg til litt selvrefleksjon. Det skal understrekes at behovet for bekreftelsen ikke er noe som gjennomsyrer forholdet til alle tider. Det er aller helst i begynnelsen av et forhold, hvor alt er litt usikkert at jeg trenger å høre at det er en grunn for at han ønsker å være med akkurat meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 15. november 2009 #134 Del Skrevet 15. november 2009 Eller så er det rett og slett bare sånn at menn har et generelt mindre sosialt behov enn det kvinner har. Jeg tror det at disse tolkningsfeilene forekommer hos både menn og kvinner jeg. Det er vel et resultat av vi har forskjellige måter å tenke på, sånn kjempe enkelt forklart. Så den er litt vanskelig å knytte opp til et enkelt kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 15. november 2009 #135 Del Skrevet 15. november 2009 Grunnen til at kvinner minner mannen på å ta med lommeboka er fordi dere ønsker at mannen skal betale for shoppinga deres. Selvom jeg regner med du ikke mener det seriøst, så er det slike utsagn som gjør at jeg ikke klarer å ta imot en liten gave fra kjæresten engang, uten å føle meg ukomfortabel og "snyltete". Er såå lei disse golddiggers damene, og mennene som stadig påpeker det, som skal ødelegge for oss andre. Jeg får superdårlig samvittighet hvis kjæresten har kjøpt noe fint til meg, selvom jeg gjerne kan finne på å kjøpe noe like fint/dyrt til han også. Tilbake til topic: Det beste med damer er omtenksomheten, og hvordan de tar seg av barna sine, støtter mannfolka, trøster venninner, og hjelper gamle foreldre. Det verste: som sagt før, drama drama drama. Kombiner dramaavhengighet, dårlig selvtillit, ingen evne til å diskutere saklig, og du har djevelen selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 #136 Del Skrevet 15. november 2009 Tja, jeg har stort behov for å vite at personen jeg er sammen med synes at jeg er bra nok. For min del er det dette de fleste behovene mine er knyttet opp mot, mtp forhold og dette bekreftelsesbehovet jeg har. Jeg trenger å vite at jeg er en god nok person, god nok elsker, elskverdig nok, og ikke minst at det ikke bare er jeg som er heldig fordi han vil være sammen med meg, men også omvendt, at han er heldig for at jeg vil være med ham. Jeg liker at du spurte det spørsmålet. Det tvinger mg til litt selvrefleksjon. Det skal understrekes at behovet for bekreftelsen ikke er noe som gjennomsyrer forholdet til alle tider. Det er aller helst i begynnelsen av et forhold, hvor alt er litt usikkert at jeg trenger å høre at det er en grunn for at han ønsker å være med akkurat meg. Ja, under normale omstendigheter blir man vel tryggere på hverandre ettersom parforholdet blir mer etablert. Inntil man eventuelt finner ut at man ikke passer i sammen (lenger) ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 #137 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg tror det at disse tolkningsfeilene forekommer hos både menn og kvinner jeg. Det er vel et resultat av vi har forskjellige måter å tenke på, sånn kjempe enkelt forklart. Så den er litt vanskelig å knytte opp til et enkelt kjønn. Du mener at enkeltindivider har så forskjellige måter å tenke på - uavhengig av kjønn - og at dette er den største årsaken til tolkningfeilene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 15. november 2009 #138 Del Skrevet 15. november 2009 Du mener at enkeltindivider har så forskjellige måter å tenke på - uavhengig av kjønn - og at dette er den største årsaken til tolkningfeilene? Nei, jeg mener at de to kjønnene som grupper har forskjellig måte å tenke på, forskjellig persepsjon, forskjellig måte å tolke ting (type "sosial hjerne" og "analytisk hjerne"), og at dette kan være en forklaring på hvorfor man tolker sin andre halvdel feil. Det er bare en liten teori jeg har gjort meg, og kan godt være jeg tar feil.Men kanskje det ligger noe i det at "menn er fra Mars og kvinner i fra Venus"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. november 2009 #139 Del Skrevet 15. november 2009 Nei, jeg mener at de to kjønnene som grupper har forskjellig måte å tenke på, forskjellig persepsjon, forskjellig måte å tolke ting (type "sosial hjerne" og "analytisk hjerne"), og at dette kan være en forklaring på hvorfor man tolker sin andre halvdel feil. Det er bare en liten teori jeg har gjort meg, og kan godt være jeg tar feil.Men kanskje det ligger noe i det at "menn er fra Mars og kvinner i fra Venus"? Ja, jeg tror så absolutt at du har rett i at det ligger noe i dette uttrykket. Men nå må du nok forberede deg på å få noen meget uenige rødstrømper på nakken her tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 15. november 2009 #140 Del Skrevet 15. november 2009 Ja, jeg tror så absolutt at du har rett i at det ligger noe i dette uttrykket. Men nå må du nok forberede deg på å få noen meget uenige rødstrømper på nakken her tenker jeg Hehe, joda, kjør på sier jeg :gjeiper: Det er godt at det er lov å være uenig også, så lenge man kan ha en ordentlig diskusjon rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå