Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prøøøøver
Skrevet

I september hadde jeg min første dag i siste mens den 24.

Fikk ikke neste mens før nå den 1 November. Trodde jo egentlig at det hadde klaffet.

Men slik ble det ikke..

Det jeg lurer på nå er, syklusen er nå på 38 dager, noe jeg mener kan virke litt lenge.. ??

Kan jo bli litt vanskelig å få det til å klasse akkurat siden jeg er veldig usikker på syklusen og lengden den har....

Håper noen av dere kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med sengekos annenhver dag hvis det lar seg gjøre :) Her ble det hver dag, kunne ikke styre meg, hehe :gjeiper: Hvis ikke så finnes det rimelige eggløsningstester du kan prøve på f.eks. billigetester.no eller noe sånt :)

Gjest prøøøøver
Skrevet

takk for svar..

bruker du eggløsningstest?

Eller noen av dere andre det?

Skrevet

Nei, jeg brukte ikke det! Klaffet på første forsøk her. Med sex hver dag :)

Skrevet

Hvor lange har dine tidligere sykluser vart? Det er slett ikke uvanlig å ha lengre sykluser enn 28 dager. Jeg har syklus på ca 42-44 dager. Det blir mye ventetid når man er prøver....

For å finne eggløsning har jeg brukt temping og el-tester. Det fungerte veldig greit, fant eggløsningstidspunkt uten problemer. Men jeg måtte bruke 10 EL tester den første måneden, for å finne EL. Fant ut at jeg har EL 14 dager før neste forventet mens, altså ca på dag 28 i syklusen.

Gjest prøøøøver
Skrevet

jeg slutten på p - pillen for noen måneder siden.

og hvor lenge syklussene var før det er jeg ikke sikker på.

venting og prøving er en vanskelig men også spennende tid. huff...

har noen el - tester her hjemme.

når tror dere at jeg burde begynne å "bruke" disse??

spennende!

Skrevet

Før du begynner med EL-tester, synes jeg du skal vente en syklus eller to, slik at du har et bedre grunnlag for å kunne regne ut hvor lang syklus du har, og når EL kanskje skjer. Min første syklus etter p-pilleslutt var på 32 dager, og jeg var strålende fornøyd, hadde jo hørt at det kunne ta lang tid før syklusene stabiliserte seg, og jeg trodde at mine sykluser var stabile på 32 dager fra starten av, og det kunne jeg jo leve med. Den gang ei; de ble bare lengre og lengre, og rundt 5 mnd etter p-pilleslutt stabiliserte de seg på 40-45 dager...

Så vent litt med å bruke EL-tester. Eller, du gjør naturligvis som du vil, men du kan risikere å måtte ta 20 EL-tester hver syklus før du finner EL...

Når du har litt bedre oversikt over syklusene dine, ville jeg ha prøvd å bruke EL-tester fra ca 19-18 dager før neste forventet mens, og så fortsatt å teste hver dag de neste dagene, helt til du får positiv EL-test, (eller til du får mensen/positiv CB...). Neste syklus vet du litt mer, og kan starte EL-testingen noen dager før du tror du har EL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...